S: Natusan baby care
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 17-01-08 12:57

Håber jeg henvender mig i det rette forum.
http://www.yellowman.dk/index.php?main_page=product_info&products_id=4150

Natusan Baby Extracare (Baby Wipes)(24 stk pr. pakke)
60 kr. for 5 pakker.
Hele kassen (30 x 24) for 250 kr.

http://www.runev.dk/mix/4salg.jpg

Køber betaler porto.
Kan også afhentes i Brabrand

Fra : Frøken Jensen

Dato : 17-01-08 12:57

On 17/01/08 12:56, in article 02001ad6$0$21062$c3e8da3@news.astraweb.com,
"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> wrote:

> [...]
> http://www.yellowman.dk/index.php?main_page=product_info&products_id=4150
>
> Natusan Baby Extracare (Baby Wipes)(24 stk pr. pakke)

Forkert gruppe. Prøv en af dem der hedder noget med "salg".

Fra : Holst

Dato : 17-01-08 13:09

Frøken Jensen wrote:

> Forkert gruppe. Prøv en af dem der hedder noget med "salg".

Og det gør de så ikke. De hdder noget med "marked".

Fra : Frøken Jensen

Dato : 17-01-08 13:06

On 17/01/08 13:08, in article 478f4545$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote:

> Og det gør de så ikke. De hdder noget med "marked".

Nåe ja, det er da i den retning...

Fra : David T. Metz

Dato : 18-01-08 11:47

Rune Vestergaard wrote:
> Håber jeg henvender mig i det rette forum.

> Natusan Baby Extracare (Baby Wipes)(24 stk pr. pakke)

Indeholder parfume og hormonforstyrrende stoffer - anprises formodentlig
ulovligt. Nej tak.

David

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 18-01-08 16:34

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.dk> wrote in message
Rune Vestergaard wrote:
> [...]

> Natusan Baby Extracare (Baby Wipes)(24 stk pr. pakke)

Indeholder parfume og hormonforstyrrende stoffer - anprises formodentlig

Min brors barn er blevet tørret med dem og han har ikke udviklet et ekstra
ben eller 3 øjne endnu!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-01-08 16:42

"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> writes:

> Min brors barn er blevet tørret med dem og han har ikke udviklet et ekstra
> ben eller 3 øjne endnu!

Mine forældre har røget hele deres liv og de er ikke døde endnu. Men
et er ikke et bevis på at rygning ikke er farligt.

Der er lidt Erasmus Montanus over sådan en udtalelse.

Mvh Trine

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 18-01-08 18:42

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> Mine forældre har røget hele deres liv og de er ikke døde endnu. Men
> et er ikke et bevis på at rygning ikke er farligt.
>
> Der er lidt Erasmus Montanus over sådan en udtalelse.
>
> Mvh Trine

Hvis de wipes var farlige ville de vel blive taget af markedet rimeligt
hurtigt?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-01-08 19:04

"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> writes:

> Hvis de wipes var farlige ville de vel blive taget af markedet rimeligt
> hurtigt?

Samme argument kan bruges om cigaretter.

Jeg har fuld respekt for dem som vælger at deres børn ikke behøver at
blive udsat for parfume og andre allergifremkaldende stoffer. Jeg
vælger også at bruge svanemærket vaskepulver, sæbe, shampoo, deo osv.
til mig selv, så naturligvis gør jeg det samme til mit barn.

Man kan så kalde mig dobbeltmoralsk, fordi jeg ikke sælger hunden før
barnet kommer, da sådan nogle jo også kan være allergifremkaldende.
Men det er jo et valg hver enkelt må tage - og andre må acceptere.

Mvh Trine

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 18-01-08 19:49

Trine Kornum Christiansen skrev:

> [...]
> barnet kommer, da sådan nogle jo også kan være allergifremkaldende.
> Men det er jo et valg hver enkelt må tage - og andre må acceptere.

Jeg tror nu altså også, at børn har godt af at vokse op med dyr. Så du
kan lige vove på at sælle Siri

Venlig hilsen Dikte

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-01-08 20:09

Benedikte Brisson <kuduli@vide.invalid> writes:

> Jeg tror nu altså også, at børn har godt af at vokse op med dyr. Så du
> kan lige vove på at sælle Siri

Jeg synes også klart at fordelen ved at vokse op med en hund opvejer
den risiko der er for at barnet udvikler allergi. Og når der ikke er
nogen særlig risiko for at barnet skulle få energi, så er der ingen
dokumentation for at det forebygger allergi at have husdyr. I hvert
fald ikke i følge Astma- og Allergiforbundet.

Så selvom Siri ikke ligefrem er i kridthuset i øjeblikket, så bliver
hun nu! (Hun er stukket ud gennem hækken et par gange.)

Mvh Trine

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 18-01-08 21:20

Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
> dokumentation for at det forebygger allergi at have husdyr. I hvert
> fald ikke i følge Astma- og Allergiforbundet.

til gengæld synes jeg det er super klamt at se en hund der delvis savler og
slikker på et meget lille barn - især når man tænker på den tunge liiige for
3 minutter siden var i den modsatte ende... yyyddrrrrkkk...
jeg tror ikke du skal regne med at det ligefrem er forebyggende at have
støvende husdyr som hunde, katte osv... men jeg misforstår måske dit indlæg?
har svært ved at finde mening i noget af det du skriver...

Rasmus

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 18-01-08 23:05

Rasmus M. Jensen wrote:
> jeg tror ikke du skal regne med at det ligefrem er
> forebyggende at have støvende husdyr som hunde, katte osv...

Det er tilsyneladende ikke så nemt et spørsmål som du lægger op til...
http://www.forskning.no/Artikler/2002/september/1031667298.18
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 18-01-08 23:19

Toke Eskildsen wrote:

> Det er tilsyneladende ikke så nemt et spørsmål som du lægger op til...
> http://www.forskning.no/Artikler/2002/september/1031667298.18

måske... for det første finder jeg grundlaget ret lille og for det andet
udvikler mange en form for astma og/eller allergi efter de er blevet 7 år...
sååee...

Rasmus

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 18-01-08 23:44

Rasmus M. Jensen wrote:

> måske... for det første finder jeg grundlaget ret lille og for det
> andet udvikler mange en form for astma og/eller allergi efter de
> er blevet 7 år... sååee...

Min pointe var blot at påpege at det ikke er et emne der er enighed om.
Hvis du vil noget med din bemærkning om hunde og allergi er du derfor
nødt til at underbygge den.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Frøken Jensen

Dato : 18-01-08 21:49

On 18/01/08 18:41, in article 4790e45a$0$20524$c3e8da3@news.astraweb.com,
> [...]

> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> Hvis de wipes var farlige ville de vel blive taget af markedet rimeligt

Desværrre ikke. Ligesom utrolig mange andre giftstoffer er lovlige.

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 18-01-08 23:39

"Fr ø ken Jensen" <cdjjura@hotmail.com> wrote in message

> Desværrre ikke. Ligesom utrolig mange andre giftstoffer er lovlige.

Hvis alt der er farligt skal holdes fra børn, så blir de satme nogle
ynkelige stakler når de vokser op.

Jeg havde mange he-men og action force omkring mig da jeg var lille -
garanteret fyldt med phalater og hvad det ellers hedder alt det der var i
plastic og gummi dengang. Jeg er ikke død og har ingen former for allergi.
Blev også vasket med sæbe med parfume. Stadig ingen allergi.

Men jeg har nok bare været en af de heldige

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 18-01-08 23:50

Rune Vestergaard wrote:
> Hvis alt der er farligt skal holdes fra børn, så blir de satme
> nogle ynkelige stakler når de vokser op.

Jeg ser mere på om børnene får noget ud af det skidt de udsættes for og
i modsætning til He-Man figurer og Action Force ditto tror jeg ikke
barnet mister en tøddel ved at undvære en bestemt type vaskeklude
(eller hvad det nu er).

> [...]
> ingen former for allergi. Blev også vasket med sæbe med parfume.
> Stadig ingen allergi.
>
> Men jeg har nok bare været en af de heldige

Fri mig for anekdoter når vi taler statistik. Også dem med glimt i
øjet.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 19-01-08 11:41

Rune Vestergaard wrote:

> [...]
> for allergi. Blev også vasket med sæbe med parfume. Stadig ingen
> allergi.
> Men jeg har nok bare været en af de heldige

til gengæld har mange i dag temmeligt svært ved at reproduceringen... har du
mon overvejet hvorfor?

Rasmus

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 19-01-08 11:50

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote in message

> til gengæld har mange i dag temmeligt svært ved at reproduceringen... har
> du mon overvejet hvorfor?

Det ved hverken du eller jeg noget om.

Det kan være 1000 ting - og er det nok også.

Men tvivler på at det er fordi man blev tørret i røven med Natusan Baby
wipes som små

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 19-01-08 12:14

Rune Vestergaard wrote:

> Det ved hverken du eller jeg noget om.
>
> Det kan være 1000 ting - og er det nok også.
>
> Men tvivler på at det er fordi man blev tørret i røven med Natusan
> Baby wipes som små

doh... det var jo heller ikke det med Natusan Baby wipes jeg henviste til,
men din historie om plastic fyldt med phatalater og andet godt...

og ja det kan være 1000 ting, men et godt bud er netop meget af det
plasticlegetøj der var i 70'erne og 80'erne...

Rasmus

Fra : Brian K

Dato : 20-01-08 22:58

"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det kan være 1000 ting - og er det nok også.
>
> Men tvivler på at det er fordi man blev tørret i røven med Natusan Baby

Hej

Kan godt høre hvor lidt du ved om hvor stor indvirkning kunstige stoffer har
på vores biologiske udvikling, og i særdeleshed på vores Gener (altså den vi
giver videre til vores børn)

mvh
brian

Fra : Brian K

Dato : 20-01-08 22:56

> [...]
> plastic og gummi dengang. Jeg er ikke død og har ingen former for allergi.
> Blev også vasket med sæbe med parfume. Stadig ingen allergi.

Ja.... og jeg kendte en dreng som fik tæv morgen middag og aften af sine
forældre (når de altså var ædru nok til at bemærke ham i huset).... han er
sørme blevet en velfungerende mand i dag med 2 børn som han forguder og
behandler godt..... ERGO: Tæv dine børn - for så bliver de gode forældre!

> Men jeg har nok bare været en af de heldige

Ja - sikkert (eller også er der andre grunde.... feks at du ikke er
disponeret for de sygdomme som phnataler udløser, osv )

Hader simpelthen de der "sammenligninger" der trækkes frem når videnskaben
BEVISER at noget er hamrende usundt (bliver i den grad brugt om rygning:
"jeg kender en der ryger 60 smøger om dagen og har gjort det i 92 år og han
laver i bedste vegående!!!" - Nej.... hvorfor sagde du ikke det noget før! -
så må jeg da hellere begynde at ryge!!! for så bliver jeg sikkert også 118
år gammel! (at statestikkerne fra læger og hospitaler viser at rygning er
DIREKTE årsag til at flere millioner mennesker om året dør verden over - det
viskes RENT af tavlen når nu vi ved at en eller anden kender en som "der
ryger 60 smøger om dagen og har gjort det i 92 år og han laver i bedste
vegående!!!" !!!!!

Og derefter er der brug at sikkerhedssele! "jeg har ALDRIG brugt
sikkerhedssele! og jeg lever da endnu!" (flot jørgen ørn!)

Nå... men...... venlig hilsen

Brian

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 21-01-08 00:29

"Brian K" <spam@noway.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og derefter er der brug at sikkerhedssele! "jeg har ALDRIG brugt
> sikkerhedssele! og jeg lever da endnu!" (flot jørgen ørn!)

Men hvor er de videnskablige beviser for at man ikke kan få børn når man
blir voksen, hvis man blir tørret med wipes med parfume når man er barn?

Så må de heller ikke få sødmælk - det gav engang kræft husker jeg.

Fra : Frøken Jensen

Dato : 21-01-08 04:29

On 21/01/08 0:29, in article 01e9e768$0$15660$c3e8da3@news.astraweb.com,
> [...]

> Men hvor er de videnskablige beviser for at man ikke kan få børn når man
> blir voksen, hvis man blir tørret med wipes med parfume når man er barn?

Der er ingen beviser, der er indikationer. Dem kan man lytte til eller
ignorere. Du er velkommen til at bruge diverse - måske - skadelige stoffer
til dine børn, ligesom vi andre er velkomne til at lade være. Så simpelt er
det vel.

> Så må de heller ikke få sødmælk - det gav engang kræft husker jeg.

Man kan vælge at undvære de stoffer der ser ud til at være mest skadelige
eller man kan lade være.
Argumenter om at så kan man ikke engang trække vejret mere og lign. er
latterlige.
Vi må hver især som forældre tage de forholdsregler vi mener er rimelige og
lade være med at tage nogen, hvis det er sådan vi vurderer at tjene vores
børn bedst.

Fra : Anja

Dato : 21-01-08 09:16

> Men hvor er de videnskablige beviser for at man ikke kan få børn når man
> blir voksen, hvis man blir tørret med wipes med parfume når man er barn?

Læs her
http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=1506

Hilsen
Anja

Fra : David T. Metz

Dato : 21-01-08 11:57

Rune Vestergaard wrote:

> Men hvor er de videnskablige beviser for at man ikke kan få børn når man
> blir voksen, hvis man blir tørret med wipes med parfume når man er barn?

Prøv nu at forstå: Her er tale om en vare, hvor det er muligt at vælge
et alternativ der:
1. Er lige så godt
2. Koster det samme eller mindre
3. Ikke indeholder parabener og parfume

Hvorfor vælge et med parfume og parabener? (Spørgsmålet er retorisk).

David

Fra : David T. Metz

Dato : 21-01-08 11:54

Rune Vestergaard wrote:

> Hvis alt der er farligt skal holdes fra børn, så blir de satme nogle
> ynkelige stakler når de vokser op.

Hvem siger også det?

Hvis man skal brokke sig over alt der går ens økonomiske interesser
imod, så ikke bliver men er man en ynkelig stakkel.

David

> Blev også vasket med sæbe med parfume. Stadig ingen allergi.
>
> Men jeg har nok bare været en af de heldige

Der er jo fx også teorier om hormoners sammenhæng med andre ting end
lige allergi. Fx fertilitet og intelligens.

David

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 21-01-08 12:29

Rune Vestergaard wrote:

> [...]

Hvis man skal brokke sig over alt der går ens økonomiske interesser
imod, så ikke bliver men er man en ynkelig stakkel.

Ikke specielt økonomisk interesse herfra.

Vil bare gerne af med det, da vi har alt for mange.

200 kr afhentet

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-01-08 13:10

Rune Vestergaard wrote:
> Vil bare gerne af med det, da vi har alt for mange.

Fint. Brug gruppen dk.marked.privat.boerneudstyr. Du fik at vide
allerede i starten af tråden at dk.familie.barn ikke er til handel.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : David T. Metz

Dato : 22-01-08 20:54

Toke Eskildsen wrote:

> Fint. Brug gruppen dk.marked.privat.boerneudstyr. Du fik at vide
> allerede i starten af tråden at dk.familie.barn ikke er til handel.

Han ved det også godt. Bemærk at han bruger standardudformning af
emnelinjen for markedsgrupperne. Rune er en ynkelig spammer, der ikke
tåler modgang.

David

Fra : me and me

Dato : 23-01-08 20:29

Hvis du er vidende om det hører til i en anden gruppe - hvorfor så kun poste
det her? Hvis du vil have dem solgt var det vel en ide at poste dem i
korrekte gruppe

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 23-01-08 23:45

"me and me" <ingenmail@ingen.dk> wrote in message
> Hvis du er vidende om det hører til i en anden gruppe - hvorfor så kun
> poste det her? Hvis du vil have dem solgt var det vel en ide at poste dem
> [...]

Kunne ikke finde andre grupper

søgte på barn

Fra : me and me

Dato : 24-01-08 08:37

rette gruppe er jo blevet oplyst til dig !!!