Skærme
Fijala 3554
hvilken slags DVI?
Fra : JcLind

Dato : 22-12-07 16:35

Jeg har "arvet" en Medionskærm MD 30004 vb med et "DVI" stik.
Mit grafikkort er et
256MB NVIDIA GeForce 7900GS, der har DVI-out.

Nu læser jeg om DVIkabler og der findes åbenbart DVI-I og DVI-D.

Så hvilket kabel skal jeg købe? Jeg regner med at det er et -I-kabel, da
den passer i begge stik

Er jeg helt galt på den?

VH jakob

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-12-07 17:07

"JcLind" <Svar-her-i@grupp.en> writes:

> Jeg har "arvet" en Medionskærm MD 30004 vb med et "DVI" stik.
> Mit grafikkort er et
> 256MB NVIDIA GeForce 7900GS, der har DVI-out.
>
> Nu læser jeg om DVIkabler og der findes åbenbart DVI-I og DVI-D.

Og DVI-A. DVI-I er blot DVI-A + DVI-D.

> Så hvilket kabel skal jeg købe? Jeg regner med at det er et -I-kabel, da
> den passer i begge stik

Danger, Will Robinson!

Et DVI-I kabel vil have *både* -A og -D, og vil derfor kræve at
hunstikket på kortet godtager et sådant kabel. Det er ikke alle kort
som accepterer dette (så vidt jeg husker).

Kai

Fra : JcLind

Dato : 22-12-07 20:57

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> Et DVI-I kabel vil have *både* -A og -D, og vil derfor kræve at
> hunstikket på kortet godtager et sådant kabel. Det er ikke alle kort
> som accepterer dette (så vidt jeg husker).

Da jeg kun kunne køve DVI-D, så blev det det
Ellers tak for tippet

VH jakob