App til internet diagnostik
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 19-12-07 21:51

Hej!

Er der nogen der kender til en følgende applikation eller noget der ligner:

Skal kunne pinge/trace en host over en given periode, lad os sige 48
timer, og kunne dumpe resultatet i et gerne nemt og grafisk format.
Skal kunne måle en linies hastighed mod en given server ligesom eks
TPSpeedStat fra IT-borger.dk kan -jeg ønsker dog istedet at bruge min
egen server, da klienten kan befinder sig væk fra internettet.

(formål, at opdage evt fejl og pakketab på en linie)

Første del tror jeg pingplotter kan klare for mig, og standard udgaven
ser ud til at have ganske fine features.
Hastighedsmålingen er jeg dog lidt mere i tvivl om, jeg kunne slf' bare
sætte en ftp server eller lign op, og regne på en overførselstid. Men
det meste perfekte ville være en enkelte exe fil jeg kunne give til
brugeren og som derefter kørte testen uden man skulle gøre noget selv...

Man kan selvfølgelig programmerere sig ud af det meste, men de evner har
jeg ikke lige :) Men betaler gerne hvis der findes et produkt der lever
op til mine krav.

For en god ordens skyld er jeg ikke ude efter store dyre proff'
produkter, men gerne noget lidt mere nede på jorden.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk

For mail, ret til dansk TLD

Fra : Niklas Petersen

Dato : 19-12-07 22:17

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:
> [...]
>
> Skal kunne pinge/trace en host over en given periode, lad os sige 48
> timer, og kunne dumpe resultatet i et gerne nemt og grafisk format.

Pingplotter ser fin ud. Du kunne også overveje Smokeping.

> Skal kunne måle en linies hastighed mod en given server ligesom eks
> TPSpeedStat fra IT-borger.dk kan -jeg ønsker dog istedet at bruge min
> egen server, da klienten kan befinder sig væk fra internettet.

Dansk Bredbånd har en modificeret udgave af TPtest, hvor du selv kan
angive serveren. Måske den kan bruges.

http://www.dbnet.dk/1454.aspx