Løn babysitter?
Fra : Melanie

Dato : 04-01-08 18:44

Hej ng

Jeg er 30 år, gift og har desværre ikke selv fået børn endnu. Jeg har taget
pædagogisk grunduddannelse for 2 år siden. Jeg har erfaring med børnehaver,
sfo og som handicaphjælper.
Der er en familie jeg ikke kender privat der gerne vil bruge mig som
babysitter for deres 2 børn på 1½år og 3 år.
Hvad er rimligt at tage for det i timen "orange"?
Hvis det har nogen betydning kan jeg oplyse at det er på Bornholm og jeg har
kørekort.

Mvh Melanie

Fra : Martin

Dato : 04-01-08 20:27

> Hvad er rimligt at tage for det i timen "orange"?
> Hvis det har nogen betydning kan jeg oplyse at det er på Bornholm og jeg
> har kørekort.

Ups. Det er altså ikke smart at indrømme at man har kriminelle hensigter
skriftligt på internettet.

Fra : Brian K

Dato : 04-01-08 20:28

"Melanie" <melanie@din_fjern_ven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad er rimligt at tage for det i timen "orange"?
> Hvis det har nogen betydning kan jeg oplyse at det er på Bornholm og jeg

Hej

hvis orange er = med sort.... så.....omkring 70 kr i timen. Minimum 4 timer,
under 4 timer ville jeg sige 100 - 120 kr i timen.

Hvis du skal køre over 10 -15 km for at komme til familien, ville jeg tage
3 - 5 kr pr km.

Jeg ville lade beløbet være det samme om det så var aften, dag, weekend,
osv.

Mvh
Brian

Fra : Frøken Jensen

Dato : 04-01-08 22:40

On 04/01/08 18:43, in article
477e705b$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk, "Melanie"
<melanie@din_fjern_ven.dk> wrote:

> [...]
> Hvad er rimligt at tage for det i timen "orange"?
> Hvis det har nogen betydning kan jeg oplyse at det er på Bornholm og jeg har

Hej melanie.

Jeg ville mene 50-70.-

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-01-08 18:54

Frøken Jensen skrev:

> On 04/01/08 18:43, in article
> 477e705b$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk, "Melanie"
> <melanie@din_fjern_ven.dk> wrote:
>

> Hej melanie.
>
> Jeg ville mene 50-70.-

50 kr. er da for lidt når hun er 30 år. Selv om det er sort så
skal hun da have 100 kr.
Det vil jeg give hende hvis hun tilbød at være barnepige ved mig.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Holst

Dato : 05-01-08 19:42

Lars Raaby wrote:

> 50 kr. er da for lidt når hun er 30 år. Selv om det er sort så
> skal hun da have 100 kr.

100 kr. er jo også stort set hvad hun ville få, hvis hun arbejdede som
pædagogmedhjælper et sted - og skulle betale skat af det.

Fra : Brian K

Dato : 05-01-08 22:53

> 100 kr. er jo også stort set hvad hun ville få, hvis hun arbejdede som
> pædagogmedhjælper et sted - og skulle betale skat af det.

117 Kr i timen + feriepenge (er det ikke omkring 16 % ?)

Samtidig er du garanteret X antal timer, osv......

Som tilkaldevikar har du yderligere tillæg......

Så 80 -100 kr sort... er bestemt iorden, når oventående tages i
betragtning - man bliver tilkaldt når DE har brug for ens hjælp, og tit på
tidspunkter hvor man selv har fri, osv.

mvh
brian

Fra : Thomas Corell

Dato : 06-01-08 14:02

Brian K wrote:

> 117 Kr i timen + feriepenge (er det ikke omkring 16 % ?)

Sidst jeg tjekkede, så var feriepenge 1% hvis man har ferie med løn,
ellers er det 12,5%.

Der er vel også nogle pensionstillæg, som har en værdi ?

--
Don't waste space

Fra : Frøken Jensen

Dato : 05-01-08 21:57

On 05/01/08 18:53, in article
477fc42b$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "Lars Raaby"
<Lars.Raaby@kabelmail.dk> wrote:

> 50 kr. er da for lidt når hun er 30 år. Selv om det er sort så
> skal hun da have 100 kr.
> Det vil jeg give hende hvis hun tilbød at være barnepige ved mig.

En pædagogmedhjælper der passer mange børn og betaler skat af det, får kun
lige over 100.- brutto, så 100.- sort er alt for meget, efter min mening.

Fra : me and me

Dato : 09-01-08 09:21

Jeg vil også mene et sted mellem 50-60 kr - af den grund, at hvis man følger
kommunens satser til barnepiger, så man hyrer dem lovligt, skal de have
85-100 kr i løn, som der herefter skal betales skat af.

Så jeg synes det ville være fint. Når hun som 30 årig søger sådan et job, må
hun ogås vide at lønnen ikke er det tilsvarende højere. Hvem har råd til at
betale 100 kr i timen hvis man skal bruge det ofte?!?!

Jeg er 23 og får 60 kr de steder jeg passer børn, uanset om der er 1 eller
4. Det er for mig ganske fint. jeg gør det fordi jeg elsker at passe børn,
ikke for pengnenes skyld.