stjålen computer kan ses på nettet
Fra : Gamle

Dato : 29-12-07 14:37

Gamle wrote:
> http://ekstrabladet.dk/112/article372743.ece
>
> Vedkommende kan ikke få politiet til at spore sin computer.
> De har svjv. fået opsnappet en ip adr. Har talt med den bestjålne d.d.
> Hvordan kan man finde adressen på vedkommende tyveknægt og eller
> dennes udbyder?
> Undskyld hvis det er forkert gruppe, men synes denne kunne være
> relevant.
>
> Mvh.
> Torben

Fik lige idéen med denne gruppe også

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-12-07 22:56

On 2007-12-29 14:37:21 +0100, "Gamle" <torbenth@it.dk> said:

> Fik lige idéen med denne gruppe også

Hvor er emnet ellers postet?

Svaret er vel simplet. Hvis politiet får en IP adresse kan de - hvis de
vil forfølge sagen - få en dommerkendelse fra udbyder og få IP'en
ejermand.

Men det betyder jo ikke dermed at gerningsmanden er fundet. De kan
sidde og låne et åbent netværk eller hotspot eller lignende.

Iøvrigt en lille smule ynkeligt af dem at sige at hele deres liv var på
den computer. Hvis noget er SÅ vigtigt så må de sku tage Back-up.

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 29-12-07 23:08

Palle Jensen wrote:

> Svaret er vel simplet. Hvis politiet får en IP adresse kan de - hvis de
> vil forfølge sagen - få en dommerkendelse fra udbyder og få IP'en
> ejermand.

Du kan ikke se IP adressen på dine (online) Messenger kontakter. Man kan
prøve at tilbyde dem en fil og håbe at de har sat klienten op til at
modtage automatisk (fildeling i Windoze Live Messenger kører via p2p, og
så kan man se IP adressen i logfilen eller via netstat).

Microsoft har selvfølgelig også IP adressen i deres logfiler, men de vil
næppe udlevere noget uden en (amerikansk) dommerkendelse.

--
Jesper Lund

Fra : Palle Jensen

Dato : 30-12-07 00:15

On 2007-12-29 23:08:12 +0100, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> said:

> [...]
>
> Microsoft har selvfølgelig også IP adressen i deres logfiler, men de vil
> næppe udlevere noget uden en (amerikansk) dommerkendelse.

Ja det er klart.

Jeg tog udgangspunkt i det tilfælde hvor man kendte IP adressen. Det er
selvfølgelig en opgave i sig selv.