Lidt i tvivl - nedbringelse af aktie skat
Fra : H.S.

Dato : 04-12-07 08:02

Jeg har tjent ca 100.000 på salg af aktier i år - dvs jeg skal betale
en del penge i skat.

Jeg har samtidig penge i Alk-Abello som næsten har halveret sin værdi
- jeg står til et tab på ca 12.000 kr på dem hvis jeg realiserer
aktierne nu.

Spørgsmålet er nu, skal jeg nedbringe beløbet jeg skal betale i skat,
ved at sælge Alk-Abello aktierne (og slipe af med disse) - eller skal
jeg beholde aktierne, og betale skatten - hvad synes i ?

Fra : alexbo

Dato : 04-12-07 20:50

"H.S." skrev

>Spørgsmålet er nu, skal jeg nedbringe beløbet jeg skal betale i skat,
>ved at sælge Alk-Abello aktierne (og slipe af med disse) - eller skal
>jeg beholde aktierne, og betale skatten - hvad synes i ?

Sælg, du kan købe dem igen forholdsvis hutigt, men ellers vent til
efter nytår.

Du kan også købe nogen højrisikoaktier, sådan nogle der går hurtigt op og
ned, går de op sælger du efter nytår og har tjent i det nye år.
Går de ned sælger du inden nytår, og deler tabet med SKAT betale i år.

mvh
Alex Christensen