Kan man have mere end én (ADSL) bredbåndsf~
Fra : Ljnsmsh

Dato : 19-12-07 13:33

Hej

Måske et lidt underligt spørgsmål, men kan man godt have 2
bredbåndsabonnementer på en gang, fx et fra Cybercity og et fra TDC? (Jeg
tænker bl.a. på om der er kobber nok osv.)

Evt. sådan, at det ene forbindes via ethernet, og det andet er wireless?

På forhånd tak.

(x-postet til *internet og *udbydere.xdsl)

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-12-07 13:51

Ljnsmsh wrote:

> Måske et lidt underligt spørgsmål, men kan man godt have 2
> bredbåndsabonnementer på en gang, fx et fra Cybercity og et fra TDC?
> (Jeg tænker bl.a. på om der er kobber nok osv.)

Hvis der er to kobberpar til centralen, ja. Det er ikke anderledes end at
du kan have to telefonlinier.

> Evt. sådan, at det ene forbindes via ethernet, og det andet er wireless?

Det bestemmer du jo selv med dit valg af router. Du kan sagtens kombinere
et kablet LAN og et WLAN på samme forbindelse. Stort set alle trådløse
routere har også almindelige LAN porte.

--
Jesper Lund

Fra : Ljnsmsh

Dato : 19-12-07 14:15

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Hvis der er to kobberpar til centralen, ja.

Mange tak for svaret.

Sikkert et dumt spørgsmål, men hvordan finder jeg ud af det? Ved at ringe
til min nuværende udbyder Cybercity, eller til TDC (ved ikke, om de stadig
ejer kobberet, eller hvordan det nu var...)?

> Det bestemmer du jo selv med dit valg af router. Du kan sagtens kombinere
> et kablet LAN og et WLAN på samme forbindelse. Stort set alle trådløse
> routere har også almindelige LAN porte.

Vil det der kører over kabel, så være ligeså sikkert som en ren
kabelforbindelse? (Wireless kan så vidt jeg forstår hackes utroligt nemt, så
jeg ville evt. gerne holde bankforretninger o.l. på ethernet, og så bare
bruge wireless til at sende net-tv til mit tv.)

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 19-12-07 14:20

"Ljnsmsh" <nej@nej.dk.invalid> wrote in

> "Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Mange tak for svaret.
>
> Sikkert et dumt spørgsmål, men hvordan finder jeg ud af det? Ved at

Det eneste "dumme" ved spørgsmålet, er at du skrive om en løsning uden at
skrive om opgaven - forstår du hvad jeg mener?

Med andre ord: Hvad vil du opnå? Eksempelvis:

Højere hastighed up- eller down-load?
Bedre forsyningssikkerhed?

Hvis begge kobberkabler graves over ude i dit fortov, så hjælper det ikke
med to ADSL linier. Så vil du være bedre stillet med en FWA linie og en
ADSL linie (eksempelvis)

Mvh. NKJensen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-12-07 14:27

> [...]

> ringe til min nuværende udbyder Cybercity, eller til TDC (ved ikke, om
> de stadig ejer kobberet, eller hvordan det nu var...)?

Har lige været igennem møllen... TDC har en vis forsyningspligt når det
gælder fastnet telefoni. Det er sikkert grunden til at de holder de rå
kobber tæt ind til kroppen. Ihvertfald er det min erfaring at hvis man vil
have fingrene i rå kobber, skal man omkring oprettelse af en fastnet linie
hos TDC.

Bor p.t. i en villa hvor der er flere lejere. Jeg forsøgte først en
nyoprettelse af internet med IP telefoni hos Fullrate. Afvist af TDC pga.
manglende rå kobber.

Så forsøgte jeg en ren internet oprettelse hos TDC City. Afvist af TDC pga.
manglende rå kobber.

Oprettelse af en fastnet linie hos TDC var derimod intet problem. Og nu har
jeg så kobber til ADSL...

Fra : Tommy Jensen

Dato : 19-12-07 15:59

On Wed, 19 Dec 2007 14:14:39 +0100, "Ljnsmsh" <nej@nej.dk.invalid>
wrote:

> [...]
>til min nuværende udbyder Cybercity, eller til TDC (ved ikke, om de stadig
>ejer kobberet, eller hvordan det nu var...)?

Du prøver at bestille men gør den nye udbyder opmærksom på at
eksisterende ikke skal overtages. Så checkes der om der er kobber
ledigt. Hvis ja så kan du få hvis ikke får du ikke.

Jeg har p.t. 2 linier, den ene hos Cybcercity som er møg ustabil. For
6 uger siden bestilte jeg så en ny hos Fullrate og valgte uden
overtagelse af eksisterende linie. Jeg vidste dog at der var 2
kobberpar til min lejlighed. 24 timer efter havde TDC da også godkendt
kobberordre. Og i går blev linien så etableret. Det har indtil nu
været en fornøjelse at blive kunde hos fullrate. Man holdes orienteret
om vigtige milepæle undervejs og da jeg tilsluttede den tilsendte
router i går så kørte det bare. Jeg kan tydeligt mærke forskel på min
nye 5 mbit/1mbit linie og den gamle 4 mbit/768 kbit linie. Den gamles
føles nogle gange som 56 kbit.
MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Ljnsmsh

Dato : 20-12-07 12:08

"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> On Wed, 19 Dec 2007 14:14:39 +0100, "Ljnsmsh" <nej@nej.dk.invalid>
> wrote:
> Jeg har p.t. 2 linier, den ene hos Cybcercity som er møg ustabil.

Hvordan er den ustabil? På min CC-forbindelse oplever jeg hele tiden, at den
siger "connection test failed" eller beder om nogle
(server-)kontooplysninger, og så er det ofte nødvendigt at genstarte
routeren. Sker der noget lignende hos dig?

> Jeg kan tydeligt mærke forskel på min nye 5 mbit/1mbit linie og den gamle
> 4 mbit/768 kbit linie. Den gamles
> føles nogle gange som 56 kbit.

Mht. download, eller også ved normal brug/spil? (Ping-tider osv.)

Tak for svaret.

Mvh.
Lars

Fra : Tommy Jensen

Dato : 20-12-07 19:30

On Thu, 20 Dec 2007 12:07:44 +0100, "Ljnsmsh" <nej@nej.dk.invalid>
wrote:

> [...]
>(server-)kontooplysninger, og så er det ofte nødvendigt at genstarte
>routeren. Sker der noget lignende hos dig?

I perioder er der stort pakketab på linien med resulterende
langesvartider og timeouts. Hvis CC så nedsætter linie hastigheden til
3072/512 kbit så kører den stabilt. Men CC kan bare ikke give mig den
linie hastighed da det ikke er et produkt de har. De kan kun give mig
2048/512 kbit. Derfor skiftede jeg.

>Mht. download, eller også ved normal brug/spil? (Ping-tider osv.)

Generel websurf. Jeg spiller ikke netspil.

http://www.speedtest.net/result/213971730.png

Fra : Ljnsmsh

Dato : 20-12-07 20:23

"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> skrev i en meddelelse