Skærme
Fijala 3554
Spørgsmål til HP's LP3065
Fra : Ukendt

Dato : 05-12-07 20:26

Jeg har idag købt subj. sammen med et passende grafikkort MSI NX8600 GTS med
dual dvi link 2500x1600/60 hz.
Grafikkortet var tilsyneladende defekt fordi det hverken virkede med den nye
skærm eller den gamle (NEC-skærm med Alm DVI).
Den nye skærm, LP3065, virkede heller ikke med det gamle grafikkort, som
blot har et almindeligt DVI stik.

Det nye grafikkort er sandsynligvis defekt og bliver byttet, men jeg har et
par spørgsmål vedr. HP-skærmen, som jeg håber en af jer kan svare på
(firmaet kunne ikke.)
I følge manualen til skærmen kan skærmen kun køre med native resolution
2560x1600. Betyder det

1. At der kun kan vises noget overhovedet hvis der sidder et dual dvi-link
kort i maskinen?
2. At der slet ikke kan vises lavere opløsninger,hverken med alm dvi-kort
eller dual dvi-kort?
Hvis svaret på 2. er ja, hvad så med opstart af systemet og safe mode? Og
hvordan skal man så indstille sit grafikkort første gang, når man intet kan
se på skærmen?
3.Kan det tænkes at de eksisterende skærmdrivere (for Radeon X550) giver
problemer?

På forhånd tak

Sven

Fra : Esben

Dato : 05-12-07 21:43

"Sven Lindhardt" <svt(Snabela)lindhardt(Dot)net> skrev i en meddelelse

> 1. At der kun kan vises noget overhovedet hvis der sidder et dual dvi-link
> kort i maskinen?

Der kan godt vises noget på skærmen med et single link kort.

> 2. At der slet ikke kan vises lavere opløsninger,hverken med alm dvi-kort
> eller dual dvi-kort?

Nej.

> [...]
> kan se på skærmen?

> 3.Kan det tænkes at de eksisterende skærmdrivere (for Radeon X550) giver

Radeon x550 har ingen skærmdriver, og gamle skærmdrivere burde ikke have
nogen effekt.

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-07 22:13

"Esben" <esbenSENDSPAMHERE@gruf.LAND> wrote in message
> "Sven Lindhardt" <svt(Snabela)lindhardt(Dot)net> skrev i en meddelelse
> Radeon x550 har ingen skærmdriver, og gamle skærmdrivere burde ikke have
> [...]

Tak for svaret.
Mit problem var, at jeg ikke var opmærksom på at grafikkortet skulle
strømforsynes med en konnektor, som svarer til den man bruger til f.ex. en
harddisk. Det var desværre ikke nævnt i installationsvejledningen til
kortet.

Derudover ser det ud til at skærmen ikke kan køre med opløsninger højere end
1280x800 i "single link" og mit gamle system var sat op til en højere
opløsning end dette.

Alt fungerer nu -:).

Sven