Skærme
Fijala 3554
Ny 20" TFT
Fra : Nederbasse

Dato : 28-01-08 12:04

Hej

Jeg skal købe en ny 20" TFT skærm og er lidt i tvivl om hvad jeg skal se
efter
Hvilken opløsning skal jeg have?
hvor mange cd/m2 er 'normal' ?
Skærmen skal bruges til kontorarbejde og lidt billed behandling samt lidt
spil som CS ol.

Lars

Fra : J

Dato : 28-01-08 15:15

On Mon, 28 Jan 2008 12:04:17 +0100, "Nederbasse" <ln@noham.dk> wrote:

> [...]
>hvor mange cd/m2 er 'normal' ?
>Skærmen skal bruges til kontorarbejde og lidt billed behandling samt lidt

Det afhænger af, om du vil have en wide eller en normal. Næsten alle
wide 20" er TN-panel og opløsning 1650x1080.

Men almindelige 4:3 skærme fås med panel s-ips og med 1600x1200.
Sidstnævnte er mest farvetro til f.eks. fotos, og i det hele taget en
bedre skærm.

På prad.de under Monitore, hersteller kan du læse specifikationer på
næsten alle skærme.

Det med lysstyrken ville jeg ikke gå op i. De er alligevel for lyse
allesammen, og man får øjenkatar hvis man ikke skruer langt ned.

mvh

John

Fra : J

Dato : 28-01-08 15:18

On Mon, 28 Jan 2008 15:15:05 +0100, J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

>Det afhænger af, om du vil have en wide eller en normal. Næsten alle
>wide 20" er TN-panel og opløsning 1650x1080.

Hovsa, 1680x1050, skulle der stå.