Motion med høj puls - eftervirkninger
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-01-08 19:16

Igen i dag læste jeg at motion med høj puls gør at man også forbrænder
ekstra efter motionen, mens man ved lav puls kun forbrænder mens man rører
sig.

Hvorfor forbrænder jeg mere ved at løbe end ved at gå i de efterfølgende
timer? Og hvor meget vil jeg forbrænde ekstra? 1 - 5 - 10 - 20 %? og
hvorfor? Hvad er det for en proces, der kræver ekstra energi, når jeg sidder
stille efter motion med høj puls?

Mvh Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-01-08 23:57

Maria Frederiksen skrev den 02-01-2008 19:16:
> [...]
> timer? Og hvor meget vil jeg forbrænde ekstra? 1 - 5 - 10 - 20 %? og
> hvorfor? Hvad er det for en proces, der kræver ekstra energi, når jeg sidder

Godt nytår til dig Maria og alle I andre.

Jeg kan forestille mig, at det er din "grund-stofskifte" som øges ved,
at du nogengang skruer op for pulsen.
(beklager, jeg kan ikke beskrive det bedre end det)

Der er udgivet en bog fra Forlaget Libris som forklarer Stofskiftet:
http://www.libris.dk/vis_produkt/shop/stofskifte/?cHash=b329ce8209

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-01-08 22:48

> Godt nytår til dig Maria og alle I andre.

Tak i lige måde.

> Jeg kan forestille mig, at det er din "grund-stofskifte" som øges ved, at
> du nogengang skruer op for pulsen.

Det er også noget i den retning, jeg gætter på, men hvis man går til lægen
for at få målt sit stofskifte, så er det uafhængigt af motion og mad. Det
hænger ikke sammen.

Mvh Maria