Kalorieberegning/hvileforbrug
Fra : Michael Hansen

Dato : 11-01-08 19:46

Hej

Hvis man vil tabe sig, så er det vel altid godt at spise mindre kalorier
end man forbruger?

Jeg har fundet en formel og udregnet mit hvileforbrug af kalorier pr.
dag til ca 2000 kcal. Der står, at man skal lægge cirka 30% til (2600
kcal) for et normalmenneske som jeg (der har kontorarbejde og ikke gør
så meget andet end at cykle/gå til og fra job som motion).

Men det er vel ok at tage udgangspunkt i maks 2000 kcal pr. dag for mig
- så burde der vel ske noget? Og det burde jo være rimelig nemt, for
hvis jeg har regnet rigtigt, så har mine måltider i dag, inklusiv
aftensmaden, ikke oversteget 1200 kcal.

Så burde der vel også være "råd" til at falde i en sjælden gang og
knalde en flaske rødvin ?

Mvh
Michael