træning af mavemuskler
Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 22-01-08 00:08

Jeg har i et stykke tid trænet kroppen rimelig regelmæssig og har da også
fået gode resultater. Jeg har i lang tid døjet med lidt løst hud, da jeg for
godt 4 år siden tabte 30 kilo som 9. Klasseselev. Det drejer sig især om et
lille "penalhus"-hylster nederst på maven, som jeg er lidt ked af at rende
rundt med, når jeg nu har tabt mig så meget.

Jeg har derfor trænet mavemusklerne især... dette har jeg gjort ved at ligge
på en bænk med hovedet lidt udover kanten, da det eftersigende gør træningen
mere effektiv. Derefter har jeg lavet de normale øvelser med hovedet op mod
knæene med stigende antal kilo ekstra på (lige nu er jeg oppe på 14 kilo).
Dette har også virket, men det virker desværre til at det kun er den øverste
del af mavemusklerne, der er blevet trænet, da det ligesom er en slags
muskel"byld" og jeg stadigvæk har det lille penalhus forneden.

Jeg har undersøgt nogle måder at træne de "skrå" mavemuskler på, men ville
høre om der var nogen herinde, der måske kunne rådgive mig, så jeg ku gøre
det mere effektivt?

På forhånd tak

Søren Kjeldsen

Fra : Faithless

Dato : 23-01-08 07:48

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote in message
> Dette har også virket, men det virker desværre til at det kun er den
> øverste del af mavemusklerne, der er blevet trænet, da det ligesom er en
> slags muskel"byld" og jeg stadigvæk har det lille penalhus forneden.

Du skal træne de nederste mavemuskler. Du skal hænge lodret og løfte knæene
op til brystet og derefter sænke benene igen, men må ikke hvile på gulvet.
Hvis du træner med en, så kan du også ligge på bænken med benene ud over
kanten, herefter løfter du benene strakt til ca. 45 gr. hvorefter din
hjælper stille og rolig skubber dem mod gulvet (De skal skubbes ned under
bænken, men ikke ramme gulvet)og du holder igen.

Her er et link til første øvelse, men skulle gi bedre hvis du hænger helt
lodret.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?act=Print&client=printer&f=3&t=42059

Træning med gymnastik bold skulle efter signe også være rigtig godt, fordi
man samtidig skal holde balancen og det gøres med mavemusklerne. Men har
ingen erfaring med det.

Håber du kan bruge det

Thomas

Fra : Sabina H.

Dato : 24-01-08 17:37

> [...]
> træningen mere effektiv. Derefter har jeg lavet de normale øvelser med
> hovedet op mod knæene med stigende antal kilo ekstra på (lige nu er jeg

har du prøvet at lave krydsøvelser, hvor du på skift sætter venstre albue
over mod knæene, og så højre albue mod knæene? det er en ganske effektiv
øvelse til de skrå muskler...

det kan også hjælpe at holdene knæene løftet, så du ligger på ryggen, men
benene ser ud som om du sidder på en stol. også her kan du lave både
almindelige øvelser, men også krydsøvelser... med den øvelse, får du også
fat i de nedeste mavemuskler...

en anden mulighed er at du samtidig med krydøvelsen, laver knæløft (stadig
liggende på gulvet) altså starter fladt på ryggen, med hænderne bag hovedet.
løft benene let fra gulvet (så meget at du kan holde dem hævet hele øvelsen
igennem) så begynder du med at krydse over, mens du samtidig trækker det
modsatte knæ op imod ansigtet, og så bytter du...
med denne øvelse fanger du ganske effektivt de nederste, øverste og skrå
mavemuskler samtidig....

et par øvelser der er gode til muskel korsettet (hele området midt på
kroppen) er feks at lægge et kosteskaft over skuldrene, og så dreje fra side
til side, 100 gange....

eller at ligge på siden på gulvet, hæve dig op på albuen så du hviler godt
på den, herefter løfter du hoften op, så du kun rører gulvet med fødder
(samlede) og albue, og holder stillingen så længe du kan... husk begge
sider....

> Dette har også virket, men det virker desværre til at det kun er den
> øverste del af mavemusklerne, der er blevet trænet, da det ligesom er en
> slags muskel"byld" og jeg stadigvæk har det lille penalhus forneden.

hvis "penalhuset" er hud og fedtvæv, skal du ikke forvente den forsvinder,
bare ved at blive veltrænet... der skal liidt mere til....

> Jeg har undersøgt nogle måder at træne de "skrå" mavemuskler på, men ville
> høre om der var nogen herinde, der måske kunne rådgive mig, så jeg ku gøre
> det mere effektivt?

håber du fik lidt inspiration...
prøv dig frem, og fortsæt med dem du finder mest anstrengene ;)
--
Knus,
Sabina

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 24-01-08 17:56

> hvis "penalhuset" er hud og fedtvæv, skal du ikke forvente den forsvinder,
> bare ved at blive veltrænet... der skal liidt mere til....

Er kirurgi den eneste måde eller hva'?

Fra : Sabina H.

Dato : 25-01-08 08:27

> Er kirurgi den eneste måde eller hva'?

det kommer an på hvor slemt det er, og hvor meget kropsfedt du ellers har...
hvis man taber sig tilstrækkeligt, og der er primært tale om fedtvæv, kan
man muligvis få den væk, til et nivau hvor den er væsentligt mindre....

jeg ville under alle omstændigheder anbefale dig at blive ved med at træne,
og prøve at træne den væk.... først når du er veltrænet, kan du vurdere om
den vil forsvinde af sig selv, eller om du skal forbi lægen...

--
Knus,
Sabina

Fra : Frandsen

Dato : 25-01-08 10:53

> jeg ville under alle omstændigheder anbefale dig at blive ved med at
> træne, og prøve at træne den væk.... først når du er veltrænet, kan du
> vurdere om den vil forsvinde af sig selv, eller om du skal forbi lægen...

Hvis det er fedt, så behøver træningen ikke nødvendigvis at være
maveøvelser. Man kan ikke styre et fedttab på den måde. Kroppen styrer selv
hvorfra den tager fedtet.

Fra : N/A

Dato : 01-02-08 07:12

Fra : Faithless

Dato : 01-02-08 07:12

"Faithless" <no@mail.dk> wrote

Beklager jeg har intet kendskab til det som er postet før denne. Nogen som
ved om det er noget virus, eller om det bare er en som napper en identitet
og poster crap.

Mvh
Thomas