fastelavn
Fra : Kitti Egevang

Dato : 22-01-08 19:08

Hej.

Min datter vil meget gerne være klædt ud som "Hello Kitty" til
fastelavn. Er der nogen her som ved om sådan et kostume er til at finde?
Og hvor? Da jeg ikke selv mener at kunne sy sådan et

Mange hilsner kitti.

Fra : Holst

Dato : 22-01-08 19:21

Kitti Egevang wrote:

> Min datter vil meget gerne være klædt ud som "Hello Kitty" til
> fastelavn. Er der nogen her som ved om sådan et kostume er til at finde?
> Og hvor? Da jeg ikke selv mener at kunne sy sådan et

Har du mod på at købe det i udlandet, giver "hello kitty costume" en del
hits på Google.

Fra : Kitti Egevang

Dato : 23-01-08 10:48

Holst wrote:

> Har du mod på at købe det i udlandet, giver "hello kitty costume" en del
> hits på Google.

Hej og tak for svaret, men jeg tror ikke jeg kan nå at få det leveret
fra udlandet, det er jo snart fastelavn.
Forresten bor jeg i Københavnsområdet.

Fra : Bettina Hansen

Dato : 23-01-08 11:01

Kitti Egevang wrote:
> Hej og tak for svaret, men jeg tror ikke jeg kan nå at få det leveret
> fra udlandet, det er jo snart fastelavn.
> Forresten bor jeg i Københavnsområdet.

Hvis du kan finde det i UK er det faktisk mange gange hurtigere end at
bestille det i DK. Jeg har aldrig måttet vente mere end højest 2-3 dage
på noget jeg har købt i UK, mens jeg tit har oplevet i DK at tingene
først er sendt efter en uge eller mere.

Mvh Bettina

Fra : Holst

Dato : 23-01-08 11:21

Bettina Hansen wrote:

> [...]
> bestille det i DK. Jeg har aldrig måttet vente mere end højest 2-3 dage
> på noget jeg har købt i UK, mens jeg tit har oplevet i DK at tingene

Ja, men sådant afhænger jo af butikken. Og du kan sikkert også finde
netbutikker i England, som ikke lige klarer at få det afsendt hurtigt.
Så sådant vil altid være gambling, når tiden er kort.

Fra : Bettina Hansen

Dato : 23-01-08 11:33

Holst wrote:
> Ja, men sådant afhænger jo af butikken. Og du kan sikkert også finde
> netbutikker i England, som ikke lige klarer at få det afsendt hurtigt.
> Så sådant vil altid være gambling, når tiden er kort.

Helt sikkert. Men generelt er det mit indtryk at netbutikker i udlandet
er mere "seriøse" end tilsvarende i DK (formodentlig pga. større
konkurrence vil f.eks. butikker med lang leveringstid hurtigere uddø i
UK end i DK).

Man kan jo også bare skrive i bestillingen at det haster, så man kun vil
købe varen hvis den afsendes inden en eller anden dato. Selve fragten
fra UK til DK tager ikke meget længere tid end fragt indenfor DK. Jeg
ville ikke betænke mig på at købe fastelavnsdragt i UK på nuværende
tidspunkt. Det burde sagtens kunne nås.

Mvh Bettina

Fra : Holst

Dato : 23-01-08 11:42

Bettina Hansen wrote:

> [...]
> er mere "seriøse" end tilsvarende i DK (formodentlig pga. større
> konkurrence vil f.eks. butikker med lang leveringstid hurtigere uddø i

Måske. Mit eget indtryk er, at jeg modtager varer købt hos netbutikker
1-2 dage efter bestillingen.

Har jeg først placeret bestillingen om eftermiddagen, kan der godt gå
2-3 dage.

> [...]
> fra UK til DK tager ikke meget længere tid end fragt indenfor DK. Jeg
> ville ikke betænke mig på at købe fastelavnsdragt i UK på nuværende

Der er jo igen lige det lille "burde", men jeg er enig med dig. Det
burde kunne nås.

Og at bestille i England forlænger typisk kun forsendelsestiden med et
døgns tid. Det er i hvert fald mit indtryk.

Jeg bestilte engang en cd, jeg bare måtte eje, hos et eller andet mindre
obskurt pladeselskab i England. Det gjorde jeg midt på eftermiddagen.
Næste morgen ringede UPS på døren og ville gerne aflevere en lille pakke
til mig. Cirka 18 timer

Ja, så hurtig var det nok ikke gået, hvis det havde været med Royal Mail
og Post Danmark, men alliwel. Så dårlige er de heller ikke.

Fra : Tina.

Dato : 23-01-08 23:13

"Kitti Egevang" <kittiSLET@DETTEmail4us.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen her som ved om sådan et kostume er til at finde?
> Og hvor? Da jeg ikke selv mener at kunne sy sådan et

Se her: http://www.hellokittyshop.dk
Ved at klikke på "Produkter" i venstre side kommer man til sortimentet.
Måske har de mere i butikken, end på hjemmesiden, og måske kan de rådgive i,
hvordan din datter kommer til at ligne Hello Kitty.

- Tina