[MSSQL 2000+2005] give rettigheder til bru~
Fra : Henrik

Dato : 13-01-08 18:41

Hej

På min windows xp sp2 mce 2005 har jeg installeret sql server 2005 mens
jeg var logget ind som admin. Jeg valgte at navngive sql instancen samme
navn som computer navnet. Endvidere valgte jeg windows authenfication.

Jeg har installeret Northwind databasen og vil gerne ind i den fra
Visual studio 2005 hvor jeg forsøge at browse efter databaser og vælger
windows authentification. Jeg bruger en "begrænset" windows konto (dvs
ikke admin), som jeg har givet db-owner på Northwind men det lykkes mig
ikke at forbinde fra visual studio.

Jeg må mangle at gøre noget så det kan komme til at virke.
Kan nogen hjælpe mig at med problemløse.

Hvad er proceduren for at give en "begrænset" windows bruger adgang til
database fra Visual Studio 2005?

mvh Henrik