Direkte kopi fra Acad til Word
Fra : Finn

Dato : 23-01-08 06:40

Når jeg kopierer tegninger fra AcadLT til Word med kopi - indsæt
speciel (billede) så vises tegningen helt fint i Word. Men når først
den skal printes så bliver stregeren meget, meget fine og meget
utydelige. (jeg har forsøgt med tyk stregtykkelse i Acad).
Hvorfor ser det sådan ud og kan jeg gøre noget eller skal jeg først
gemme som billede og derefter indsætte i Word - lidt omstændigt når
jeg ofte bruger det...

Mvh
Finn

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 23-01-08 18:01

Finn wrote:
> [...]
> Hvorfor ser det sådan ud og kan jeg gøre noget eller skal jeg først
> gemme som billede og derefter indsætte i Word - lidt omstændigt når

Hvis man skal have strgtykkelsesformateringen med i en tegning fra
AutoCAD, skal den enten tegnes med de rigtige stregtykkelser, eller den
skal printes ved hjælp af en Plot style-opsætning.

Jeg printer fra AutoCAD til eps (Postscript) ved hjælp af
printerdefinitionen "Postscript level 1 plus" som kan oprettes i AutoCAD
samt den valgte Plot style file. Husk ved opsætningen hhv. definitionen
af Plot style file at bestemme om der skal printes med farver eller til
sort (de fleste tegninger til Word printer jeg til sort).

Dernæst henter jeg eps-filen ind i Paint Shop Pro i en passende
opløsning i gråtoneskala, beskærer og gemmer som gif der kan hentes ind
i Word.

Jeg har ikke fundet andre metoder som giver lige så gode resultater,
selv til webbrug med ret grov opløsning virker metoden godt. Se f. eks.
figurerne i http://www.modelbaneteknik.dk/model/vogn/hjul.htm

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-01-08 19:31

On Wed, 23 Jan 2008 05:39:38 -0800 (PST), Finn
<pulterkammer@gmail.com> wrote:

> [...]
>den skal printes så bliver stregeren meget, meget fine og meget
>utydelige. (jeg har forsøgt med tyk stregtykkelse i Acad).

BetterWMF er det bedste jeg endnu har prøvet til det formål.
30 dages prøvetid.

www.furix.com
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 24-01-08 07:21

> [...]
>Hvorfor ser det sådan ud og kan jeg gøre noget eller skal jeg først
>gemme som billede og derefter indsætte i Word - lidt omstændigt når

Jeg har gode erfaringer med en pdf-printer (eDocPrinter for at være præcis).
Jeg skriver simpelthen tegningen ud som et pdf dokument, og hermed bliver
stregtykkelserne som havde de været skrevet ud på papir (og man kan jo
manipulere lidt med laget inden udskrift for at få en mere læselig
stregtykkelse). Derefter beskærer jeg tegningen i et
billedredigeringsprogram (Paint Shop Pro XI) der kan læse pdf'erne. Så
gemmer man det i et passende format - gif plejer at være optimalt da der jo
normalt ikke er farver på tegningerne. Og så er der bare at importere gif'en
over i word.

Det er da lidt omstændigt, men det er det jeg har bedst erfaringer med.

Før i tiden eksporterede jeg tegningerne til wmf som word kan læse direkte,
men når man har en del tegninger i sit worddokument tager det laaaaang tid
at åbne dokumentet (jeg har et 60 siders dokument med tekniske
illustrationer i wmf der tager 15-20 min at åbne).

Med venlig hilsen
Bjørn Hansen
www.pilleflis.dk