Bærbarpc til solidworks
Fra : benneweis

Dato : 29-01-08 17:40

Hej Gruppe.

Jeg skal bruge en bærbarpc til at arbejde med solidworks 2007 på. er
der nogen her inde der har nogle ideer til hvilken maskine jeg skal
vælge for at det kommer til at køre ordentligt?

PS. er studerende på su, så prisen er en vigtig faktor.

/Benneweis

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 31-01-08 22:04

"benneweis" <Benneweis@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis SW skal køre "ordentligt" skal der et OpenGL grafikkort til, det vil
for en bærbar sige et ATI FireGL eller et Nvidia Quadro FX grafikkort, de er
dyre.
kig på
http://www.solidworks.com/pages/services/VideoCardTesting.html?lsrc=quick_links
for at se hvilke kort der er certificeret.

Selv køber jeg Dell's Precision M4300 den vil ligge på ca. 11.000kr +lev.

http://www.laptops.dk har en Lenovo ThinkPad T60p til 12.000kr

Også HP's Mobile Workstation Nw8240/Nw8440 kan nogen gange findes til en god
pris.

Hvis du skal længere ned i pris så køb en gamer PC og lev med at grafikken
ikke er helt i top til CAD, Bilka havde et godt tilbud på HP til 6999. med
det hele.

Mvh Peter

Fra : benneweis

Dato : 01-02-08 18:59

> [...]
> for at se hvilke kort der er certificeret.
>
> Selv køber jeg Dell's Precision M4300 den vil ligge på ca. 11.000kr +lev.

Hvilke specifikationer har du valgt til din M4300. den kan jo
sammensættes på mange måder, og vil jo helst vælge det rigtige, når
jeg nu skal bruge de mange penge.

Hvis der er andre der har erfaringer med den nævnte computer, eller
andre bærbarer, vil jeg også gerne høre dem

/benneweis

Fra : Tommy Hynding Oksen

Dato : 02-02-08 19:34

> [...]

Hvis der er andre der har erfaringer med den nævnte computer, eller
andre bærbarer, vil jeg også gerne høre dem

Hej,
jeg bruger en Dell Precision M65

Win XP Pro Service Pack 2
Intel(R) Core(TM)2 CPU T7400 @ 2,16GHz
2 GB RAM

Grafik:
Nvidia Quadro FX 350M (PCI Express x16)
512 MB

Mener den kostede omkrin 13K for et år siden - sikkert + moms (Det ordnede
IT-afdelingen

Den kører SolidWorks 2007 perfekt, men det skal siges at jeg normalt ikke
arbejder med særlig store Assemblies.

Efter hvad jeg ved (og hører) så er grafikkortet altafgørende, så kik evt.
på den side Peter anbefaler.

Mvh. Tommy

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 03-02-08 00:54

> [...]

>Hvis der er andre der har erfaringer med den nævnte computer, eller
>andre bærbarer, vil jeg også gerne høre dem

Jeg har en gruppen brugere som rejser en del, de får alle dell maskiner
indkøbt via en IT afdeling, kvaliteten har været acceptabel, der er både
M60, M90, M65 og M4300.

Frit fra hukommelsen----;
Intel® CoreT2 Duo T7500 (2.20GHz 4MB L2cache 800MHzFSB) with Base Discrete
FX360M Graphics
Windows® XP Professional, SP2
15.4" WSXGA+ (1680 x 1050)
2GB 667MHz DDR2 SDRAM Memory (2*1024)
160GB SATA (7,200 rpm) Hard Drive
8X DVD+/-RW Drive
9 Cell 85/WHr Smart Li-Ion Primary Battery
Bluetooth, wireless samt modem
3Dconnexion SpaceNavigator PE
En lille mus
Et tastatur (det kommer gratis med)
Notebook-rygsæk (XL)
Ingen floppy drev

Det får du ikke leveret for under 13.000kr som privat.

Jeg downgrader som regel skærmen fra 1920x1200 til 1680x1050 men det er en
smagssag.
hvis du køber 4GB memory så får du kun ca. 3GB pga. chipsættet i de bærbare
som ikke er 64bit endnu.
mask. er tung, tæt på 3kg og bruger en del strøm.
Måske er der også et støj problem, loven siger 35dbA og 40 ved disk tilgang
men det er jeg ikke sikker på holder.

Er du sikker på at du behøver en prof. CAD pc, SW kan udmærket køre på et
Geforce 8600M det går bare ud over anti-alising osv. Hvad skal du studere ?

Mvh Peter

Fra : benneweis

Dato : 04-02-08 14:35

> Er du sikker på at du behøver en prof. CAD pc, SW kan udmærket køre på et
> Geforce 8600M det går bare ud over anti-alising osv. Hvad skal du studere ?
>
> Mvh Peter

Ja læser til ingeniør, maskinlinie. og så leger jeg lidt med at
konstruere custom dele til sportsmotorcykler.

Jeg ved ikke om jeg behøver en prof. maskine. men vil have en der køre
perfekt og unden hakken og vente tid ved store samlinger.

/Benneweis

Fra : benneweis

Dato : 05-02-08 17:08

Efter at have undersøgt de muligheder der tidligere er nævnt i denne
tråd. Har jeg valgt en dell med følgende specifikationer:

Base:
Intel(R) Core(tm)2 Duo T7500 (2.20GHz 4MB
L2cache 800MHzFSB) with Base Discrete
FX360M Graphics
Operativsystem:
Original Windows(R) XP Professional, SP2
(NTFS) (med medier) - Dansk
LCD:
15.4" WUXGA (1920 x 1200) Dell
UltraSharp Wide Aspect Ratio display
Tastatur:
Denmark - Dual Pointing Internal Keyboard
Hukommelse:
2GB 667MHz DDR2 SDRAM Memory
(2*1024)
Harddisk:
160GB SATA (7,200 rpm) Hard Drive
Optisk drev:
8X DVD+/-RW Drive
Modem:
56,6k V.92-kompatibelt internt
modem/adapter - Danish
Bluetooth:
XP/Vista Downgrade - Internal Dell 360
Bluetooth Card
Trådløs forbindelse:
Intel PROWireless 4965 802.11a/g /Draft-n
Mini-card
PalmRest:
PalmRest with touchpad
Primært batteri:
9 Cell 85/WHr Smart Li-Ion Primary Battery
(Max battery Life)
Systemmedie:
M4300 Resource CD XP ONLY

Ser det fornugtigt ud eller der noget jeg bør være opmærksom på, eller
ændre inden jeg endeligt bestiller den.

/Benneweis

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 06-02-08 23:39

> [...]

>Systemmedie:
>M4300 Resource CD XP ONLY

>Ser det fornugtigt ud eller der noget jeg bør være opmærksom på, eller

Uden tvivl en potent 3D CAD PC, du mangler nok kun en wirelås.
Jeg kunne dog godt blive lidt betænkelig ved økonomien for en studerende,
alternativet kunne være en 6000kr pc + en Iphone, el. 6000kr pc +60-70
ekstra læse timer (fordi man ikke skal jobbe for at afdrage gælden på den
dyre PC).

Fra : benneweis

Dato : 07-02-08 03:12

> [...]
> alternativet kunne være en 6000kr pc + en Iphone, el. 6000kr pc +60-70
> ekstra læse timer (fordi man ikke skal jobbe for at afdrage gælden på den

Tak for de gode råd. Sender den endelige bestilling på PCen og så
glæder jeg mig bare til at komme i gang med at bruge den.

Jeg er så heldig at jeg ikke selv skal betale for PCen, så jeg kommer
ikke til at gældsætte mig til over begge ører. med hensyn til iphonen
ville jeg hverken eje eller ha det pop pjat.

/Benneweis