Inventor 2008
Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-01-08 23:31

Sidder med et problem i Inventor 2008. Det er en standalone version.
Probelmeter at jeg ikke kan bruge Design acc. Den kan ikke ikke se
skruer og møtrikker. I et oprettet projekt står stien i Folder Options.
Filerne ligger i den folder. Under tools->Application
options->Files->Default Content Center Files er samme sti angivet. Det
virker bare ikke. Der er ikke nogen problemer i R11. Er der nogen der
har et foreslag til hvad der kan være i vejen?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Uffe Bak - Autodesk

Dato : 25-01-08 03:29

Hej Ib

Da der ikke er nogen af mine kaere branche kolleger der har svaret dig
endnu - saa vil jeg give et svar her:

Ud fra din forklaring saa er der 3 ting du boer starte med at checke.

1: Har du Autodesk Data Management Server (ADMS) installeret?
Det er den del af Inventor Installationen hvor der spoerges om at du
vil bruge Content Center Libraries (data base filer der indeholder
defnition af de standard komponent som Design Accellerator benytter).
Du kan se dette i Control Panel\Add or Remove Programs\ - og kig efter
om Autodesk Data Management Server installeret

2: Koerer ADMS?
Se om Programs\Autodesk\Autodesk Data Management\ADMS Console 2008
findes og kan startes. Findes der en raekke filer under folderen
Libraries - med navne some AI2008_Inventor ISO etc. Hvis ikke kan du
Hoejre-Klik Attach - og pege paa saadant et library?

3: Er Libraries inkluderet i Inventor Projekt fil?
Inde i Inventor - vaelg File\Projects - og tryk paa knappen i nederste
hoejre hjoerne "Configure Content Center Libraries". I den dialog du
faar op - skal der ikke vaere nogen libraries markeret i roedt
(mangler) eller med Spoergsmaaltegn (tranger opdatering med Lynet).
Alle skal vaere markeret is sort skrift.

Dette er de 3 omraader i nedafgaaende vigtigthed som du skal checke.
Du finder en del god information i dokumentet "Managing my data.pdf"
under hjaelpen. Hvis nogen af omraderne ikke virker eller staar som
jeg har beskrevet - saa boer du foerst Proeve med en Repair paa Data
Management Server (Control Panel\Add Remove Programs\Change\Repair)
eller maaske en re-installation.

Men foest og fremmest - tag foerst en snak med din forhandler - da de
ved hvordan dit oevrige miljoe ser ud - og maaske har en hurtig
loesning til dig.

Med venlig hilsen

Uffe Bak
Customer Success Engineer
Data Management, Auto desk Manufacturing

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 25-01-08 21:15

Uffe Bak - Autodesk skrev:

> Da der ikke er nogen af mine kaere branche kolleger der har svaret dig
> endnu - saa vil jeg give et svar her:

Jeg blev også lidt nervøs da der ikke kom nogen svar. Så tak for det.

> [...]
> Du kan se dette i Control Panel\Add or Remove Programs\ - og kig efter
> om Autodesk Data Management Server installeret

Det kan jeg nikke bekræftende til. Den kører som Stand-alone ver. Men
maskinen er på netværk. Under installation var den lagt Vault 2008 og
ADMS på serveren. Det har jeg godt nok ikke bedt den om.

> [...]
> Libraries - med navne some AI2008_Inventor ISO etc. Hvis ikke kan du
> Hoejre-Klik Attach - og pege paa saadant et library?

ADMS kører, og jeg kan se de ligger der. Jeg har været inde og lede
efter diverse "Getting started" og anden hjælp (PDF). Det ser fint ud i
følge det jeg hitter.

> [...]
> (mangler) eller med Spoergsmaaltegn (tranger opdatering med Lynet).
> Alle skal vaere markeret is sort skrift.

Det ser også ud til at alt er som det skal være.

> [...]
> jeg har beskrevet - saa boer du foerst Proeve med en Repair paa Data
> Management Server (Control Panel\Add Remove Programs\Change\Repair)

Den med Repair må jeg prøve på mandag. Den er jeg ikke lige stødt på.
Jeg brugte kun en hel dag på det.

> Men foest og fremmest - tag foerst en snak med din forhandler - da de
> ved hvordan dit oevrige miljoe ser ud - og maaske har en hurtig
> loesning til dig.

Det vil jeg prøve. Grunden til jeg lige prøver ad anden vej er at
programmet er købt af vores tyske afdeling gennemen tysk forhandler. Men
jeg har ladet mig fortælle at har man subscribtion ydes der support
gennem danske forhandlere.

Jeg kommer lige til at tænke på under installation kan man vælge at
installere Content Center Libraries. Det er gjort under første
installation. Smider jeg skiven ind er de dele der allerede er lagt ind,
f.eks selve inventor nedtonet og kan ikke lægges ind en gang til. Men
det kan Content Center Libraries til gengæld gøres gang på gang. Er det
normalt?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Uffe Bak - Autodesk

Dato : 28-01-08 08:39

Hej Igen

Reinstall af Libraries er OK - da det dybest set blot er en
overskrivning fra en ZIP fil og en efterfoelgende Attach til ADMS
server der sker (det er egentlig ikke programmer der installeres eller
af installeres).

Jeg forstaar at i har en central indkoebspolitik - men det kunne
maaske vaere smart hvis I her i DK kunne lave en supportaftale med en
lokal forhandler til at hjaelpe jer med denne slags problemer. Det vil
ikke koste ret meget - og du har sikkert brugt en del tid paa at finde
ud af dette omraade (som du istedet kunne have brugt paa konstruktion
eller nye ordre). Uanset - lad os hoerer hvordan din test med Repair
er gaaet - og opret derefter en support case (via mail paa jeres
Subscription Center), hvis dette ikke loeste problem.

MVH

Uffe Bak