modem til webspeed.
Fra : Jon

Dato : 06-01-08 08:01

Jeg har pt. CC-adsl og ville gerne jave højere hastighed, men kan kun få
knap 3 Mbit.
CC har prøvet om jeg kunne "flytte" central så jeg skulle kinne få 8 Mbit,
men det kunne ikke lade sig gøre.

Hvis jeg prøver hos "YouSee" kan jeg godt få 10 Mbit men de siger at modem
skal sidde på det primære antennestik i huset.
Det stik sidder desværre helt ad h. til så hvis ikke det skal være et
trådløs modem kræver det et større ledningsarbejde.
Hvor meget betyder det hvis jeg satte modemmet på et andet antennestik i
huset ?

MVH.
Jon

Fra : Lars Jørgensen - 275~

Dato : 06-01-08 10:43

"Jon" <jon@ikkemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trådløs modem kræver det et større ledningsarbejde.
> Hvor meget betyder det hvis jeg satte modemmet på et andet antennestik i

Mit sidder ikke i det første stik, og jeg køre 15 mbit uden problemer.
Men hvis det viser sig at der er problemer med signalet uder yousee kun
support til det føtrste stik.
Hvor i landet befinder du dig?
Har eventuelt et modem du kan prøve.

Lars
2750

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-01-08 16:10

> [...]
> trådløs modem kræver det et større ledningsarbejde.
> Hvor meget betyder det hvis jeg satte modemmet på et andet antennestik i

Jeg kører 10megabit på en hvor jeg har forgrenet det ud i hele huset.
Der er ikke taget højde for at det er et modem der sidder på overhovedet.
Der er bare sløjfet et kabel ned som var det et hvilken som helst tv (dog
med den undtagelse det stik til modemmet kører uden om forstærkeren af
hensyn til returvejen)

Hvis du endeligt vil have det ved det første stik kunne 2trådløse bridge
løse dine problemer. Evt. sådan en netværk-via-el-stikket dims.

/Dennis

Fra : Jon

Dato : 06-01-08 16:34

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4780ef63$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

(dog
> med den undtagelse det stik til modemmet kører uden om forstærkeren af
> hensyn til returvejen)

De andre stik er fødet fra antenneforstærker, så den kan jeg ikke komme
udenom.
Hvis den spærrer returvejen kan jeg godt se jeg har et problem.

> Hvis du endeligt vil have det ved det første stik kunne 2trådløse bridge
> løse dine problemer. Evt. sådan en netværk-via-el-stikket dims.

Giver de trådløse modemer som YouSee tilbyder samme hastighed - jeg synes at
"høre" at det er bedst at undgå trådløs ?
Hvad er sådan en netværk-via-el-stikket dims.

Mvh.
Jon

Fra : Lars Jørgensen - 275~

Dato : 06-01-08 17:17

> [...]
>>
> (dog
>>
> De andre stik er fødet fra antenneforstærker, så den kan jeg ikke komme

Nolge forstærker har indbygget returvej og giver ingen problemer, men ellers
ja så kan de give problemer.

> Hvis den spærrer returvejen kan jeg godt se jeg har et problem.

> Giver de trådløse modemer som YouSee tilbyder samme hastighed - jeg synes
> at
> "høre" at det er bedst at undgå trådløs ?

Det trådløse modem yousee tilbyder er egentlig bare en netgart (mener jeg
det er ) router med indbygget cabelmodem, så der skulle ikke være nogle
problemer med hastigheden der igennem.

> Hvad er sådan en netværk-via-el-stikket dims.

Eks:
http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/DatabladPLCom701.pdf

/Lars

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-01-08 08:02

"Jon" <jon@ikkemail.dk> skrev i en meddelelse

> Giver de trådløse modemer som YouSee tilbyder samme hastighed - jeg synes
> at
> "høre" at det er bedst at undgå trådløs ?

Næe hvorfor skal du da det?
Du skal bare huske at sikre det med kryptering så dit netværk ikke er åben
som en ladeport.
Jeg har set flere accesspoints der ikke tillader trafik inden man har taget
stilling til sikkerheden.

> Hvad er sådan en netværk-via-el-stikket dims.

Google - netværk via el
http://www.pcworld.dk/art/3941?a=block&i=39

/Dennis

Fra : Kasper Bergh

Dato : 06-01-08 18:49

"Jon" <jon@ikkemail.dk> wrote in message
> [...]
> trådløs modem kræver det et større ledningsarbejde.
> Hvor meget betyder det hvis jeg satte modemmet på et andet antennestik i

Egentlig en forkert gruppe da YouSee ikke er xdsl, men her er lidt info.

Det kan sagtens være at du kan bruge andre stik hvis signalet er
tilstrækkeligt stærkt, og den forstærker du har er I stand til at håndtere
returvej.

Det med det første stik betyder "bare" at YouSee kun garanterer signalet til
det første stik, og det vil sige at du selv skal betale for en tekniker hvis
du har problemer når den er sluttet til atndre stik. Du kan også fint få dem
til at sørge for at det virker på et andet stik (inklusiv at skifte
forstærkeren), men det er et spørgsmål om penge, for du skal som sagt selv
betale materialer og teknikerarbejde.

Hvis du kender nogen du kan låne et modem af er det den bedste mde at teste
på da jeg vil give dig i hvert fald 40-50% chance for at det også virker på
flere af dine stik. Men ellers skal du som sagt være klar over situationen
og vide om du så vil køre trådløst (eller en anden løsning) eller betale for
en tekniker til at få det op at køre på et andet stik.

mvh
/Kasper