Skærme
Fijala 3554
19" LG L1982U-BF
Fra : Per Nielsen

Dato : 02-12-07 15:41

Nogen her der har erfaring med en 19" LG L1982U-BF:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250594

Her får den jo gode brugeranmeldelser, og flatpanels er også positive:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1172684567

Skærmen skal bruges nogenlunde ligeligt mellem almindelig surfning,
kontorbrug, spil og film. Så den _skal_ også være god til spil (især) og
film

Er der andre skærme der evt var værd at kigge nærmere på i priskategorien op
til ca 2.000, som opfylder ovennævnte?

Fra : Steen

Dato : 08-12-07 21:01

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250594
>
> Her får den jo gode brugeranmeldelser, og flatpanels er også positive:

Ja, men bemærk, at paneltypen er TN. Den er den, der ofte giver problemer
med betragtningsvinklen, og bemærk, at der "kun" er 16,2 mio farver. Mao:
Kvaliteten er i den billige ende.

/Steen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 08-12-07 21:22

"Steen" <steen.j@cutie.dkx> skrev i meddelelsen

> Ja, men bemærk, at paneltypen er TN. Den er den, der ofte giver problemer
> med betragtningsvinklen, og bemærk, at der "kun" er 16,2 mio farver. Mao:
> Kvaliteten er i den billige ende.

Min LG 19" har nu en ganske fin betragtningsvinkel, og den er med TN panel.
Efter hvad jeg har hørt, så er TN paneler netop dem der har de bedste
betragtningsvinkler.
Men indrømmet, jeg har ikke fulgt med i udviklingen, så det er muligt at der
er sket forbedringer på andre typer paneler så de er bedre end TN mht.
betragtningsvinkel.

Mvh
Benjamin

Fra : J

Dato : 09-12-07 11:33

On Sat, 8 Dec 2007 21:22:10 +0100, "Laziter [9440]"
<laziter@gmail.com> wrote:

>Min LG 19" har nu en ganske fin betragtningsvinkel, og den er med TN panel.
>Efter hvad jeg har hørt, så er TN paneler netop dem der har de bedste
>betragtningsvinkler.

Nej, det er nu ikke rigtigt. TN har typisk 160 grader, hvor s-mpva og
s-ips har 178 grader synsfelt.

http://www.prad.de/guide/screen3436.html

Men denne skærm ser da god ud. Pæn fod med mulighed for op/ned.

mvh

John