Skærme
Fijala 3554
Er der nogen grund til at installere skærm~
Fra : Per

Dato : 11-01-08 18:28

Hej NG !

Har lige fået mig en ny Samsung skærm.

Der medfølger en cd rom med bla. driver til skærmen.

Men er der overhovedet nogen grund til at installere driveren - hvis skærmen
virker fint uden - kører XP og snart Vista ?
Min gamle skærm blev der ikke installeret noget til.....

Jeg troede egentlig kun at det var til win98 at man skulle installere
skærmdrivere?

Hvad får man ud af (kan man få ud af) at installere den skærmdriver - noget
med bedre billede, opløsning ?

Mvh. Per...

Fra : Sune Storgaard

Dato : 11-01-08 19:57

> Hvad får man ud af (kan man få ud af) at installere den skærmdriver -
> noget med bedre billede, opløsning ?

Der kan være forskellige grunde til at installere skærmdriveren.

I nogle tilfælde kan skærm+grafikkort+OS ikke finde ud af at finde den
optimale opløsning/frekvens.
Her kan drivere hjælpe, hvis man ikke selv kan finde ud af at tvinge den
indstilling.

Installerer du også driveren, vil du oftest også få en farveprofil med, så
du får "bedre" / mere korrekte farver på din skærm.

Fra : Per

Dato : 11-01-08 21:31

Sune Storgaard wrote:
> [...]
>
> Installerer du også driveren, vil du oftest også få en farveprofil
> med, så du får "bedre" / mere korrekte farver på din skærm.

Takker mange gange for dit svar Sune...

mvh. Per