ej forbindelse - perspektivbredband
Fra : per.f.andersen@gmail~

Dato : 17-01-08 07:59

Jeg har skrevet indlæg for et par dage siden vedr. om cphmetronet var
nede.
Det rigtige navn er nu perspektivbredband.dk
Jeg har haft problemer siden lørdag, hvor jeg har oplevet oppetid på
netforbindelsen på ca. 5%.
adsl-modemmet blinkede det meste af tiden, så kun når det ikke
blinkede virkede det. Samtidig har jeg også haft alvorlige problemer
bl.a. med musen som ikke fungerede på både bærbar og stationær. Jeg
forsøgte mig med indlæsning af backupper, men det havde ingen effekt.
Nu blinker modemmet ikke mere, men jeg kan ikke få forbindelse hverken
på bærbar eller stationær, men musen virker!
Jeg har nu prøvet at flytte rundt på kabler, eller forbinde direkte
med modemmet, men intet hjælper. Jeg har også kørt en total viruscheck
uden at finde noget.
I IE7 har jeg kørt "Diagnose af forbindelsesproblemer" og det har vist
dette i rødt, som jeg formoder er årsagen til vanskelighederne:
info Venter et øjeblik på, at modemet/routeren stabiliseres
action Automatiseret reparation: Forny IP-adresse
action Frigiver den aktuelle IP-adresse...
action Den aktuelle IP-adresse blev frigivet
action Fornyer IP-adressen...
error Fejl under fornyelse af IP-adresse: Semaforens timeout-periode
er udløbet.
info Computeren har følgende standardgatewayposter: 0.0.0.0
warn Der er ingen standardgatewaypost
Diagnosticering af IP Layer
Beskadiget IP-routingtabel

Håber at nogen kan giv mig et hint til at komme videre.

mvh per

Fra : Henning

Dato : 17-01-08 17:29

On Thu, 17 Jan 2008 06:59:25 -0800 (PST), per.f.andersen@gmail.com
wrote:

> [...]
>blinkede virkede det. Samtidig har jeg også haft alvorlige problemer
>bl.a. med musen som ikke fungerede på både bærbar og stationær. Jeg

Jeg tror du blander nogle ting sammen - at musen ikke virker har intet
med dit netværk at gøre

Jeg har også Perspektivbredbaand og oplever jævnlige udfald Måske
bare få sekunder, men nok til at blive smidt af Citrix og VPN. Jeg
prøver lige nu en anden router for at se om problemet fortsætter der,
men jeg er bage for det... Jeg har ikke kigget på modemlamperne, jeg
sidder på trådløs, modemet er gemt langt væk:--( Men hvis det
fortsætter må jeg hive modemet frem og holde øje med lamperne.

Fra : Henning

Dato : 17-01-08 20:12

On Thu, 17 Jan 2008 17:28:57 +0100, Henning <nej@tak.invalid> wrote:

> [...]
>sidder på trådløs, modemet er gemt langt væk:--( Men hvis det
>fortsætter må jeg hive modemet frem og holde øje med lamperne.

Interessant - jeg oplevede fejlen igen, tog modemet frem og kan
konstatere at ADSL-lampen slukker periodisk. Så er spørgsmålet bare om
det er linien eller modemet PB vil nok sige modemet og sende mig
til ComputerCity, hvor det er købt. De vil nok afvise og sige
linien... Eller teste modemet og afkræve mig en formue for "ingen fejl
konstateret"...

Fra : Sune

Dato : 18-01-08 06:15

On Thu, 17 Jan 2008 20:11:35 +0100, Henning <nej@tak.invalid> wrote:

> PB vil nok sige modemet og sende mig
>til ComputerCity, hvor det er købt. De vil nok afvise og sige
>linien... Eller teste modemet og afkræve mig en formue for "ingen fejl
>konstateret"...

PB sendte også mig i ComputerCity hvor jeg byttede mit modem.
Jeg fortalte det dem som det var, at PB mente at modemet var defekt.
Men det var det ikke, og jeg hørte ikke fra ComputerCity.

1 modem og 4 TDC tekniker besøg senere, måtte PB erkende at min linie er
for dårlig til at køre over 4mbit.

Mvh
Sune

Fra : N/A

Dato : 18-01-08 15:43

Fra : per.f.andersen@gmail~

Dato : 17-01-08 10:31

> [...]
> sidder på trådløs, modemet er gemt langt væk:--( Men hvis det
> fortsætter må jeg hive modemet frem og holde øje med lamperne.

Jeg ved da godt at musen ikke har med netværk at gøre, men der må være
en forbindelse af en eller anden slags siden, at museproblemerne
forekom både på den bærbare og stationære.
Men nu har jeg slet ingen forbindelse!

mvh per

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-01-08 20:19

per.f.andersen@gmail.com crashed Echelon writing news:b96e4397-af45-437b-
8c55-f2643f3da180@s13g2000prd.googlegroups.com:

> Jeg ved da godt at musen ikke har med netværk at gøre, men der må være
> en forbindelse af en eller anden slags siden, at museproblemerne
> forekom både på den bærbare og stationære.
> Men nu har jeg slet ingen forbindelse!

Er det et USB modem og i så fald deler modemmet og musen strøm fra samme
USB port?

--
Bjarke Andersen

Fra : per.f.andersen@gmail~

Dato : 17-01-08 13:36

On 17 Jan., 20:19, Bjarke Andersen <bjarke.ander...@gmail.com> wrote:
> Er det et USB modem og i så fald deler modemmet og musen strøm fra samme
> USB port?
>
> --
> Bjarke Andersen

Nej, det er ikke et usb-modem - jeg tror, at systemerne har været
overbelastet pga. af modemmets forsøg på at kontakte
perspektivbredband.dk og af en eller anden grund er det så musen det
er gået ud over.
Men jeg mangler desværre en løsning på at få forbindelse med
perspektivbredband.

mvh per

Fra : per.f.andersen@gmail~

Dato : 17-01-08 16:29

Hvis man tilslutter direkte er fejlmeddelelsen fra IE7 "Diagnose af
forbindelsesproblemer"

"Ugyldig IP-adresse

info AutoNet-adresse blev registreret: 169.254.xxx.yyy

Fra : per.f.andersen@gmail~

Dato : 18-01-08 03:40

On 18 Jan., 06:15, Sune <april2...@tdcadslw.dk> wrote:

> [...]
> Men det var det ikke, og jeg hørte ikke fra ComputerCity.
>
> 1 modem og 4 TDC tekniker besøg senere, måtte PB erkende at min linie er

Jeg ved ikke om modemmet er defekt - det har i hvert fald kørt med 10
Mb/1Mb indtil nu, men nu sker der intet selvom meodemmet
tilsyneladende selv mener, at det er OK.
Jeg har skrevet til support i går, men endnu ikke fået svar - jeg ved
ikke om de overhovedet svarer på supportspørgsmål pr. mail.

mvh per

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-08 15:43

Hvad er tilsluttet dit modem?

Kører du med en router/firewall imellem?

Prøv evt at se om du har sat din interne ip-adresse korrekt.
Hvis den er sat til auto hele vejen rundr, så prøv at tilslutte noget
andet til modem'et.
Jeg har været ude for at en router ikke ku få forbindelse. Løsningen var
at ændre MAC-adresse, og siden da har det spillet perfekt!

Jeg har perspektivbredband, og har haft det i snart 2 år.
Jeg er godt tilfreds med dem, selvom forbindelsen til tider godt kan
smutte sig en lille tur på ½ min. (???????)

/Jacob

Fra : Henning

Dato : 18-01-08 16:14

On Fri, 18 Jan 2008 02:40:20 -0800 (PST), per.f.andersen@gmail.com
wrote:

> [...]

Supporten kunne se der havde været afbrydelser, pakketab. De lægger om
til Annex M og tester derfra. Det giver lidt lavere dl (~15Mbit), til
gengæld får jeg ~2M op i stedet for den ene jeg har sloges med indtil
nu

>Jeg har skrevet til support i går, men endnu ikke fået svar - jeg ved
>ikke om de overhovedet svarer på supportspørgsmål pr. mail.

Har endnu aldrig oplevet at få svar på mailspørgsmål Det er den
tunge vej i telefonen...

Fra : N/A

Dato : 18-01-08 15:43