Hjælp
Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 16-12-07 09:11

Hej
Jeg har en tabel, der hedder games. Ved hvert "game" er der et felt, der
hedder hits. Den updateres, hver gang en loader en spil. Men hvordan kan jeg
hente alle de forskellige spil's hits ud og lægge dem sammen?

Mvh Nikolaj Svendsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-12-07 09:29

"Nikolaj Svendsen" <nes@logtech.dk> writes:

> [...]
> felt, der hedder hits. Den updateres, hver gang en loader en spil. Men
> hvordan kan jeg hente alle de forskellige spil's hits ud og lægge dem

Er det SUM() du leder efter?

http://www.w3schools.com/sql/func_sum.asp
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 16-12-07 09:39

""Thorbjørn" Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det SUM() du leder efter?
>
> http://www.w3schools.com/sql/func_sum.asp
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen

Har prøvet med dette stykke kode

$antal_rating = mysql_query("SELECT SUM(film_rating) FROM film_rating WHERE
film_id='$film_id'") or die(mysql_error());

når jeg viser det så skriver den bare
Resource id #10

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-12-07 10:01

> [...]

> $antal_rating = mysql_query("SELECT SUM(film_rating) FROM film_rating WHERE
> film_id='$film_id'") or die(mysql_error());

Og hvad sker der hvis du kører din SQL i et SQL-vindue så du kan se resultatet?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 16-12-07 10:19

Fik løst problemmet, kørte den inden i en løkke. Og det kunne jeg ikke.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-12-07 10:39

"Nikolaj Svendsen" <nes@logtech.dk> writes:

> Fik løst problemmet, kørte den inden i en løkke. Og det kunne jeg ikke.

Hvis nu andre i samme situation som dig, finder dit indlæg ved en
søgning, vil de så kunne udlede hvad der faktisk vil virke ud fra
ovenstående?

--
Thorbjørn Ravn Andersen