Skærme
Fijala 3554
Ny Acer X193W - flimrer
Fra : Jesper

Dato : 10-01-08 21:22

Godaften i gruppen

Købte en ny Acer X193W 19` 1440*900 på wupti.com. Den var billig - 1000 kr
(noget rabat gennem NRGi).
Den flimrer helt af h...... til og trækker streger og ujævne områder.
Tekstbehandling og stille lav opløsningsbilleder er nogenlunde, men så
snart der sker noget er det skidt.
Helt galt går det når jeg forsøger at se højopløsnings billeder -
sommerferiebillederne med en masse blåt hav får den til at gå helt i
spåner. Forsøgte at se en film igår - det duer slet ikke.
Kører med et NVIDIA GeForce 7650 S, 1 GB system hukommelse, Dual Intel
Core(TM)2 CPU 6400 2.13 GHz. Vista Home Premium. Aero mode.
Har skruet frekvensen op til 75 Hz, har skrueet op og ned for opløsning,
har opdateret driverne til grafikkort og skærm, har slukket diverse
baggrundsprogrammer og har kørt med 16bit farver. Intet har hjulpet.

Jeg har 4 GB ram på vej i posten (var allerede bestilt). Er der er et håb
om, at det hjælper at opgradere system hukommelsen, eller kan jeg ligeså
godt gå igang med at returnere den med det samme ?

På forhånd tak

Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-01-08 21:30

Jesper skriver:

> Helt galt går det når jeg forsøger at se højopløsnings billeder -
> sommerferiebillederne med en masse blåt hav får den til at gå helt i
> spåner.

Hvordan ?

> Har skruet frekvensen op til 75 Hz, har skrueet op og ned for opløsning,
> har opdateret driverne til grafikkort og skærm, har slukket diverse
> baggrundsprogrammer og har kørt med 16bit farver. Intet har hjulpet.

Du skal køre præcist den opløsning og opdateringshastighed skærmen skal
have, ellers går det galt. Min ViewSonic VX2025wm der har en opløsning
på 1650x1080 kører med 60Hz billedfrekvens, min skærmdriver vil ikek
højere op, selvom skærmen kan køre på 75Hz.

> Jeg har 4 GB ram på vej i posten (var allerede bestilt). Er der er et håb
> om, at det hjælper at opgradere system hukommelsen, eller kan jeg ligeså
> godt gå igang med at returnere den med det samme ?

Jeg ville nok returnere.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Nu også med Renault elektronik som speciale.........

Fra : Jesper

Dato : 10-01-08 21:43

Den 10.01.2008 kl. 21:29 skrev Klaus D. Mikkelsen
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den>:

> Jesper skriver:

> Hvordan ?
Flimrer tiltagende. Trækker utydelige områder på langs. Laver blinkende
lyse striber på langs.

> [...]
> på 1650x1080 kører med 60Hz billedfrekvens, min skærmdriver vil ikek
> højere op, selvom skærmen kan køre på 75Hz.
Det var windows "help" der foreslog at skrue op for frekvensen - og det
har måske (som det eneste) hjulpet lidt- det har ihvertfald ikke gjort
problemet værre. Ellers kører skærmen iøjeblikket helt efter
foreskrifterne.

> Jeg ville nok returnere.....
Ja- det er nok der, jeg ender. Ville bare ærge mig at have bøvlet, for
bagefter at finde ud af hele miseren skyldes mit system i virkeligheden er
lige på kanten til at kunne køre Vista.....

> Klaus

Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-01-08 23:37

Jesper skriver:

> Ja- det er nok der, jeg ender. Ville bare ærge mig at have bøvlet, for
> bagefter at finde ud af hele miseren skyldes mit system i virkeligheden er
> lige på kanten til at kunne køre Vista.....

Har du ikke en anden PC du kan prøve at koble på ?

Klaus (pt. 3 stationære der kører, 2 på lager og 3 bærbare i huset)

Fra : Jesper

Dato : 11-01-08 06:26

Den 10.01.2008 kl. 23:37 skrev Klaus D. Mikkelsen
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den>:

> Jesper skriver:

> Har du ikke en anden PC du kan prøve at koble på ?
>

> Klaus (pt. 3 stationære der kører, 2 på lager og 3 bærbare i huset)

Desværre ikke. Så skal jeg til at bære skærmen 1 kilometer ned til
svigerfar.
RAM-blokken må være i posten idag eller imorgen.

Jesper

Fra : Kurt Lund

Dato : 11-01-08 10:02

"Jesper " <spam@me.com> skrev i meddelelsen news.t4q2o6shcdhq1q@stuepc...

> [...]
> svigerfar.
> RAM-blokken må være i posten idag eller imorgen.

Hej
Og hvis du tror 4 gb ram hjælper så tager du meget fejl, Vista kan "kun" se
knap 3 gb ram i
32 bit ver.

Så det er da bare at bytte den "Wupti skærm" den funker ikke.. eller også få
dine penge tilbage hvis kan.

Kurt

Fra : Jesper

Dato : 11-01-08 17:48

> Hej
> Og hvis du tror 4 gb ram hjælper så tager du meget fejl, Vista kan "kun"
> se knap 3 gb ram i
> 32 bit ver.
Korrekt - kan jeg se nu ;)

> Så det er da bare at bytte den "Wupti skærm" den funker ikke.. eller
> også få dine penge tilbage hvis kan.
Jeg vil gøre mit værste for det sidste :(

> Kurt

Jesper

Fra : SKOVTROLD

Dato : 12-01-08 23:29