ADSL og bredbåndstelefoni - hvad kan jeg s~
Fra : Annette

Dato : 07-02-08 13:50

Jeg har på nuværende tidspunkt ADSL 2Mbit bredbånd + bredbåndstelefoni hos
TDC (jeg bor på landet), og jeg skal bare væk derfra.

Men jeg har tjekket Cybercity.....de kan ikke overflytte mit nuværende
telefonnummer, jeg kan ikke købe et nyt, der hører til det område jeg bor i,
og det vil jeg gerne have, selv om der egentlig ikke er noget der hedder det
idag, Jeg kan kun vælge at få et nyt, jeg ikke er interesseret i.

Tjekket Fullrate...de dækker ikke mit område.

Tjekket Telia....de har ikke bredbåndstelefoni.

Er der nogen der ved hvilken udbyder jeg overhovedet kan flytte til med både
ADSL, bredbåndstelefoni, kan beholde mit telefonnummer, kan køre Outlook
Express med email og nyhedsgrupper?

Jeg kan overhovedet ikke finde ud af det her mere.

Takker for hjælpen.

Annette

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 07-02-08 14:18

"Annette" <lauses11@yahoo.dk> wrote in

> Jeg har på nuværende tidspunkt ADSL 2Mbit bredbånd + bredbåndstelefoni
> hos TDC (jeg bor på landet), og jeg skal bare væk derfra.

Hvorfor dog det? For dyrt? For ringe talekvalitet? Ustabilt?

Nå, men jeg har en løsning, som jeg er godt tilfreds med, se herunder.

> Men jeg har tjekket Cybercity.....de kan ikke overflytte mit nuværende

(klip)

> Er der nogen der ved hvilken udbyder jeg overhovedet kan flytte til
> med både ADSL, bredbåndstelefoni, kan beholde mit telefonnummer, kan
> køre Outlook Express med email og nyhedsgrupper?

Jeg gjorde følgende:

Cybercity Solo (hastighed efter dine krav)

Unotel IP-telefoni (de kan godt "portere" dit gamle nummer, dvs. du
beholder det du har), køb en adapter til din go'e gamle telefon hos dem.

Det virker, forudsat at du kræver at få en router fra Cybercity, der
hedder:

ZyXEL 660R-61
ZyNOS F/W Version: V3.40(SH.3) | 07/31/2007
SIP ALG skal være slået FRA ved levering fra Cybercity

Det har kørt med "nul huller" i lidt over 2 måneder her hos mig.

Mvh. NKJensen

Fra : Annette

Dato : 07-02-08 20:35

"Niels Kristian Jensen" <nkj@internetDYTgruppen.dk> skrev i en meddelelse
> "Annette" <lauses11@yahoo.dk> wrote in

> Hvorfor dog det? For dyrt? For ringe talekvalitet? Ustabilt?

Jeg vil flytte fordi de har fyldt mig med løgn og bøvl i snart 6 mdr. så det
er blevet en ufattelig dyr fornøjelse, og deres egne medarbejdere kan
overhovedet ikke finde ud af, hvad mine regninger betyder. De skylder mig
rigtig mange penge, som jeg sikkert bare må vinke farvel til.

> [...]
> SIP ALG skal være slået FRA ved levering fra Cybercity
>

> Det har kørt med "nul huller" i lidt over 2 måneder her hos mig.

OK.....takker

Annette

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-02-08 20:43

Annette skriver:

> Jeg vil flytte fordi de har fyldt mig med løgn og bøvl i snart 6 mdr.

Om ?

> [...]
> overhovedet ikke finde ud af, hvad mine regninger betyder. De skylder mig
> rigtig mange penge, som jeg sikkert bare må vinke farvel til.

Snup en tur med ekstrabladet....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ole C

Dato : 07-02-08 19:29

Annette skrev blandt andet:

> [...]
> derfra.
> Men jeg har tjekket Cybercity.....de kan ikke overflytte mit nuværende

Jo, hvis du konvertere din ip-telefoni til almindelig PSTN hos TDC, så
kan Cybercity godt overføre det.
Lyder kluntet, men det er den forklaring jeg har fået fra Cybercity.
Og jeg ved ikke hvor meget TDC tager for den ændring......

--
vh
Ole C

Fra : Annette

Dato : 07-02-08 20:36

> [...]
> Lyder kluntet, men det er den forklaring jeg har fået fra Cybercity.
> Og jeg ved ikke hvor meget TDC tager for den ændring......

Hvad betyder PSTN?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 07-02-08 20:42

"Annette" <lauses11@yahoo.dk> skrev :

>Hvad betyder PSTN?

Ved jeg ikke lige, men det er almindelig gammeldags telefoni.
--
Kerim

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-02-08 21:31

On 2008-02-07, Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> wrote:

> Ved jeg ikke lige, men det er almindelig gammeldags telefoni.

Det er nu ikke helt rigtigt (og det er også brugt i en forkert
sammenhæng i det tidligere indlæg).

PSTN = Public Switched Telephone Network, altså det offentlige telenet,
en term, der dækker både traditionel telefoni (POTS = Plain Old
Telephone Service) og digital telefoni (ISDN = Integrated Services
Digital Network).

Med andre ord burde der nok have stået "POTS" i det indlæg.

--
Andreas

Fra : Hans

Dato : 07-02-08 20:47

Annette wrote:

> Hvad betyder PSTN?

Det betyder såmænd bare "Public Switched Telephone Network", hvor ISDN
betyder "Integrated Service Digital Network".

Hans

Fra : Annette

Dato : 07-02-08 21:48

> Det betyder såmænd bare "Public Switched Telephone Network", hvor ISDN
> betyder "Integrated Service Digital Network".
>
> Hans

Det vil sige,at det I fortæller mig er, at jeg skal skifte til "gammeldags"
fastnettelefoni, før jeg kan skifte mit nuværende telefonnummer over til
Cybercity som ip-telefoni eller hvad?

Annette

Fra : Ole C

Dato : 07-02-08 22:52

Annette skrev blandt andet:

> Det vil sige,at det I fortæller mig er, at jeg skal skifte til
> "gammeldags" fastnettelefoni, før jeg kan skifte mit nuværende
> telefonnummer over til Cybercity som ip-telefoni eller hvad?

Ja, jeg har dette fra Cybercity:
"Det er pt. ikke muligt for Cybercity at portere et telefonnummer fra
andet ip-telefoni grundet tekniske årsager. Det du kan gøre, er at
konvertere dit ip-telefoni til almindelig PSTN hos tdc, og så kan vi
overføre det."

--
vh
Ole C

Fra : Fietsenmaker

Dato : 08-02-08 07:08

Ole C skrev:

> [...]
> andet ip-telefoni grundet tekniske årsager. Det du kan gøre, er at
> konvertere dit ip-telefoni til almindelig PSTN hos tdc, og så kan vi

Jeg har stor fornøjelse af Tellio. For 82,50 pr. måned kan man ringe i
Danmark, sverige, norge, tyskland og holland uden yderligere regning.
Har haft det i et ½ år uden problemer. Det er selvfølgeligt rigtig
interessant hvis man man har nogen i de ovennævnte lande.
Det som jeg kan lide er at man på internet kan se om der er nogen som
har ringet mens man var hjemmefra.

Fra : Annette

Dato : 08-02-08 12:25

"Fietsenmaker" <fietsen@maker.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> interessant hvis man man har nogen i de ovennævnte lande.
> Det som jeg kan lide er at man på internet kan se om der er nogen som har

Jeg kan se at Tellio har en samarbejdspartner til Bredbånd Internet som
hedder Vestnet.dk....har du bredbånd her eller kender I noget til dem?

Annette

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-02-08 13:08

> [...]
> Lyder kluntet, men det er den forklaring jeg har fået fra Cybercity.
> Og jeg ved ikke hvor meget TDC tager for den ændring......

Lidt sent, men:
Hvis du konverterer til POTS, skal du betale ca. 450 kr. til TDC, og du får
en ny bindingsperiode på 6 måneder på dit telefoni.

--
Mvh. Jesper