Køb af ejendom/jord i Thailand
Fra : Optimus Prime

Dato : 10-12-07 14:35

Ved ikke om det er den helt rette gruppe, men går og pusler lidt med
tanken om at investere i Thailand... Starter på helt bar bund, så hvis
nogen kender nogle gode links eller selv har været turen igennem, så
modtages guldkorn gerne

NB: Er der i øvrigt noget om man skal have thai statsborgerskab for at
eje noget der - eller er det lavet om?

Fra : Optimus Prime

Dato : 11-12-07 08:26

Optimus Prime skrev:
> [...]
> modtages guldkorn gerne
>
> NB: Er der i øvrigt noget om man skal have thai statsborgerskab for at

For at svare lidt på mine egne spørgsmål, så faldt jeg over denne side:
http://www.orientalinvest.com/page.aspx?pageid=1 - men igen det er
information fra nogen, som prøver at sælge mig noget så objektiviteten
kan jo være "forsvundet"... så jeg efterlyser stadig erfaringer fra
andre

Fra : Steen Johansen

Dato : 12-12-07 22:49

"Optimus Prime" <optimus@prime.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> modtages guldkorn gerne
>
> NB: Er der i øvrigt noget om man skal have thai statsborgerskab for at eje

Hvis du ønsker at miste alt så er det Ok
Det hele er svindel

Fra : Optimus Prime

Dato : 13-12-07 16:05

Steen Johansen skrev:
> Hvis du ønsker at miste alt så er det Ok
> Det hele er svindel

Er det din personlige mening eller noget du kan bakke op?

Fra : Steen Johansen

Dato : 19-12-07 01:17

> Er det din personlige mening eller noget du kan bakke op?

Ja ring 40291752 så skal jeg kvæste din drøm total

Fra : Optimus Prime

Dato : 20-12-07 14:44

Steen Johansen skrev:
> Ja ring 40291752 så skal jeg kvæste din drøm total

Det lyder dramatisk; men hvis du mener det oprigtigt, så vil det jo være
dumt af mig ikke at gøre

Fra : Steen Johansen

Dato : 21-12-07 02:01

Ja det har du ganske ret i----Det jeg kan fortælle dig er ren----Drakula---

Fra : Bo

Dato : 16-12-07 03:57

On 12 Dec., 23:48, "Steen Johansen" <steenbe...@galnet.dk> wrote:

> Hvis du ønsker at miste alt så er det Ok
> Det hele er svindel

Hej Steen
Jeg ville godt kontakte de 2 referancer samt bestille brochurer og se
hvordan det følges op, evt. få nogle flere kompetente referancer og
ikke kun fra pensionister.
Jeg har læst reglerne om Thailand og deres daglange tidsrøvende
bureaukrati med visum ansøgning, jeg har været i landet og besluttede
mig for ALDRIG mere at sætte mine ben der. Du kan ikke gå alene noget
sted, altid kommer der randende "personer" efter dig og faldbyder
varer eller noget "andet", du skal tinge om prisen alle steder.
Biltraffiken er kaostisk. Fugtighedsprocenten er ekstrem høj, blot for
at nævne noget.
vh Bo

Fra : Optimus Prime

Dato : 17-12-07 15:35

Bo skrev:
> Hej Steen

Du mener nok mig - Steen er ham der mener det hele er fusk

> Jeg ville godt kontakte de 2 referancer samt bestille brochurer og se
> hvordan det følges op, evt. få nogle flere kompetente referancer og
> ikke kun fra pensionister.

Lyder som en god ide - jeg har set en del flere projekter på nettet og
mange af referancerne er meget postive..
Jeg havde håbet der måske var nogen her i gruppen som havde lidt
praktisk erfaring

> [...]
> varer eller noget "andet", du skal tinge om prisen alle steder.
> Biltraffiken er kaostisk. Fugtighedsprocenten er ekstrem høj, blot for

Jeg glemte i mit oprindelige indlæg at nævne min investering var med
henblik på at flytte derned mere eller mindre permanent - ikke så meget
at tjene penge på diverse lejlighedsprojekter... men jeg vil da tro min
tidshorisont er omkring 5år, så jeg er begyndt at suge information til
mig... mangler stadig at finde en indtægtskilde da jeg er lagt fra
pensionsalderen og ikke har erfaring med touristbranchen... og gerne
ville bo på en af øerne

Imodsætning til dig, var jeg solgt på stedet og elskede hvert sekund...
De sælgere er alle vegne; men slet ikke så påtrængende som i mange andre
lande (Grand Canaria, Tyrkiet, Bulgarien osv) - hvis man sagde nej, så
gik de igen... eneste undtagelse var de mange skræddere, som havde svært
ved at forstå et nej, men de var vist parkistanere eller deromkring...
Bilttrafikken virker kaotisk (gad fx ikke bo i Bangkok), men der udvises
trods det en meget tolerant adfærd man godt nok skal kigge efter længe
på de danske veje - jeg fandt dog aldrig ud af deres vigepligter, eller
om de havde nogen.
Luftfugtigheden vil jeg give dig ret i, men omvendt vil jeg gerne bytte
med en kold vinterdag... men nu er jeg vist ot

Fra : N/A

Dato : 17-12-07 15:35

Fra : Grev Dracula

Dato : 17-12-07 17:50

On Mon, 10 Dec 2007 14:34:40 +0100, Optimus Prime <optimus@prime.dk>
wrote:

> [...]
>modtages guldkorn gerne
>
>NB: Er der i øvrigt noget om man skal have thai statsborgerskab for at

Min frisør er ved at bygge dernede. Han har forretning på
Frederiksberg, så hvis du bor i nærheden, kan jeg give dig hans
adresse.

Så kan blive klippet og snakke lidt Thailand-byggeri med ham.

Fra : Optimus Prime

Dato : 18-12-07 13:42

Grev Dracula skrev:
> Min frisør er ved at bygge dernede. Han har forretning på
> Frederiksberg, så hvis du bor i nærheden, kan jeg give dig hans
> adresse.

Jeg er ikke ligefrem i nærheden; men ved du hvor i Thailand han bygger?

> Så kan blive klippet og snakke lidt Thailand-byggeri med ham.

Jeg er kronraget, så det må blive en ret billig klipning

Fra : Grev Dracula

Dato : 18-12-07 17:01

On Tue, 18 Dec 2007 13:42:26 +0100, Optimus Prime <optimus@prime.dk>
wrote:

>Jeg er ikke ligefrem i nærheden; men ved du hvor i Thailand han bygger?

>Jeg er kronraget, så det må blive en ret billig klipning

Nix - jeg ved ikke noget specifikt - kun at han er dernede lige nu for
at kigge til det og først kommer hjem efter nytår.

Fra : peja

Dato : 28-02-08 17:05

"Optimus Prime" <optimus@prime.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> modtages guldkorn gerne
>
> NB: Er der i øvrigt noget om man skal have thai statsborgerskab for at eje

Ja! Vi har anvendt dem her http://thaiestate.dk/default.asp

Med stor tilfredshed - tal med Peter og hør uforpligtende nærmere - han er
advokat med speciale i Thai.
Og JA - der er mange om buddet - men rart med et Dansk/Thai bureau - læs
selv. Vi ses måske

VH