Blink blink - du er fotograferet
Fra : Mona

Dato : 15-12-07 17:20

I mange år har vi i vores boligkvarter, haft megen gennemkørende trafik, som
ikke har taget hensyn til "Legende Børn", og nedsat hastighed skilte.

Det skal siges at vejen der går gennem boligområdet forbinder to større
veje, og aldrig har været planlagt som gennemfartsvej for pendlere og tung
trafik.

Vi har tigget og bedt kommunen om bump, chikaner e. lign, og vi
(grundejer-foreningen )har endda tilbudt selv at betale for disse evt.
hastighedsdæmpende foranstaltninger, men uden at vinde gehør.

Så var det at én fik en idé.

Vi har i fællesskab købt en gammel varevogn for 5000 kr.

En i området har sprøjtemalet den så den er pæn og en anden har sat sort
film i bagruden.

En tredie har installeret en gammel fotoblitz i varerummet, med rød cellofan
over.

Blitzen peger selvfølgelig ud af bagruden.

En har forstået at sætte en føler op i bagruden, så nu har vi vores egen
fotovogn.

Fotovognen glimter (uden at blænde) lystigt, selv når vi triller forbi med
vores barnevogne.

Forsikringen for varevognen er helt i bund og faktisk er der ingen udgifter,
ud over den strøm som blitzen bruger.

Vi flytter vogne rundt i kvarteret, så den holder nye steder hele tiden.

De der bor hvor vognen holder, får den glæde at betale med støm via en
kabeltrommel.

Hver dag kan vi mærke at hastigheden dæmpes og at det nu er knap så farligt
for ungerne og os andre.

Det hele beløber sig til 6-7000 kr. hvilket er langt billiger en bump og
chikaner.

Hvor lang tid vi kan snyde folk ved vi ikke, men indtil videre er der da
gået 9 måneder, hvor unge har trådt på bremsepedalen i stedet for speederen
og de "professionelle" sættevogns truckere har fået sved på panden.

....og vi andre et billigt grin og vores ønske opfyldt, nemlig moderat
hastighed i vores kvarter.

Go´ jul

Mona

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-07 20:30

Mona wrote:
> ...og vi andre et billigt grin og vores ønske opfyldt, nemlig moderat
> hastighed i vores kvarter.

Og jeg sidder sikkert stadigvæk med et stort smil på længe efter dette
indlæg
er afsendt.

_Kanon_ idé

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Frøken Jensen

Dato : 15-12-07 21:10

On 15/12/07 17:20, in article 4763fec2$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
"Mona" <monahadsten@hotmail.com> wrote:

> [...]
> og de "professionelle" sættevogns truckere har fået sved på panden.
>

> ...og vi andre et billigt grin og vores ønske opfyldt, nemlig moderat

Fabelagtigt

Fra : Patruljen

Dato : 16-12-07 04:29

On 15 Dec., 21:09, Frøken Jensen <cdjj...@hotmail.com> wrote:

> Fabelagtigt

I skulle hellere tænke på den massive bistand børnefamilier modtager
af samfundet. Selvfølgelig kommer en del af pengene fra afgifter på
biler og motorcykler -

I skulle skamme jer og være taknemmelige over at andre hælder penge i
jeres - små fritidssysler. Selvfølgelig vil der ryge et barn her og
der i trafikken - men det er altså prisen i må betale for at få
tildelt jeres underholdsbidrag fra samfundet.

Fra : Mona

Dato : 16-12-07 13:08

Hø hø hø

En vittig hund har sneget sig ind.
Go´ jul til dig også

Mona

Fra : MGJ

Dato : 29-12-07 05:26

"Mona" <monahadsten@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> veje, og aldrig har været planlagt som gennemfartsvej for pendlere og tung
> trafik.> Vi har i fællesskab købt en gammel varevogn for 5000 kr.

Hvad vil det koste at leje den i en uge?

MGJ