Når kunder ikke betaler regningen
Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-12-07 21:27

Hej

En kunde skylder for 2750 + moms.
Der er ikke tvivl om hvorvidt varen er leveret og fakturaen er modtaget.
Den bliver bare ikke betalt og henvendelser ikke besvaret.

Jeg kunne selvf. blive ved med at lægge gebyrer på og sende rykkere.

Men hvad har man af andre (realistiske) muligheder for at inddrive pengene?

Fra : Karina

Dato : 17-12-07 21:31

> Men hvad har man af andre (realistiske) muligheder for at inddrive pengene?

Send vedkommende til inkasso!

Mvh
Karina

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-07 22:04

Kig engang på www.domstol.dk især under Blanketter / Inkasso

--
mvh Karsten Madsen / Als IT
SummaSummarum 3 www.alsit.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-12-07 22:16

Jens Thomsen skrev den 17-12-2007 21:27:
> [...]
>
> Jeg kunne selvf. blive ved med at lægge gebyrer på og sende rykkere.
>
> Men hvad har man af andre (realistiske) muligheder for at inddrive pengene?

Sælg dit krav til et inkasso-bureau og glem alt om kunden og de
resterende penge.
Og vær varsom med at låne penge ud en anden gang.

Fx
http://www.lindorff.com/dk/mainpage/productsandservices/purchase_of_portfolios/

Eller Specialrykker med RKI logo (509 kr. eks. moms)
(se www.experian.dk)

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Janus

Dato : 17-12-07 23:10

Jens Thomsen den 17-12-2007 21:27:

[klip]

> Men hvad har man af andre (realistiske) muligheder for at inddrive pengene?

Beløbet størrelse taget i betragtning kunne 'No Cure No Pay' måske være
en løsning.

http://www.advokathuset-svendborg.dk/sw/frontend/show.asp?parent=59339&layout=0

Som det næsten siges, forestår advokaten 2 x inkassoskrivelser og
inddrives pengene ikke bliver du ikke faktureret noget. Bliver pengene
inddrevet deler I så vidt jeg husker 50/50 og din kunde hæfter
yderligere for div. omkostninger.

Jeg formoder at en lignende løsning findes i nærheden af dig.

pøjpøj med dit forehavende

mvh
Janus

Fra : Ralph

Dato : 17-12-07 23:44

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
> En kunde skylder for 2750 + moms.
> Der er ikke tvivl om hvorvidt varen er leveret og fakturaen er modtaget.
> Den bliver bare ikke betalt og henvendelser ikke besvaret.

Hmm, jeg har lige afskrevet kr. 18.000 på en insolvent kunde, skulle jeg
være hård og sende ham et par rockere på halsen, manden har ingen
samvittighed, men aflønner trods alt ca. 20 mand, vil jeg lukke et firma
pga. 18 k ?
Der er lige den tvist at hans firma er i Canada med statstilskud(fra Canda
forståes), i DK kunne han heller ikke tjene penge.

--
Ralph

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-12-07 17:41

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in

> [...]
> være hård og sende ham et par rockere på halsen, manden har ingen
> samvittighed, men aflønner trods alt ca. 20 mand, vil jeg lukke et firma

Hvorfor ikke? Det er vel ikke meningen at du skal betale lønnen til hans
medarbejdere bare fordi han ikke selv vil. Du skal jo også selv have dit
firma til at rende rundt?

Fra : Jens Thomsen

Dato : 18-12-07 11:49

Tak for svarene allesammen.
De var virkeligt gavnlige!

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-12-07 22:38

Jens Thomsen skrev den 18-12-2007 11:48:
> Tak for svarene allesammen.
> De var virkeligt gavnlige!

det vil sige, at du fik pengene?

Fra : Jens Thomsen

Dato : 19-12-07 08:06

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> det vil sige, at du fik pengene?

Jeg fik en mail om at "pengene er på vej"

Fra : Leonard

Dato : 18-12-07 15:39

On Mon, 17 Dec 2007 21:27:11 +0100, Jens Thomsen wrote:

> Men hvad har man af andre (realistiske) muligheder for at inddrive pengene?

Der er nogle gode råd her:
http://www.erhvervsbladet.dk/article/20071218/news03/71218113/

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Allan Soerensen

Dato : 18-12-07 18:35

> [...]
> Den bliver bare ikke betalt og henvendelser ikke besvaret.
>
> Jeg kunne selvf. blive ved med at lægge gebyrer på og sende rykkere.

Nej, det kan du ikke.
Jf. renteloven må du max. sende 3 rykkere med et hver et gebyr på 100 Kr, og
der skal være mindst 10 dage mellem hver.

> Men hvad har man af andre (realistiske) muligheder for at inddrive
> pengene?

Hvisd du ikke allerede har sendt officielle rykkere, bør du starte med det.
Min erfaring er at de fleste betaler når der kommer 1-2 skriftlige rykkere,
og største delen af resten betaler når jeg sender 3. rykker, hvor jeg truer
med inkasso.

Betales der ikke efter 3. rykker, plejer jeg at anvende "Forenklet inkasso",
se
http://www.domstol.dk/saadangoerdu/gaeld/forenkletinkasso/Pages/default.aspx
Jeg har endnu ikke fået afgjort en sag ved "Forenklet inkasso", for kunden
har skyndt sig at betale med det samme han fik brev fra retten

Er der tale om en hardcore skyldner, hvor ovenstående ikke virker, er
beløbet vist ikke så stort at det kan betale sig at gører mere ved sagen. Du
risikerer bare at smide gode penge efter dårlige