Cybercity Solo + CC telefoni - Delvis opsi~
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 03-02-08 13:27

Hej

Emnet her har nok været igennem vridemaskinen mange gange, men selv
ihærdig søgning har alligevel ikke giver noget svar, og jeg har
selvfølgelig nærlæst CC's betingelser, så derfor:

Jeg har igennem lang tid haft problemer med min nuværende
internetforbindelse. - Derfor har jeg nu bestilt ADSL hos Cybercity. -
Men da jeg ikke har en PSTN fastnettelefon i forvejen (skiftede for
flere år siden til IP-telefoni og opsagde mit TDC tlf. abb.) og CC ikke
har eget udstyr på 'min' central, var det en betingelse for etablering
af min nye ADSL forbindelse at jeg samtidigt bestilte CC IP-telefoni.

Vel, det måtte jeg så gøre. - Men, jeg har intet at bruge CC telefoni
til da jeg som nævnt bruger IP-telefoni hos en anden udbyder.

Mit spørgsmål er nu: Er det muligt efterfølgende, når nu CC ADSL + CC
telefoni er blevet etableret, at opsige CC telefoni _uden_ at det har
nogen indflydelse på ADSL forbindelse ?.

Er der nogen der har prøvet den øvelse ? Jeg har en fornemmelse af at
det handler om betaling for en Basislinie ?, men har også hørt at den
udgift påtager CC sig. - Det skal bemærkes at min kobberforbindelse fra
min bopæl og til centralen har "ligget død" i flere år da min nuværende
Internetforbindelse er trådløs !.

--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : /Jensen

Dato : 06-02-08 18:56

On Sun, 03 Feb 2008 13:26:33 +0100, Ole Rasmussen
<newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote:

>Mit spørgsmål er nu: Er det muligt efterfølgende, når nu CC ADSL + CC
>telefoni er blevet etableret, at opsige CC telefoni _uden_ at det har
>nogen indflydelse på ADSL forbindelse ?.

Jeg er i en lignende situation, og har lige forsøgt at afmelde
telefoni-delen - uden held. Der skulle minimum være forbrugsafregnet
telefoni til ca kr. 40,-/md, hvilket vist også svarer til prisen på en
basislinie (ligesom du er inde på).

>Det skal bemærkes at min kobberforbindelse fra
>min bopæl og til centralen har "ligget død" i flere år da min nuværende
>Internetforbindelse er trådløs !.

Tror ikke jeg forstår dette korrekt. Bruger du slet ikke kobber nu?

/Jensen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 06-02-08 22:37

Hej

/Jensen <usenetSLET@catch21.eu> wrote:

> [...]
>telefoni-delen - uden held. Der skulle minimum være forbrugsafregnet
>telefoni til ca kr. 40,-/md, hvilket vist også svarer til prisen på en

Ok, tak for svar. - Ja, men så må man nok forberede sig på at skulle
betale de 40,- kr. Og ja det svarer til prisen på en Basislinie, som
vist iøvrigt er steget med en femmer her til nytår.

>Tror ikke jeg forstår dette korrekt. Bruger du slet ikke kobber nu?

Nej, det gør jeg ikke, jeg har en trådløs internet forbindelse via et
lokalt lille firma som leverer her i området via WiFi links, men
desværre så blir' det ringere og ringere i takt med at der kommer flere
og flere kunder på netværket, der er problemer med meget svingende
hastighed, og små dropout på måske bare et halvt sekund, men det er nok
til at det forsvinder et ord eller to når man bruger Ip-Telefoni.

Nå, men nu er der så sket lidt siden jeg stillede spørgsmålet, CC
forbindelsen skulle være etableret igår Tirsdag, men, den virkede ikke,
og er nu fejlmeldt, TDC skulle så ha' kigget på det idag, men, det skete
ikke :( Det virker som om der overhoved ikke er nogen forbindelse
mellem min bopæl og centralen (nu skal jeg jo til at bruge kobberet
igen) ihvertfald viser diverse målinger at linien er helt død, Så nu må
vi se hvad der sker..... For nogle år tilbage kørte der ISDN/ADSL på
linien uden problemer, så TDC har nok 'klippet' eet eller andet da jeg i
sin tid opsagde den forbindelse... Så det er forklaringen på at jeg
hidtil slet ikke har benyttet kobber, men nu skal til det igen.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"