Skærme
Fijala 3554
Acer 19" er den ok?
Fra : Henning Lund

Dato : 26-11-07 15:36

Kvickly har en model AL1917 CsD skærm denne uge, kan den
anbefales eller skal man kigge efter en anden?
Skærmen skal bruges til alm. internetforbrug, ingen spil mm.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : J

Dato : 26-11-07 16:03

On Mon, 26 Nov 2007 15:36:15 +0100, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

>Kvickly har en model AL1917 CsD skærm denne uge, kan den
>anbefales eller skal man kigge efter en anden?
>Skærmen skal bruges til alm. internetforbrug, ingen spil mm.

http://www.prad.de/guide/screen3655.html
viser specifikationerne.

Det er en ret billig standardskærm (m. højttalere). Synsfeltet er
noget smalt i vertikal retning.

De Acer skærme, jeg har set, har været OK.

mvh

John

Fra : Henning Lund

Dato : 26-11-07 16:21

J tastede:

> Synsfeltet er
> noget smalt i vertikal retning.

Jeg spørger måske dumt, men hvad betyder det helt eksakt?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-11-07 16:26

Henning Lund skriver:

> Jeg spørger måske dumt, men hvad betyder det helt eksakt?

Så længe du sidder midt foran skærmen: Intet.

Sidder der en ved siden af dig der skal se med, vil billedet virke mere
lyst og miste farverne. Typisk svaghed ved mange LCD paneler. Min egen
ViewSonic har det også, men jeg sidder alligevel midt for skærmen så jeg
mærker intet til det.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henning Lund

Dato : 26-11-07 16:40

Klaus D. Mikkelsen tastede:

> [...]
> paneler.
> Min egen ViewSonic har det også, men jeg sidder alligevel midt

Tak for svaret, dvs. det er rimelig skærm man får for pengene,
eller er der andre der er bedre i samme prisleje?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-11-07 17:48

Henning Lund skriver:

> Tak for svaret, dvs. det er rimelig skærm man får for pengene,
> eller er der andre der er bedre i samme prisleje?

Det må jeg nok melde pas. Jeg gik efter en "lavhøjde" (bredformat) skærm
da jeg købte, med hovedvægten på farver (til billedredigering) og gerne
rimelige gamerevner. Der endte jeg ud med en ViewSonic VX2025wm og gave
~2500 kr for den.

Acer plejer at levere nogenlunde skærme til en rimelig pris.

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-11-07 18:43

> [...]
> da jeg købte, med hovedvægten på farver (til billedredigering) og gerne
> rimelige gamerevner. Der endte jeg ud med en ViewSonic VX2025wm og gave

Bruger du den evt til spil og film?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-11-07 23:08

Per Nielsen skriver:

> Bruger du den evt til spil og film?

Spil (CounterStrike) ja.

Film har jeg en 42" i stuen til.....

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-11-07 23:40

> Spil (CounterStrike) ja.
>
> Film har jeg en 42" i stuen til.....

Ok

Fra : Henning Lund

Dato : 26-11-07 20:37

Klaus D. Mikkelsen tastede:

> [...]
> billedredigering)
> og gerne rimelige gamerevner. Der endte jeg ud med en ViewSonic

Åkaj

> Acer plejer at levere nogenlunde skærme til en rimelig pris.

Så sker der nok ikke alverden ved at investere i sådan en Acer.

Fra : Steen

Dato : 08-12-07 21:02

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> Kvickly har en model AL1917 CsD skærm denne uge, kan den anbefales eller
> skal man kigge efter en anden?
> Skærmen skal bruges til alm. internetforbrug, ingen spil mm.

Der er vist en, som hedder AL1923. Den er nok lidt bedre.

/Steen