Løn til ansatte
Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 19-11-07 18:20

Hej med jer, jeg har lige et spørgsmål.

Hvis jeg har tænkt mig at tilbyde en af mine ansatte 125 kr. i timen. Hvilke
udgifter kommer så oveni ?

125 kr. + feriepenge 12,5 % (15,625) Kommer der flere udgifter ?

På forhånd tak ?

Jeg skal bruge det for at beregne, hvor meget jeg kan tilbyde i løn.

Lars Kristian Jensen

Fra : Ralph

Dato : 19-11-07 19:39

"Lars Kristian Jensen" <lars@FJERNwefl-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg har tænkt mig at tilbyde en af mine ansatte 125 kr. i timen.
> Hvilke udgifter kommer så oveni ?
> 125 kr. + feriepenge 12,5 % (15,625) Kommer der flere udgifter ?

Det kommer vel an på dig, i forbindelse med ansættelse skal der:

1) Laves en ansættelseskontrakt som skal godkendes af en evt. fagforening
2) bogføres og indberettes am-bidrag, a-skat, ATP
3) betales løn
4) Sørge for at forsikringer er i orden
5) tages stilling til arbejdstøj, kaffe, pauser, stempelur,
medarbejderbredbånd, hjemmecomputer, firmabil.

Hvor meget kan du selv klare, og hvor meget skal du købe dig til?

--
Ralph

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 19-11-07 19:55

> Det kommer vel an på dig, i forbindelse med ansættelse skal der:
>
> 1) Laves en ansættelseskontrakt som skal godkendes af en evt. fagforening
Jeg laver en ansættelseskontrakt, men jeg skal vel ikke nødvendigvis lave en
overenskomstansættelse
> 2) bogføres og indberettes am-bidrag, a-skat, ATP
Jeg har tænkt mig at gå på letløn, hvor meget udgør ATP?
> 3) betales løn
Den klarer jeg også ;)
> 4) Sørge for at forsikringer er i orden
Hvad koster de, og hvor tegner man dem billigst ?
> 5) tages stilling til arbejdstøj, kaffe, pauser, stempelur
Jeg har købt uniform til ham.,
> medarbejderbredbånd, hjemmecomputer, firmabil.
Han får en arbejdsmobil, han også må bruge privat.

> Hvor meget kan du selv klare, og hvor meget skal du købe dig til?

med ovenstående oplysninger, kan du så sige ca. hvor meget jeg kommer af med
i timen for en timeløn på 130 kr. brutto.

Hilsen
Lars Kristian Jensen

Fra : Ralph

Dato : 19-11-07 22:45

> med ovenstående oplysninger, kan du så sige ca. hvor meget jeg kommer af
> med i timen for en timeløn på 130 kr. brutto.

Jeg vil gerne hjælpe, men det kræver lidt efterforskning - jeg kan vel komme
med et kvalificeret svar om et par dage.

Carsten Riis er kommet med et standardsvar, det lyder ikke helt forkert, men
jeg skal nok prøve, der er dog den begrænsning at jeg har 5 ansatte,
umiddelbart vil jeg skyde på at mine lønOMKOSTNINGER (ikke løn) er lavere
pr. medarbejdere end dine (min lønomkostning er knap 1.000 pr. md. Nu er jeg
også MEGET ny bogholder, så det finder jeg vel ud af efterhånden)

--
Ralph

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-11-07 22:02

Lars Kristian Jensen skrev den 19-11-2007 18:20:
> [...]
>
> På forhånd tak ?
>
> Jeg skal bruge det for at beregne, hvor meget jeg kan tilbyde i løn.

Jeg har hørt, at man som arbejdsgiver skal tage den timeløn man ønsker
at give medarbejderen og gange den med ca. 1,75 for at inkludere

- feriepenge (som du allerede har regnet med)
- sygedagpenge (tja, det er jo mennesker du ansætter)
- forsikring (du er som arbejdsgiver objektiv ansvarlig for de skader
medarbejderen laver i forbindelse med arbejdet)
- g-dage (hvis du afskediger vedkommende og starter i arbejdsløshed)
- pension (ofte 2/3 af den sats i aftaler dvs. aftaler I 15% så betaler
du 10% og medarbejderen 5%)
- og alle de andre spændende ting som kommer i forbindelse med en
ansættelse.

Faktoren 1,75 er endda lavt sat.

Derudover skal du regne med noget ekstra administration i forbindelse
med skatteafregning. men det er ikke så direkte henførbare til den
enkelte ansatte, når du har flere.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : The MANN

Dato : 19-11-07 23:26

> [...]
>
> På forhånd tak ?
>
> Jeg skal bruge det for at beregne, hvor meget jeg kan tilbyde i løn.

Hejsa Lars

Da jeg startede selvstændig fik jeg denne regel : den løn du vil have + 100
% til alt andet ! ferie , sygdom , vejrlig , arbejdstøj , værnemidler ,
værktøj , transportmidler , firma telefon

ja det kommer jo også an på hvad du arbejder med!!!!

The MANN

Fra : Petersen_Michael

Dato : 31-12-07 12:29

40% + Den timeløn du vil betale..

12,5% Feriepenge

8% Pension

19,5% til barnets 1. feriedag, sygdom, forsikringer og alt det andet.

PS: Løn er ikke en udgift, men en omkostning, forhåbentligt tjener dine
ansatte væsentligt mere til firmaet - dig, end de gør til sig selv..

Michael Petersen
Residerende i Nyborg