Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Opdateringshastighed
Fra : Ukendt

Dato : 22-01-08 14:36

Jeg har en 7 år gammel Sony G400 Trinitron CRT skærm som virker fint, men
hvilken opdateringsfrekvens bør man egentlig køre med? Jeg har altid brugt
75 Hz, og synes det var flimmerfrit. Men slider man mere på skærmen ved at
sætte den til 90 Hz eller 120 Hz fx.?

Mvh Martin

Fra : Hans

Dato : 22-01-08 17:56

> [...]
> 75 Hz, og synes det var flimmerfrit. Men slider man mere på skærmen ved at

Du skal sætte den så højt som muligt. Kan både din skærm og grafikkort køre
120 Hz så sæt den for alt i verden til det - billedet bliver mere roligt.
Selv om du måske ikke kan opfatte det, så hviler øjnene bedre.

Jeg er lidt pas på om det rent praktisk slider på skærmen (omend jeg ikke
kan forestille mig det), men jeg ville ikke et øjeblik betænke mig på at gå
højere op, hvis det giver et mere roligt billede. Det er i hvert fald ikke
dét der får din skærm til at brænde af.

Fra : PA

Dato : 25-01-08 22:41

"Martin" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> sætte den til 90 Hz eller 120 Hz fx.?
>
> Mvh Martin
>Sony G400 Trinitron har det bedst med 80 hz

Per

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-08 22:34

PA wrote:
> [...]

Hvor står det?
Den kører nu fint ved 100Hz i øjeblikket.
Grafikkortet er et Asus Radeon X300 Extreme