Nu skal jeg nok stoppe :O)
Fra : Frøken Jensen

Dato : 05-01-08 02:03

Fra : Thomas Corell

Dato : 05-01-08 11:10

Frøken Jensen wrote:
> http://www.berlingske.dk/article/20071102/livsstil/111021243/

Nu har du postet et par links, men hvad vil du sige med de henvisninger ?

Jeg kunne sikkert finde yderligere 5-10 links der handlede om det samme,
som denne gruppe. Men links uden citater eller oplæg til debat tangerer
spam.

--
Don't waste space

Fra : Holst

Dato : 05-01-08 11:31

Thomas Corell wrote:

> Nu har du postet et par links, men hvad vil du sige med de henvisninger ?

Det er givetvis en kommentar til tråden omhandlende lommepenge, som
startede for et par dage siden.

> Jeg kunne sikkert finde yderligere 5-10 links der handlede om det samme,
> som denne gruppe. Men links uden citater eller oplæg til debat tangerer
> spam.

Ja, men følger man grundigt med i gruppen, vil man kunne se sammenhængen
og relevansen.

Men de kunne helt sikkert passende være postet i den omtalte tråd om
lommepenge.

Fra : Thomas Corell

Dato : 05-01-08 12:15

Holst wrote:

> Ja, men følger man grundigt med i gruppen, vil man kunne se sammenhængen
> og relevansen.

Jeg læser det meste, og skimmer resten af de indlæg der postes her i
gruppen.

> Men de kunne helt sikkert passende være postet i den omtalte tråd om
> lommepenge.

Hvilken tråd relaterer f.eks:
http://avisen.dk/4aarig-haengte-sig-selv-sele-040108.aspx
"4-årig hængte sig selv i sele
4. januar 2008 15:47 Udland| Forsøgte angiveligt at efterligne kendt
tegneseriefigur, der svinger sig rundt i en form for sele. "

sig til tråden om lommepenge ? Eller hvilken tråd mener du den relaterer
til ?

--
Don't waste space

Fra : Holst

Dato : 05-01-08 12:28

Thomas Corell wrote:

> Jeg læser det meste, og skimmer resten af de indlæg der postes her i
> gruppen.

Ja, det er jo nok kun de færreste, som læser det hele.

> Hvilken tråd relaterer f.eks:
> http://avisen.dk/4aarig-haengte-sig-selv-sele-040108.aspx

Ja, det indlæg havde jeg helt overset. Men ja, det er vist lidt svært at
relatere til en tråd, men det kunne såmænd godt relateres til
andefodringstråden, der jo i høj grad handler om, hvor meget og lidt
børn skal pakkes ind i vat for at beskytte dem mod ulykker.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 05-01-08 14:31

Holst wrote:
> [...]
> til andefodringstråden, der jo i høj grad handler om, hvor meget
> og lidt børn skal pakkes ind i vat for at beskytte dem mod

Det vil jeg også gætte på er sammenhængen, omend jeg har svært ved at
gennemskue hvilken morale man formodes at udlede af historien om den 4-
årige. Monstro det er noget med at de ikke må være alene på værelset?
Eller ikke må se fjernsyn? Eller at ulykker sker alle steder, særligt i
hjemmet?

Så ja, Frøken Jensen, smid lige et par kommentarer til dine links, tak.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Holst

Dato : 05-01-08 14:37

Toke Eskildsen wrote:

> Det vil jeg også gætte på er sammenhængen, omend jeg har svært ved at
> gennemskue hvilken morale man formodes at udlede af historien om den 4-
> årige.

Faktisk tror jeg ikke, at der er nogen sammenhæng mellem det indlæg og
tidligere tråde.

Vi ser dem jo jævnligt her i gruppen. Indlæg der stort set blot
indeholder en henvisning til en nyhedsartikel omkring et barns tragiske død.

> Så ja, Frøken Jensen, smid lige et par kommentarer til dine links, tak.

Og ikke bare hende. Andre gør det også - ligesom det også sker i andre
gruppe.

Fra : Frøken Jensen

Dato : 05-01-08 15:08

On 05/01/08 14:30, in article Xns9A1C938B8F3AEtokeeskildsen@130.225.247.90,
"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
> hjemmet?
>
> Så ja, Frøken Jensen, smid lige et par kommentarer til dine links, tak.

Det omtalte link var såmænd blot til eftertanke til alle der har mindre børn
og som lader dem uden opsyn. Det var en oplysning om at det her gik galt og
hvor lidt der skal til - så ja, børn på 5 der fodrer ænder alene, kunne
måske også inspireres af tegnefilm eller andet, til at foretage lignende
towlige ting...

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 05-01-08 16:21

Frøken Jensen wrote:
> Det omtalte link var såmænd blot til eftertanke til alle der har
> mindre børn og som lader dem uden opsyn.

Så 4-årige må ikke lege alene på deres værelse?
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Frøken Jensen

Dato : 05-01-08 21:55

On 05/01/08 16:20, in article Xns9A1CA634BCD51tokeeskildsen@130.225.247.90,

> Så 4-årige må ikke lege alene på deres værelse?

Jeg afgør ikke hvad 4-årige må, men viser som sagt blot et link der kan
bruges til eftertanke, hvis man ønsker det. Ellers lader man bare være...

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 05-01-08 23:22

Frøken Jensen wrote:
> Jeg afgør ikke hvad 4-årige må, men viser som sagt blot et link
> der kan bruges til eftertanke, hvis man ønsker det. Ellers lader
> man bare være...

Du bringer et link, men vil ikke selv forholde dig til det? Det er da
ret fattigt. Du har jo tydeligvis et budskab du vil ud med, når du
bringer linket, så hvorfor ikke stå ved det?

Skal jeg lægge noget i historien er det at der sker ulykker alle vegne.
Den viser til fulde at det er nyttesløst at prøve at gardere sig mod
alt. Den viser at man er nødt til at slå tænkeren til og opveje fordele
og ulemper i stedet for bare at fortsætte "hvad nu hvis"-tankegangen.
Hvad der er skingrende vanvid for nogen er hverdag for andre...
http://spluch.blogspot.com/2007/08/kids-riding-zip-line-to-school.html

Men det er næppe hvad du læser ud fra historien.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Frøken Jensen

Dato : 06-01-08 00:24

On 05/01/08 23:22, in article Xns9A1CEDC244E3Ftokeeskildsen@130.225.247.90,

> [...]
> http://spluch.blogspot.com/2007/08/kids-riding-zip-line-to-school.html
>
> Men det er næppe hvad du læser ud fra historien.

Jeg læser det som at der sker ulykker alle vegne, så det bedste man kan
gøre, er at sørge for at ungerne ikke er alene særlig længe, så længe de er
små. Andre mener, at det er noget pjat og at man skal lade være alene i
længere tid på værelset, fodre ænder alene mv. - det er fint nok, hver
forælder har sine holdninger. Jeg vil gerne forholde mig til det, men vil
ikke påstå, at mine holdninger er de eneste rigtige og kan derfor ikke
rigtig forholde mig til dine spørgsmål om hvad en 4-årig "må", for det
kommer jo an på hvad den 4-åriges forældre mener. Da min søn var 4 år, var
han ikke alene på sit værelse i ret lang tid, jeg kiggede ind hver gang jeg
ikke kunne høre ham. (Han talte, sang mv. som regel.)
Nu er han 8 år og må stadig ikke fodre ænder alene (her er nu heller ingen
andedam, men der er en havn - og der må han heller ikke færdes alene.)
Det har han nu heller ikke hverken lyst til eller behov for.
Linket vedrørende den 4-årige piges død var ikke fra min side ment som en
opfordring til at låse børnene inde til de er voksne, men en påmindelse om
at det lynhurtigt kan gå galt. Det kan man så tænke over på den måde man
vil, eller man kan lade være."Brug dette som du kan, hvis du kan bruge det -
ellers gå bare videre til næste tråd", cirka sådan var det ment fra min
side.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-01-08 01:33

Frøken Jensen wrote:
> Andre mener, at det er noget pjat og at man skal lade være alene i
> længere tid på værelset, fodre ænder alene mv. - det er fint nok,
> hver forælder har sine holdninger.

Du havde en meget spøjs måde at skrive "fint nok" på tidligere:
"Det glade vanvid - uanset hvor tæt på hjemmet andedammen ligger."

Du bløder så noget op på dette i det nuværende indlæg, hvilket jeg
finder positivt. Et er at have en holdning til hvordan tingene bør
være, noget andet er at fordømme andres holdninger.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Frøken Jensen

Dato : 06-01-08 03:12

On 06/01/08 1:32, in article Xns9A1DFC0A4145tokeeskildsen@130.225.247.90,

> [...]

> finder positivt. Et er at have en holdning til hvordan tingene bør
> være, noget andet er at fordømme andres holdninger.

Jeg mener bestemt stadig, at det er vanvittigt at lade små børn alene i
nærheden af vand, navnlig om vinteren (tung flyverdragt, tunge støvler,
iskoldt vand gør det meget lettere at drukne); men jeg erkender og
accepterer følgelig at andre mener noget andet.
Det er "fint nok" at vi selv kan bestemme hvordan vi passer på vores børn,
jeg synes ovenstående er det glade vanvid, mens de pågældende forældre måske
ville mene at jeg var pylret, fordi jeg selv ville være gået med børnene
eller bedt dem foretage sig noget andet.
De forskelligheder må vi acceptere.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-01-08 03:46

Frøken Jensen wrote:
> [...]
> tunge støvler, iskoldt vand gør det meget lettere at drukne); men
> jeg erkender og accepterer følgelig at andre mener noget andet.

Det lyder ikke sådan. Men okay, det er semantik.

> [...]
> selv ville være gået med børnene eller bedt dem foretage sig noget
> andet. De forskelligheder må vi acceptere.

Jeg mener såmænd ikke du er pylret i den sag. At tage med ungerne ned
og fodre ænder er forsigtigt. Pylret er at kigge til sit barn på dets
værelse hvert kvarter.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Frøken Jensen

Dato : 06-01-08 04:06

On 06/01/08 3:45, in article Xns9A1D26468D150tokeeskildsen@130.225.247.90,

> Det lyder ikke sådan. Men okay, det er semantik.

Jeg forhindrer ikke de pågældende forældre i at gøre som de vil, dermed
accepterer jeg deres adfærd. Jeg har ikke noget valg, ligesom de heller ikke
kan vælge ikke at acceptere, at jeg behandler min søn anderledes end de
behandler deres børn.

> Jeg mener såmænd ikke du er pylret i den sag. At tage med ungerne ned
> og fodre ænder er forsigtigt.

Ja, jeg mener det er at leve op til sit ansvar som forældre, men vi må enes
om at være uenige her.

>Pylret er at kigge til sit barn på dets
> værelse hvert kvarter.

Det kommer for mig an på barnets alder.

Fra : Frøken Jensen

Dato : 05-01-08 15:03

On 05/01/08 11:30, in article 477f5c4d$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote:

> [...]
> og relevansen.
>
> Men de kunne helt sikkert passende være postet i den omtalte tråd om

Ja, kan godt se det kan være forvirrende med emneskift, hvis man lige træder
ind i debatten, men det skal ses i forlængelse af lommepenge debatten

Fra : Hansen

Dato : 05-01-08 15:35

"Fr ø ken Jensen" <cdjjura@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> træder
> ind i debatten, men det skal ses i forlængelse af lommepenge debatten

Hvis du poster links i trådene vil det være lettere at følge med

Fra : Frøken Jensen

Dato : 05-01-08 21:53

On 05/01/08 15:34, in article 477f960a$0$90267$14726298@news.sunsite.dk,
"Hansen" <nejtak@ingenmail.dk> wrote:

> "Fr ø ken Jensen" <cdjjura@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du poster links i trådene vil det være lettere at følge med

Ja det kan jeg godt se :)