Port forwarding på Zyxel P2602R
Fra : Kim Rasmussen

Dato : 05-01-08 13:05

Hej,

I går modtog jeg en ny router fra Cybercity, da jeg skal have telefoni
hos dem. Men desværre tog det ikke mange minutter før problemerne
begyndte at melde sig (suk hvorfor droppede CC Cisco ).

Jeg vil gerne forwarde nogle porte, og jeg har prøvet at gøre det via
web interfacet (á la
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/Prestige2602H-61/default.htm)
og telnet interfacet, men lige meget hjælper det. Det lader til at
routeren ikke fatter noget som helst.

Routeren er konfigureret via Cybercitys cdrom, og eneste ændring er de
par porte jeg vil forwarde.

Har nogen oplevet noget tilsvarende? En løsning vil redde min dag

På forhånd tak for hjælpen,
Kim

Fra : Jacob

Dato : 05-01-08 16:54

se link

http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/opsaetningsvejledninger/routertilslutning_og_indstillinger/zyxel_2602r_61/

Fra : Jacob

Dato : 05-01-08 16:57

forkert link.... sry...

her er det rigtige

http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/opsaetningsvejledninger/routertilslutning_og_indstillinger/zyxel_2602r_61/port_forwarding/vejledning/

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-08 19:34

> [...]
> porte jeg vil forwarde.
> Har nogen oplevet noget tilsvarende? En løsning vil redde min dag

Nu skriver du ikke præcist hvilken router det er, men mine egne erfaringer
med en 2602HW-D1A viser at CC har disablet forskellige ting i routeren -
herunder settings for firewall.
CC. argumenterer for at det giver dem en masse problemer når kunderne roder
i deres udstyr - derfor.

Du kan hente en original firmware på zyxel.dk, så lukkes der op for alle
settings.
(Du kan bare gå tilbage til CC firmware hvis du fortryder)

Jeg er ikke tilfreds med min Zyxel router, da bl.a. UPnP virker meget
utilfredsstillende.
For at få det til at virke bare hver "anden gang" ... så er man nød til at
lave statiske LAN adresser på alle de devices som fungerer via UPnP.
Ret træls når man benytter NAS server og musik streamere som jeg, at UPnP
ikke fungerer.

/Jens