Tabel i AutoCad??
Fra : Niels Harboe

Dato : 03-01-08 20:58

Hej gruppe,
kan man i eks.vis AutoCad kombinere brugen af en tabel
med en tegning? Pt. har vi en tegning der i princippet viser
montageplaceringer af delelementer på et grundemne, elementer der
bruges i mange varianter på principielt samme grundemne.

Placeringerne styres pt. gennem et worddokument indeholdende en
tabel, som så bruges til at lave "linealer " efter. Linealerne styrer
placering
af delelementerne på grundemnet, ude i produktionen.

Spg.: kan man "linke" en tabel fra eks.vis et regneark (med
montageplaceringer)
til en tegning, samtidig med at man i tegningen har konstrueret en del af
indholdet op via en tabel (med delelementerne/varianterne) ?
Jeg vil opnå det, at man ved editering af regneark el. lign.
standarddokument får
opdateret tegningsgrundlaget automatisk..

Håber en venlig sjæl forstår min udfordring/idé og kan give mig et praj i
retning
af hvordan jeg kommer videre!

Godt nytår til alle..

MVH Niels Harboe

Fra : P.C.

Dato : 07-01-08 10:39

Du skal nok regne med ikke at bruge Word , hvis du i en text fil vil
aktivere de forskellige funktioner du får brug for, jeg vil tro at det
er nemmere at loade en ren text fil, --- altså ikke Word der jo
indeholder skjulte styrekoder til dokument opsætning, som AutoCAD ikke
vil kunne forstå, men en text editor som "Notepad" som du kan finde i
windows under tilbehør. Det er den edditor man bruger til at skrive
bla. Lisp programmer der så kan loades ind i AutoCAD.
SÃ¥fremt det blot er en tegning der automatisk skal genereres ved at du
f.eks. skriver "lineal-afstand 1", så kunne en lille applikation nemt
skrives sådan, at funktionen "lineal-afstand" læste variablen 1 og
udtegnede et array automatisk.
Måske skulle funktionen så hedde "lineal-afstand 1 5 100" hvis
funktionen lineal-afstand til sit array skal vide afstand altså en
millimeter ,navn på streg altså en 5 mm. streg og 100 for hvor mange
streger i arrayet . ---- den slags små applikationer er meget nemmere
end at linke regneark.

Fra : Uffe Bak - Autodesk

Dato : 15-01-08 04:43

Hej Niels
Jeg vil foreslaa dig en anden vej. Ud fra din beskrivelse saa lyder
det til at I konstruerer og producerer maskiner og/eller komponenter,
og oensker at styre stoerrelse, placering og eksistens via en
parametrisk tabel.

Har du kigget paa Autodesk Inventor?
Dette er vore bud paa en loesning i denne kategori der kan styre det
ovenstaaende, samt opdaterer tegninger automatisk (plus Inventor kan
saa utroligt meget mere). Vi har rimelige opdaterings tilbud fra
AutoCAD til Inventor - sa jeg vil foreslaa at du kigger indenfor
www.autodesk.dk og finder information og kontakter en forhandler for
at komme videre.

Ellers saa er du mere end velkommen til at kontakte mig paa uffe PUNKT
bak SNABELA autodesk PUNKT com.

Med venlig hilsen

Uffe Bak
Customer Success Engineer
Data Management, Autodesk Manufacturing

Fra : Niels Harboe

Dato : 16-01-08 23:02

Parametrisk konstruktion, aha!
Jeg går videre den vej, mange tak

MVH Niels

Fra : P.C.

Dato : 15-01-08 07:34

On Jan 15, 12:43 pm, Uffe Bak - Autodesk <uffe....@autodesk.com>
wrote:
> [...]
> at komme videre.
>
> Ellers saa er du mere end velkommen til at kontakte mig paa uffe PUNKT

Jeg vil sige at det er et rigtigt godt råd.