Skærme
Fijala 3554
Et valg - 7 emner
Fra : Mathias Vinther

Dato : 05-02-08 13:35

ej

Har brugt en del tid på at finde nogle mulige skærme, men synes marked
er en jungle så søger stadig lidt prof. hjælp herinde fra smil .

Jeg har som nævnt i tidligere tråd en IBM T60 med separat grafikkort
hvilke gør den via en dock kan give DVI signal. Jeg skrev til
forhandleren og han henviste mig til en side hvor der bl.a. står:

Display

14.1-inch XGA (1024 x 768 resolution) TFT display
14.1-inch SXGA+ (1400 x 1050 resolution) TFT display

15 inch XGA (1024 x 768 resolution) TFT display
15 inch SXGA+ (1400 x 1050 resolution) TFT display
15 inch UXGA (1600 x 1200 resolution) TFT display
15.4 inch WXGA (1280x800 resolution) TFT display
15.4 inch WSXGA+ (1680x1050 resolution) TFT display

Notes:

* Support for a DVI monitor (available on select models with discrete
graphics chipsets) is through the ThinkPad docking options and is
limited to a resolution of 60 Hz mode.

128MB ATI Mobility Radeon X1400 with 1400x1050 TFT display color depth chart

Resolution LCD Color depth
640x480 256, 64k, 16M
800x600 256, 64k, 16M
1024x768 256, 64k, 16M
1280x1024 256, 64k, 16M
1400x1050 256, 64k, 16M
1600x1200 256*, 64k*, 16M*
2048x1536 256*, 64k*, 16M*
Note: * Supported only in panning mode on LCD

Så det burde vel være ok? Er noget grøn indenfor dette felt. Hvad er
panning mode?

Jeg har så gennemlæst en masse tidligere tråde her på flatpanels, samt
nogle anmeldelser og det lyder til at Samsung 226BW ikke er værd at købe.

Mit budget ligger på 2000-3000 kr. Film er must, en smule spil, en del
surf og tekst, og lidt billedbehandling - altså en god allround skærm.

Der udover er det vigtigt den kan modtage mit DVI signal, samt skærmen
ikke er mindre end 22' og meget gerne wide. I øvrigt hellere uden
indbyggede højtaler end med.

Jeg har fundet 7 forslag som jeg tror kunne være
mulighed.

Philips 220CW8FB
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=417382

BenQ FP222WH
eller

Nogen forskel?

ViewSonic VX2240w

Dell
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=dh
s&cs=dkdhs1&sku=88217
eller
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=dh
s&cs=dkdhs1&sku=130005
eller
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=dh
s&cs=dkdhs1&sku=129996

Er der nogen forskel på de 3 Dell?

LG L226WT-SF
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=306681

Fujitsu Siemens SCALEOVIEW L22W-7SD

IBM Thinkvision D221
http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=50_70&products_id=1535&os
Csid=4fca567785f394bb6e6e4f7a54ce2b3a
Specs kan ses:
http://butik.dk/product_info.php?products_id=125374&osCsid=ppktb27fdgf
qujr21j5n35j683

Så hvis nu I skulle ud og købe en skærm af disse hvilken ville I så
vælge? Eller er de alle for ringe, findes der bedre i dette prisleje? Og
er der i øvrigt nogen online butikker man skal holde sig fra, synes jeg
hør meget negativt om Getmore, men de har da e-mærket?

På forhånd tak for alle svar.

Mathias Vinther