Stofanet Supersize
Fra : Thomas

Dato : 23-01-08 18:15

Hej.

Jeg beklager hvis dette er blevet diskuteret før, jeg har lige tilmeldt
mig gruppen og fik kun hentet de sidste 500 tråde.

Jeg bestilte Supersize for omkring ½ år siden, godt nok med den klausul
at Stofa ville levere hastigheden på 10 Mbit når antenneanlægget jeg
hører under er klar til det. I den forløbne periode har jeg flere gange
henvendt mig til Stofa for at høre hvornår det så sker. Hver gang har
jeg fået svar som "Det er lige om hjørnet", "vi regner med næste måned"
og sidst pr. mail hed det lige efter nytår.

I dag har jeg igen snakket med supporten og igen er det på trapperne.
Hvad jeg dog fik ud af dem denne gang er, at det ikke kun er mit
antenneanlæg der ikke kan levere hastigheden, det gælder faktisk over
hele landet.

Jeg vil gerne høre jeres mening om denne mærkværdige form for
salgspolitik. Kan det virkelig være lovligt at sælge en vare der efter ½
år stadig ikke kan leveres og lade samtlige kunder betale fuld pris i
mellemtiden?

Og hvis du selv er Stofa kunde, har du fået det bestilte 10 Mbit, eller
fået lovning om at det er på vej?

Og sidst, hvis det fortsætter på denne måde, er der så noget at gøre ved
det i retslig forstand?

Mvh. Thomas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-01-08 20:32

Thomas <ng@faelles.net> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Jeg bestilte Supersize for omkring ½ år siden, godt nok med den klausul
> at Stofa ville levere hastigheden på 10 Mbit når antenneanlægget jeg

Indlægget hører i ikke til i denne gruppe. Denne gruppe omhandler DSL
udbydere/teknologi, ikke kabel-tv net.

Du bør nok mere satse på dk.edb.internet.udbydere

--
Bjarke Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-08 20:36

Thomas skrev:

> [...]
> salgspolitik. Kan det virkelig være lovligt at sælge en vare der efter ½
> år stadig ikke kan leveres og lade samtlige kunder betale fuld pris i

Nej, men det har de heller ikke gjort. Ved bestillingen
accepterede du kun at køre 6 Mbit indtil systemet blev
opgraderet, og de lovede ikke noget om hvornår det ville ske.

> Og hvis du selv er Stofa kunde, har du fået det bestilte 10 Mbit, eller
> fået lovning om at det er på vej?

Ingen af delene, for jeg har ikke spurgt om det. Jeg kører 6 Mbit
for 360 kr. om måneden, og det er ikke dyrt. Jeg overvejer dog
Fullrate som p.t.b koster 300 kr. for 10 Mbit, men det er primært
fordi de har upload på 2 Mbit, og det vil jeg virkelig kunne
mærke. Om jeg kører 4, 6 eller 10 Mbit ned, er sådan set
underordnet.

> Og sidst, hvis det fortsætter på denne måde, er der så noget at gøre ved
> det i retslig forstand?

Næppe. Man kan anklage dem for vildledende markedsføring, og så
får de en bøde.

--
Bertel

Fra : Joel

Dato : 28-01-08 20:49

"Thomas" <ng@faelles.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> fået lovning om at det er på vej?
>
> Og sidst, hvis det fortsætter på denne måde, er der så noget at gøre ved

DE er så fulde af løgn hos Stofa.
Jeg fik den samme historie og henvendte mig da til vores antenneforening,
som sagde at vores net havde været opdateret til den hastighed i knap et år.
Forelagt dette sagde Stofanet at det var deres eget anlæg der ikke var
opdateret, og at de ikke vidste hvornår det ville blive det. Det er derfor
rent fup og fiduser når de lover noget de på forhånd ved de ikke kan holde.

Mvh. JL

Fra : Thomas

Dato : 29-01-08 19:51

Joel skrev:

> [...]
> eget anlæg der ikke var opdateret, og at de ikke vidste hvornår det
> ville blive det. Det er derfor rent fup og fiduser når de lover noget de

Ja, det kan du nok have ret i. Jeg har i går fået den besked at
anlæggene er opgraderet, det der mangler nu er at alle kunders modems
skal skiftes ud da de eksisterende - selv de nyeste, har vist sig ikke
at kunne håndtere mere end de 6 Mbit. Efter sigende skulle alle
stofakunder i den nærmeste fremtid få et brev om det.

Mvh. Thomas

Fra : Kasper Bergh

Dato : 30-01-08 16:45

"Thomas" <ng@faelles.net> wrote in message

> [...]
> ud da de eksisterende - selv de nyeste, har vist sig ikke at kunne
> håndtere mere end de 6 Mbit. Efter sigende skulle alle stofakunder i den

Det er nu også løgn. Både Motorola SB 4200-> og Webstar modems fra
Scientific Atlanta - begge modeller jeg har set hos mange Stofanet kunder
kan køre DOCSIS 1.1, DOCSIS 2.0 og DOCSIS 3.0 (når det bliver endeligt
frigivet), og har 100Mb ethernet porte (i modsætning til ældre Motorola
modeller bl.a.).

Så mens der sagtens kan være Stofanet kunder der faktisk skal bruge nyt
modem, kan det umuligt passe at alle skal.

Hvis nogen tvivler kan de bare konstatere at YouSee bruger de samme modeller
modems og de kører successfuldt op til 15Mbit uden problemer.

mvh
/Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-08 17:06

> [...]
> fået lovning om at det er på vej?
>
> Og sidst, hvis det fortsætter på denne måde, er der så noget at gøre ved

Jeg har haft SuperSize abonnementet siden 1/6, men jeg har opgivet håbet om
at de 10Mbps er lige om hjørnet. Så vidt jeg husker, var der nogle indlæg i
december, hvor flere havde ringet ind til Stofa og fået at vide, at den høje
hastighed ville komme i januar, og een af dem havde fået at vide, at der
kort efter nytår ville komme besked om udskiftning af modems. Jeg har haft
mit modem i over 5 år, så jeg regner med at mit modem skal skiftes, men jeg
har intet hørt. Så jeg regner ikke med noget længere. Dertil kommer, at den
nuværende forbindelse skulle være 6Mbps, og det er den måske også en gang
imellem, men jeg synes hastigheden svinger for meget, og oftest ligger den
på under 4Mbps, når jeg tester med testprogrammer.

Til sammenligning har jeg fået oprettet en 4M/256k ADSL hos TDC for knap 3
uger siden. Den holder, hvad de lover, dvs. TCP/IP-hastigheden er ca. 15%
lavere end ADSL-liniens nominelle hastighed. Når jeg kører hastighedstests
får jeg resultater, som kun svinger få %, og det gælder også til servere,
som ikke tilhører TDC (så vidt jeg ved i hvert fald). Så jeg tror ikke, at
testprogrammerne fejler noget.

Det varer ikke længe, før jeg opsiger mit StofaNet-abonnement.

Fra : Joel

Dato : 30-01-08 17:46

"JJ" <a> skrev i meddelelsen

> [...]
> testprogrammerne fejler noget.
>
> Det varer ikke længe, før jeg opsiger mit StofaNet-abonnement.

TILLYKKE MED DET

Jeg opsagde mit igår. Jeg gad ikke høre på deres vrøvl mere. Da jeg opsagde
det, var der ingen grænser for hvor hjælpsomme de var. De undersøgte enda
grundig hvornår de kunne levere 10 Mbit. Det kan de nu i Ålbor, Århus og
Odense, men ikke liiige hos mig

Mvh. JL

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-08 21:32

"Joel" <joel@tover.dk> wrote in message

> "JJ" <a> skrev i meddelelsen

15%

> TILLYKKE MED DET

TAK

> [...]
> grundig hvornår de kunne levere 10 Mbit. Det kan de nu i Ålbor, Århus og

Nå, så de påstår, de kan levere 10Mbps i Aalborg? Så er det jo mærkeligt, at
jeg ikke kan få mine lovede 6Mbps, især i betragtning af, at jeg synes, det
er blevet gradvist dårligere siden i sommers eller tidligere. Det er
simpelthen gået den forkerte vej!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-01-08 00:09

JJ skrev:

> [...]
> imellem, men jeg synes hastigheden svinger for meget, og oftest ligger den
> på under 4Mbps, når jeg tester med testprogrammer.

For nylig opdagede jeg at dem der ikke er sprunget på supersize,
har fået fordoblet deres hastighed et par gange og sænket prisen.
Min kammerat har 4 Mbit for 289 kr. om måneden.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-08 17:35

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> For nylig opdagede jeg at dem der ikke er sprunget på supersize,
> har fået fordoblet deres hastighed et par gange og sænket prisen.
> Min kammerat har 4 Mbit for 289 kr. om måneden.

Nu du nævner det - der var da vist noget med, at nogle fik højere hastighed
til samme pris, hvis de ikke gjorde noget. Så nu kan de belaste
knudepunkterne mere, og jeg synes min forbindelse er blevet langsommere.

Jeg har betalt 359 kr/måned for SuperSize siden 1/6. Men nu vil jeg ikke
mere! Jeg har opsagt abonnementet i dag.

Fra : Moefman

Dato : 01-03-08 01:11

Hey JJ, jeg kan kun nigge genkendende til det du skriver. Jeg har ligeledes
som dig
også betalt fuld pris for supersize siden forsommeren sidste år, og har
aldrig hørt eller
set effektive hastigheder over 6mbit. Dog har jeg nu fået sat mit abonnement
lidt ned,
da Stofa har erkendt de ikke kan levere før engang i 2009... hjælp!!

Hele Telia Stofa's udmelding omkring 10 og 20mbit Internet sidste år, har
været et stor
løgn i de flestes tilfælde. Stofa har udemærket været klar over, at de ikke
har kunne levere
10mbit uden i få byer. Men de har solgt abonnementet til højre og venstre,
og tjent tonsvis
af penge på det. Stofa har følt sig presset til, at gå på markedet med
supersize, pga. udbudet
fra andre udbydere. Og nu begynder det at bidde dem i halen.

Men skal være direkte dum, hvis man ikke vil have hurtigere og billigere
Internet.

Hvis Stofa bare havde været mere åben omkring problemerne, så havde jeg
måske ikke søgt
andre græsgange. Men det hele har været et lukket land, hvor spille kortene
er holdt helt ind
til kroppen. Dertil bliver det hele ikke bedre, når Stofa's kundeservice
ikke aner hvad de kan
med Doscis 3.0, og hvad de ikke kan med standarden. Jeg har fået forskellige
meldinger omkring
standarden fra deres support og kundeservice. Så de har ikke være specielt
troværdige.

I seneste Stofa margasin, står der ikke en disse om supersize, og
hvad/hvornår der sker noget. Ingen
oplysninger, hvilke jeg syntes er total dårligt. Stofa er ved at grave deres
egen grav med det abonnement.
Det er en farce efter min mening.

Moef