Skærme
Fijala 3554
HP W2207 knaser!
Fra : Janus

Dato : 09-01-08 16:45

Ja det gør den altså..
Den er ca. ½ år gammel og er pludselig begyndt med denne mystiske lyd.

Det minder om en blanding af knasen, lyden fra radiatorrør der 'klikker'
tilsat lidt grynt fra en harddisk.

En med gode ører som mig, kan høre det ca et par meter fra skærmen hvis
der ikke er andre lydkilder samtidigt.

Det kommer ligeså snart den er tændt og fortsætter til den slukkes.

Hvad kan det mon være?

Fra : John

Dato : 09-01-08 17:11

"Janus" <janus@xyz.contumacious.net> skrev i en meddelelse

> Hvad kan det mon være?

Et skud:

Prøv at nørkle med stikkene til lydkablet.

John

Fra : Janus

Dato : 09-01-08 17:24

John den 09-01-2008 17:11:

> Et skud:
>
> Prøv at nørkle med stikkene til lydkablet.
>
> John

Det er en model uden højtalere.

Lyden kunne også minde om et par hundrede bittesmå kontakter der tænder
og slukker.

Det er tydeligt at det kommer inde fra bagpanelet (højre side, set forfra)

Fra : Janus

Dato : 09-01-08 17:26

Janus den 09-01-2008 17:24:

> Lyden kunne også minde om et par hundrede bittesmå kontakter der tænder
> og slukker.

Ej, ikke hundreder.. der er ca 4-8 'klik' i sekundet
I perioder som en dryppende vandhaner med et fast interval, herefter er
der klik i 'klynger' og så forfra igen

Fra : John

Dato : 09-01-08 18:34

"Janus" <janus@xyz.contumacious.net> skrev i en meddelelse

> Det er en model uden højtalere.

Iflg. denne side, så - har - W2207 indbyggede højttalere.

Disse og den tilhørende elektronik kan i givet fald forstyrres af andre
elektroniske signaler, fx mobiltelefoner, trådløse telefoner, eller måske en
lokal radiosender.

> der er ca 4-8 'klik' i sekundet
> I perioder som en dryppende vandhaner med et fast interval, herefter er
> der klik i 'klynger' og så forfra igen

Måske telegrafi eller fjernskriver... ?

Er intet af ovenstående tilfældet må jeg melde pas.

John

Fra : John

Dato : 09-01-08 18:41

> Iflg. denne side, så - har - W2207 indbyggede højttalere.

Ups.. glemte linket; her er det:

John :)

Fra : Janus

Dato : 09-01-08 20:14

John den 09-01-2008 18:33:

> Iflg. denne side, så - har - W2207 indbyggede højttalere.

Hehe. det har den da sørme også - pinsamt.

Jeg har just kigget under bagpanelet og der er ganske rigtigt en
lydindgang ala minijack.

Men den indgang har nu aldrig været benyttet da integrerede højtalere i
pc-skærme aldrig har haft min interesse.

> Disse og den tilhørende elektronik kan i givet fald forstyrres af andre
> elektroniske signaler, fx mobiltelefoner, trådløse telefoner, eller måske en
> lokal radiosender.

Hm ja, havde da min Logitech mx1000 ladestation stående ved siden af men
lydene fortsætter efter den er slukket.

Jeg syns nu bare ikke helt at lydende minder om den slags interferens og
eventuelt hardware hos naboer er det næppe heller da jeg bor landligt.

Men tak for dine inputs

Fra : John

Dato : 10-01-08 00:32

"Janus" <janus@xyz.contumacious.net> skrev i en meddelelse

> Hehe. det har den da sørme også - pinsamt.

:))

> tak for dine inputs

Velbekomme.. synd, vi ikke fik os pejlet ind på problemet :(

John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-01-08 18:39

Janus skriver:

> Hvad kan det mon være?

Kabinettet der giver sig.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Nu også med Renault elektronik som speciale.........

Fra : Janus

Dato : 09-01-08 20:18

Klaus D. Mikkelsen den 09-01-2008 18:38:
> Janus skriver:
>
> Kabinettet der giver sig.

Ja, det har jeg også tænkt på - især her om vinteren hvor der fyres lidt
op. Dog virker det sært at det kun er i et bestemt område af skærmens
bagpanel at lyden kommer fra.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-01-08 20:22

Janus skriver:

> Ja, det har jeg også tænkt på - især her om vinteren hvor der fyres lidt
> op. Dog virker det sært at det kun er i et bestemt område af skærmens
> bagpanel at lyden kommer fra.

2 stykker plastic der gnider op mod hinanden. Måske skruerne i den ene
side er placeret anderledes end i den anden.

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-01-08 15:05

"Janus" <janus@xyz.contumacious.net> wrote in message
> [...]
> der ikke er andre lydkilder samtidigt.
>
> Det kommer ligeså snart den er tændt og fortsætter til den slukkes.

Du skriver godt nok at det er en w2207, men det skulle vel ikke være den
model (w2207h) som har hdmi indgang ?

Hvis det er, og du bruger hdmi kablet, kan der være problemer med lyde i de
indbyggede højtalere.

Bjarne K.

Fra : Janus

Dato : 11-01-08 19:09

Bjarne K. den 11-01-2008 15:04:

> Du skriver godt nok at det er en w2207,

Jeg skriver så meget - tidligere bla. at den ikke havde indbyggede
højtalere

men det skulle vel ikke være den
> model (w2207h) som har hdmi indgang ?

Men det er nu desværre ikke den model

> Hvis det er, og du bruger hdmi kablet, kan der være problemer med lyde i de
> indbyggede højtalere.

Men sjovt nok du nævner det, for problemet er faktisk opstået efter at jeg:

1. brugte dvi 2. en kort overgang brugte vga 3. igen bruger dvi