# Anti-SpyWare-Program Til Firefox #
Fra : Curious

Dato : 24-11-07 14:49

Hej Sikkerhedsgruppe ...

Ja - Er der et Anti-SpyWare-Program, som er specielt velegnet til Firefox
(eller Safari Til Windows, for den sags skyld)

Grunden til at jeg spørger er at jeg har bemærket at Ad-AwareSE Personal +
Ad-Aware2007 begge i indstillinger har sat IE Startside og Søgemaskine som
mulighed - (Men ikke andre Browsere)

Og jeg har testet IE for nogle kendte 3. parts cookies, som bliver fint
fundet med det samme -
Men hvis man prøver at finde de samme i Firefox eller Safari bliver de ikke
observeret.
(Opera har jeg ikke testet)
Kun i IE - På min Windows Vista, ihvertfald.

Så er der et program, som dækker andre Browsere end IE bedre ?

Fra : Janus

Dato : 24-11-07 17:32

Curious den 24-11-2007 14:49:
> Hej Sikkerhedsgruppe ...

[Klip]

> [...]
> som mulighed - (Men ikke andre Browsere)

[Klip]

> Så er der et program, som dækker andre Browsere end IE bedre ?

http://www.superantispyware.com/

Udover at være en fortrinlig variant af det man forventer af et
antispywareprogram, så kan det snildt beskytte din startside - i
hvertfald i FireFox

Fra : Janus

Dato : 24-11-07 17:36

Janus den 24-11-2007 17:32:

så kan det snildt beskytte din startside - i
> hvertfald i FireFox

Og dog - nu bliver jeg helt i tvivl jvf.:
http://www.superantispyware.com/supportfaqdisplay.html?faq=36

Det mente jeg ellers bestemt det gjorde dengang jeg testede det.

Fra : Curious

Dato : 24-11-07 18:50

Tak For Informationen, Janus !
"Janus" <janus@xyz.contumacious.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://www.superantispyware.com/supportfaqdisplay.html?faq=36
>
> Det mente jeg ellers bestemt det gjorde dengang jeg testede det.

Jeg vil afprøve den i morgen - Også selv om startsiden muligvis ikke bliver
beskyttet ...

MvH
Curious

Fra : Alex Holst

Dato : 25-11-07 09:04

Janus <janus@xyz.contumacious.net> wrote:
> Udover at v?re en fortrinlig variant af det man forventer af et
> antispywareprogram, s? kan det snildt beskytte din startside - i
> hvertfald i FireFox

Hvordan "beskyttes en startside"?

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 25-11-07 09:32

Den 25 Nov 2007 08:04:16 GMT skrev Alex Holst:

> Hvordan "beskyttes en startside"?

Ved automatisk at ændre den tilbage igen, hvergang den malware der
allerede har inficeret maskinen ændrer den, naturligvis

Mvh
Kent

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 25-11-07 10:21

On Sun, 2007-11-25 at 08:32 +0000, Kent Friis wrote:
> Ved automatisk at ændre den tilbage igen, hvergang den malware der
> allerede har inficeret maskinen ændrer den, naturligvis

Det lyder som det er nemmere blot at fjerne skriveadgangen til filen.

PÃ¥ jobbet har jeg fjerne skriveadgangen til konfigurations kataloget ,
desuden ruller vi profil kataloget (en tarball) ud når brugeren starter
mozilla.

Det er dog ikke pga. spyware men pga. pillefingre, der får "rettet"
etellerandet så de kan brokke sig til IT om det ikke virker.