Transport i forbindelse med samvær
Fra : nyhusevej28@gmail.co~

Dato : 23-01-08 03:46

Hej NG,

Vi har brug for jeres syn og gode råd i forbindelse med transport om
samvær. Hvis jeg skal ridse sagen op kort, så er faren flyttet til
Nodjylland fra København, mens moren er blevet boende i København med
barnet (4 år).

Før den nye lovgivning lagde Statsforvaltningen meget vægt på, at det
var faren, der var flyttet fra moren og barnet. Samtidig med at de
lagde vægt på, at moren deltog aktivt i transport dvs. har hentet og
bragt barnet til Hovedbanegården. Ydermere lagde de vægt på, at moren
er afhængig af de offentlige transportmidler og der vil gå 14 timer
før hun igen er hjemme med barnet efter endt samvær.

Nu har faren så søgt om en ligelig fordeling af transportudgifter og
rejsetid blot med henvisning til den nye forældreansvarlov.
Statsforvaltningen har afgjort sagen til farens fordel, og tilsidesat
alle morens argumenter som er:

En lang rejsetid med mange skift undervejs
Hjemme sent med barnet søndag aften (kl. 22)
Barnets soverytme vil blive brudt
Afhængig af offentlige transportmidler
Faren er flyttet
Skiftende vagter i forbindelse med arbejde indenfor sundhedssektoren

Faren vil ikke indgå et kompromis omkring en forkortelse af rejsetiden
ved f.eks. at mødes på halvvejen ved afhentning. Han står meget fast
på, at det er hente og bringe på bopælen på trods af, at moren faktisk
har gjort hans rejsetid kortere ved at mødes på København H igennem de
seneste 2 år.

Hvad er jeres syn på sagen og har I nogle gode råd til, hvordan vi
kommer videre?

Hilsen

Fra : Brian K

Dato : 25-01-08 01:50

<nyhusevej28@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Hej NG,

---snip--

>Hvad er jeres syn på sagen og har I nogle gode råd til, hvordan vi
>kommer videre?

Ank sagen til familiestyrelsen - og brug en advokat.

Fks. Anders lindholdt (Tlf 33 93 03 00)(hils fra mig)

mvh
brian Kristiansen

Fra : moso97ad

Dato : 29-01-08 05:39

On 25 Jan., 01:49, "Brian K" <s...@noway.dk> wrote:

> Ank sagen til familiestyrelsen - og brug en advokat.
>
> Fks. Anders lindholdt (Tlf 33 93 03 00)(hils fra mig)
>
> mvh
> brian Kristiansen

Tak for tippet.
Vi anker helt sikkert sagen til Familiestyrelsen. Hvis det ikke
lykkedes, så må vi se, hvad vi så gør.

Mange hilsner

Fra : Andersen

Dato : 30-01-08 16:25

<nyhusevej28@gmail.com> skrev i meddelandet
Hej NG,

Er bare nysgerrig.
Hvor længe har den sag været om at blive behandlet ?

Har selv en sag liggende, som kraftigt nærmer sig 4 mdr, det eneste jeg har
hørt var en skrivelse hvor de skulle have nogen lønsedler, ellers absolut
intet.

Andersen

Fra : moso97ad

Dato : 31-01-08 13:29

On 30 Jan., 16:25, "Andersen" <soren6407FJER...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> hørt var en skrivelse hvor de skulle have nogen lønsedler, ellers absolut

Fra faren har skrevet til Statsforvaltningen er der ca. gået 3 mdr.,
før der foreligger en afgørelse fra Statsforvaltningen. Nu anker vi så
afgørelsen, da vi ikke finder den rimelig. Så må vi se, hvad
Familiestyrelsen siger.

Mvh.