Hjælp til barnevognsreservedel + 1 tillægs~
Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 12-01-08 16:35

Hej gruppe

Er der nogen der har et bud på hvor jeg kan få denne reservedel til vores
gamle barnevogn?
Den bruges til kalechen (drejepunktet, eller hvad det hedder). Mange af
tapperne er knækket af i begge sider.

Billeder af delen:
http://www.multi-max.dk/1a.jpg
http://www.multi-max.dk/2a.jpg
http://www.multi-max.dk/3a.jpg

Billeder af vognen:
http://www.multi-max.dk/4a.jpg
http://www.multi-max.dk/5a.jpg

Dem vi har fået vognen af, mener den oprindeligt stammer fra ønskebørn. Jeg
har prøvet i Køge og Valby. Ingen af stederne kendte de til vognen. Jeg
prøvede også Babysam (Jalsøe) i Køge og Valby, her var resultatet det samme.

Tre ekspedienter har kigget på vognen og kunne ikke finde ud af fabrikat
eller lignende.. Hjulene er ikke originale, men størrelsen er tilsyneladende
den samme som de originale.

Og nu til tillægsspørsmålet. Vi overvejer selvfølgelig at købe anden
barnevogn hvis delene ikke kan skaffes (se evt. anden tråd). Men hvor stort
er behovet når barnet er stort nok til at sidde selv. Bruger man så kun
barnevogn til at sove i og ellers klapvogn når man skal nogen steder? Hvad
er jeres erfaringer?

Kenn H. Jensen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 12-01-08 16:51

Kenn H. Jensen wrote:
> Er der nogen der har et bud på hvor jeg kan få denne reservedel
> til vores gamle barnevogn?

Desværre nej.

> Den bruges til kalechen (drejepunktet, eller hvad det hedder).
> Mange af tapperne er knækket af i begge sider.

Har jeg ret i at takkerne på dimsen bruges til at holde kalechen på
plads, så den ikke lægger sig ned? Hvis det er tilfældet, kan I så ikke
bare sætte en rem fra toppen af kalechen hen til håndtaget? Evt. med
noget vecro i håndtagsenden, så den er let at afmontere. Det er
selvfølgelig mere besværligt, men omvendt er det kedeligt at skulle
købe ny barnevogn.

> [...]
> selv. Bruger man så kun barnevogn til at sove i og ellers klapvogn
> når man skal nogen steder? Hvad er jeres erfaringer?

Vi brugte vores barnevogn til en del ture, selvom børnene var store nok
til at sidde i klapvogn. Det var nærmest hver gang en tur gik hen over
middagssøvnen eller bare hvis turen var lang. Men vi havde heller ikke
bil under det meste af barnevognstiden så turene tog noget længere end
de gør nu. Det skal også tilføjes at væres klapvogn var en model hvor
barnet ikke kunne ligge og sove.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 12-01-08 17:21

"Toke Eskildsen" skrev i meddelelsen

> Har jeg ret i at takkerne på dimsen bruges til at holde kalechen på
> plads, så den ikke lægger sig ned?

Helt korrekt

> [...]
> så den er let at afmontere. Det er selvfølgelig mere besværligt, men
> omvendt er det kedeligt at skulle købe ny barnevogn.

Det er da en mulighed. Jeg havde dog håbet på at kunne finde reservedele så
jeg kan få lavet det rigtigt.

Takker for dine svar.

Kenn H. Jensen

Fra : Eyvind

Dato : 12-01-08 17:34

> Er der nogen der har et bud på hvor jeg kan få denne reservedel til vores
> gamle barnevogn?
> http://www.multi-max.dk/5a.jpg

Den ligner umiskendelig samme type som vores!
Og det er en "TRILLE"
Prøv;
http://www.babytrold.dk/babytrold_katalog_vogne.pdf
i bunden af det katalog står der:
BabyTrold Aps -

Sofiendalsvej 73-75 -

9200 Ålborg SV -

Denmark

Tlf. +45 96 300 888 - F

ax +45 96 380 888

> Tre ekspedienter har kigget på vognen og kunne ikke finde ud af fabrikat
> eller lignende..

Ekspedienter nu om dage er håbløse! MEGA HÅBLØSE!!!

MVH
Eyvind

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 12-01-08 17:55

"Eyvind" skrev i meddelelsen

> Den ligner umiskendelig samme type som vores!
> Og det er en "TRILLE"

Jeg har sendt en mail med link til billederne til Babytrold. Så nu venter
jeg med spænding

Tak for din hjælp.

Kenn H. Jensen

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 15-01-08 13:17

"Kenn H. Jensen" skrev i meddelelsen

> "Eyvind" skrev i meddelelsen

> Jeg har sendt en mail med link til billederne til Babytrold. Så nu
> venter jeg med spænding

Så kom der mail retur fra Babytrold.
"Det er ikke en Trille vogn der er på billedet."

Øvv altså. Andre bud?

Kenn H. Jensen

Fra : me and me

Dato : 19-01-08 22:33

"Kenn H. Jensen" <find_mailadressen_paa@www.multi-max.dk> skrev i
meddelelsen news:5e6e4$478ca42c$55181a70$11096@news.arrownet.dk...
> "Kenn H. Jensen" skrev i meddelelsen

> Så kom der mail retur fra Babytrold.
> "Det er ikke en Trille vogn der er på billedet."¨

Jeg skulle lige til at sige at det i hvert fald ikke er en Trille vogn - de
har altid navne på deres vogne.

Derimod vil jeg vove at påstå at det er en Baby Safe fra Bilka/A-Z, den
minder i hvert fald meget om det, enkel og simpel i opbygning og design.

Prøv at forhør dem ad.

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 22-01-08 14:55

"me and me" skrev i meddelelsen

> Derimod vil jeg vove at påstå at det er en Baby Safe fra Bilka/A-Z,
> den minder i hvert fald meget om det, enkel og simpel i opbygning og
> design.

Med hjælp fra Kære Børn i Næstved fandt vi ud af hvad det er for en.. Carena
Soft Line. Importøren har ikke længere reservedele til denne model. Den er
ca. 8 år gammel.

Super service fra Kære Børn.

Kenn H. Jensen

Fra : me and me

Dato : 22-01-08 19:26

"Kenn H. Jensen" <find_mailadressen_paa@www.multi-max.dk> skrev i
meddelelsen news:47f1e$4795f5b7$55181a70$22608@news.arrownet.dk...
> [...]
>
> Med hjælp fra Kære Børn i Næstved fandt vi ud af hvad det er for en..
> Carena Soft Line. Importøren har ikke længere reservedele til denne model.

Helt sikker på det? Har nemlig en Carena og den ligner bestemt ikke.....

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 23-01-08 11:32

> Helt sikker på det? Har nemlig en Carena og den ligner bestemt
> ikke.....

Jeg er rimelig sikker. Han så ud til at han genkendte den med det samme. Han
har været i kontakt med leverandøren, men jeg ved ikke om de har set
billederne af den.

Dem vi har lånt den af kom i tanke om at den vistnok stammede fra Kære Børn.
Så han har formentlig selv haft den i sortimentet for 8 år siden.

Anyway, vi har handlet til en Emma. Kun hvis jeg bliver opsøgt af en der
mener at kunne fremskaffe de omtalte reservedele, bliver der gjort mere ved
det.

Kenn H. Jensen