Tele2 giver mig mere hastighed gratis, men~
Fra : Peter

Dato : 08-12-07 19:57

Hej.

Så fik jeg lige et brev d. 15/11 at jeg primo dec. ville få opgraderet
min linie til 3072/512....(jeg var en god kunde skrev de)

Idag d. 8/12 er det stadig ikke sket.....
Så ringer jeg lin for at høre hvad primo er for dem, og siger at de har
skrevet 3072/512 i brevet....

Jeg får at vide at jeg nok helt automatisk får mere hastighed i løbet af
et par dage, det vil deres servere selv klare.....
"men hov! du har da kun 1024/512 nu" siger damen så....
"Ja - og" svare jeg......
"ja, så kan du da ikke få 3072/512, for vi fordobler altså kun
liniehastigheden, for visse kunder" siger damen...
"Ok hvorfor skriver i så noget andet til mig" siger jeg.....
"Det må være en fejl, brevet er skrevet automatisk" siger hun så......

Samtalen slutter med at jeg bare skal være glad for at få 2048 "gratis",
selv om de har skrevet noget andet......

Det mener jeg bare ikke kan være helt rigtigt.....
Deres servere skriver åbenbart selv breve til kunderne, og andre af
deres servere styre så hastigheden hos kunderne....
Det må da være ret enkelt for serverne at se hvilken hastighed jeg
havde, og hvad jeg så får nu ??

Fantes der mon overhovedet 1536/512 før hos Tele2 ??

Hvad vil i sige ??
Jeg kan på en eller anden smålig måde ikke lade værer med at føle mig
snyt for noget jeg var blevet lovet......

--
Peter

Fra : -=Madsen=-

Dato : 09-12-07 13:33

<----------------->
> Hvad vil i sige ??
> Jeg kan på en eller anden smålig måde ikke lade værer med at føle mig snyt
> for noget jeg var blevet lovet......
<------------------>
Tele2 har altid været nogen svindlere, der er altid
blevet klaget over dem af mange kunder på net
det har været galt siden 99 ca. mener jeg så den
første stripe klager i dk.forbuger

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-12-07 17:28

On Sun, 9 Dec 2007 13:33:21 +0100, -=Madsen=- wrote:

> [...]
> Tele2 har altid været nogen svindlere, der er altid
> blevet klaget over dem af mange kunder på net
> det har været galt siden 99 ca. mener jeg så den

Gudfader bevares.

--
Send de autonome i arbejdslejr.

Rent-A-Troll.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-12-07 17:30

On Sat, 08 Dec 2007 19:57:21 +0100, Peter wrote:

> [...]
> Jeg kan på en eller anden smålig måde ikke lade værer med at føle mig
> snyt for noget jeg var blevet lovet......

Jeg vil sige, glæd dig over den dobbelte hastighed du får uden det koster
dig en krone ekstra, du føler dig snydt!? du får fordoblet din hastighed
gratis, hvad er problemet.

Fra : Peter

Dato : 09-12-07 17:49

Hej.

> hvad er problemet.

Ikke andet end at der i brevet står at jeg får endnu mere....
- de kunne jo bare enten have skrevet det korrekte, eller helt have
undladt at give mig noget ekstra....

Men som jeg også giver udtryk for så er det på en eller anden smålig
måde jeg føjer mig snydt..... *LOL*

Jeg mener dog stadig at det skulle være meget enkelt at skrive det
rigtige til kunderne......

Jeg vil da stadig lige ringe og høre hvad det mon er der er sket en dag.....
- hvem ved..... måske kan jeg være heldig at få de sidste 1024 for
ulejligheden....

--
Peter

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 09-12-07 19:54

Peter skrev

> Jeg vil da stadig lige ringe og høre hvad det mon er der er sket en
> dag.....
> - hvem ved..... måske kan jeg være heldig at få de sidste 1024 for
> ulejligheden....

Du kan da starte med at vente og se, hvad du rent faktisk får af hastighed.
Det kunne vel lige så godt vise sig at være "damen", der var fejlinformeret,
og dit brev, der havde ret?

Mvh. Ulrik.

Fra : Peter

Dato : 10-12-07 17:58

Hej.

> Du kan da starte med at vente og se, hvad du rent faktisk får af hastighed.

Du har da helt ret.....

> Det kunne vel lige så godt vise sig at være "damen", der var fejlinformeret,
> og dit brev, der havde ret?

Min tanke var også kun at høre fra andre der evt. havde fået samme type
brev....
- men vi er nok ikke mange tilbage der bruger Tele2...

Iøvrigt:
Kræver alt over 2048/768 ikke nyt udstyr ??

--
Peter

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 10-12-07 23:25

Peter skrev

> Min tanke var også kun at høre fra andre der evt. havde fået samme type
> brev....
> - men vi er nok ikke mange tilbage der bruger Tele2...

Jeg får, ifølge mit brev, hævet hastigheden til 2048/512 (jeg har 1024/512
nu). Der står, at jeg kan forvente, at det vil ske "ultimo december", og
brevet er dateret 3. december, så de tager åbenbart ikke alle på én gang.

> Iøvrigt:
> Kræver alt over 2048/768 ikke nyt udstyr ??

Det kommer vel an på, hvad det "gamle" udstyr er for noget. I upload kan
den gamle ADSL-standard ikke køre (ret meget) over 768, så dit udstyr skal
kunne køre ADSL2 (eller noget helt andet), hvis du vil højere op i upload.
Men når det gælder download, kan man sagtens have "gammelt" udstyr, der kan
komme højere op end 2048, da den gamle ADSL-standard her kan køre op til 8
Mbit.
Min linie er en gammel Tiscali-ADSL med Cisco-router, og denne router kan
godt køre de 8 Mbit/768.

Mvh. Ulrik.

Fra : Chad

Dato : 09-12-07 18:44

Ludvig Nielsen skrev:

> Jeg vil sige, glæd dig over den dobbelte hastighed du får uden det koster
> dig en krone ekstra, du føler dig snydt!? du får fordoblet din hastighed
> gratis, hvad er problemet.

Gudfader bevares.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-12-07 18:52

On Sun, 9 Dec 2007 18:44:25 +0100, Chad wrote:

> Gudfader bevares.

Du er skarp.

Fra : Chad

Dato : 10-12-07 02:53

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Du er skarp.

Lidt ligesom dig

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-12-07 14:44

On Mon, 10 Dec 2007 02:52:51 +0100, Chad wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Lidt ligesom dig

Bortset fra at jeg har ret.

Fra : Chad

Dato : 11-12-07 14:41

> Bortset fra at jeg har ret.

Ahh - det er jeg nu ikke så sikker på

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 11-12-07 18:09

On Tue, 11 Dec 2007 14:41:14 +0100, Chad wrote:

> Ahh - det er jeg nu ikke så sikker på

Det du ikke er sikker på, kan der skrives tykke bøger om.

FUT: dk.snak.off-topic

Fra : Dr.Phil

Dato : 10-12-07 19:42

"Peter" <p@t2a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad vil i sige ??
> Jeg kan på en eller anden smålig måde ikke lade værer med at føle mig snyt

Jeg fik osse det brev og 1 Dec. havde jeg 3mbit/512 istedet for min
2mbit/512.
Men det er jo ikke en fordobling af linien såsom du fik at vide...

Men jeg er tilfreds nok...og dog...kunne godt have brugt den ekstra 1 mbit
på upload istedet for. :)

Fra : Peter

Dato : 10-12-07 20:47

Hej.

> Men jeg er tilfreds nok...og dog...kunne godt have brugt den ekstra 1 mbit
> på upload istedet for. :)

Ja, jeg ville også hellere have en mere ens up og download, det ville
være fint for mig da jeg har en masse af mine ting liggende på min FTP,
og det tager tid når jeg engang i mellem henter dem udefra......

--
Peter