Skærme
Fijala 3554
Samsung 226 BW
Fra : Tue

Dato : 03-02-08 17:44

Hej

Jeg står og skal invistere i en Samsung 226 BW
Er der nogen der ved hvorfor der findes 2 producent varenumre til den samme
skærm.

LS22MEHSFV
LS22MEWSFV

mvh

Tue

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 05-02-08 17:35

Tue wrote:
> [...]
>
> Jeg står og skal invistere i en Samsung 226 BW
> Er der nogen der ved hvorfor der findes 2 producent varenumre til den samme

Formentlig to forskellige typer display-paneler og dermed muligvis også
kvalitetsforskelle på billedet.

Det er et gæt og jeg har ikke undersøgt det, men i går på job snakkede
vi om netop dette. Her er det dog 225BW vi anvender i rå mængder ved
vores arbejdsstationer (Programudvikling)

/Lars

Fra : Tue

Dato : 06-02-08 12:38

> [...]
>
> Det er et gæt og jeg har ikke undersøgt det, men i går på job snakkede vi
> om netop dette. Her er det dog 225BW vi anvender i rå mængder ved vores

Hos PC-netto havde de begge varenumre til salg på deres hjemme side, den ene
til 2000 og den anden til 2400.
Jeg spurgte til forskellen på de 2 skærme, men det kunne de ikke oplyse og
sjovt nok forsvandt den dyre fra hjemme siden bagefter.
Jeg har siden læst mig til at der er meget stor forskel på panel typen og
det er rent lotteri hvilken en man får.

Tue

Fra : Kurt Lund

Dato : 10-02-08 10:08

">>
> [...]
> sjovt nok forsvandt den dyre fra hjemme siden bagefter.
> Jeg har siden læst mig til at der er meget stor forskel på panel typen og

Der findes ikke kun 2 paneltyper til denne skærm men hele 3 typer
Og Samsung har skjult det i servicemenyen så man ikke kan se det mere
på grund af den ballade det har skabt.
Men der findes et A panel - C panel og så et S panel som er Samsung's eget
og langt det bedste.
Der er lidt læsestof om det her men kun om A og S
http://www.behardware.com/articles/667-1/samsung-226bw-a-and-s-series-the-verdict.html

Mvh
Kurt