snotindskrænket og inkompetent af DR
Fra : Kim

Dato : 03-12-07 18:11

Taget fra http://www.dr.dk/Tema/Jul/index.htm

Mage til snotindskrænket og inkompetent børneside at lave.
http://www.dr.dk/yallahrup/forside.asp
Prøv at køre musen over de forskellige personer
og hør et sprogbrug.
Det burde fanme forbydes.

Så er jeg fuldstændig ligeglad med at de skriver:

"Yallahrup færgeby websitet indeholder stødende
sprogbrug, stoffer, gambling, sex, vold og scener,
som kan virke diskriminerende og skræmmende
eller angstfremkaldende på mindre børn - og er
derfor ikke egnet for personer under 15 år.

Hvor mange lader deres børn sidde og surfe
på dr.dk's julekallender-side i den tro at de
tager hensyn til vores børn ?

Jeg håber en politiker tager dette op, for
jeg har ikke lyst til at betale licens for sådan noget.

/Kim

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-07 18:43

Kim wrote:
> [...]
>
> Mage til snotindskrænket og inkompetent børneside at lave.
> http://www.dr.dk/yallahrup/forside.asp
> Prøv at køre musen over de forskellige personer

Du skal da først lige bekræfte at du er over 15 år inden du kommer ind på
sitet.

Jeg ved godt, at alle kan uanset alder kan bekræfte det, men hvad skal DR
ellers gøre?

Bortset fra det tror jeg børnene kan de fleste af gloserne i forvejen.

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-12-07 19:19

Trekroner wrote:

> [...]
> skal DR ellers gøre?
>
> Bortset fra det tror jeg børnene kan de fleste af gloserne i forvejen.

Ordvalget i headeren karakteriserer vist nærmest indsenderen her. At lade
børn, der er så små, at de kan tage skade af nævnte, surfe på nettet uden
opsy, kan vist med føje kaldes "snotindskrænket og inkompetent"
forældreskab.

Per V

Per V

--
Den, der vil gøre alle tilpas, ender som en kamæleon på et skotskternet
tæppe.

Fra : ben9

Dato : 03-12-07 20:26

> [...]
> børn, der er så små, at de kan tage skade af nævnte, surfe på nettet uden
> opsy, kan vist med føje kaldes "snotindskrænket og inkompetent"

POINT

Fra : ben9

Dato : 03-12-07 20:26

> [...]
>
> Per V
>
> --
> Den, der vil gøre alle tilpas, ender som en kamæleon på et skotskternet

og det er kun de døde fisk der flyder med strømmen

Fra : Holst

Dato : 03-12-07 18:51

Kim wrote:

> [...]
>
> Mage til snotindskrænket og inkompetent børneside at lave.
> http://www.dr.dk/yallahrup/forside.asp
> Prøv at køre musen over de forskellige personer

Yallahrup Færgeby er ikke for børn - den er for voksne.

> Hvor mange lader deres børn sidde og surfe
> på dr.dk's julekallender-side i den tro at de
> tager hensyn til vores børn ?

Som forældre holder du vel øje med, hvad dit barn foretager sig på
internettet.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-12-07 20:23

Kim wrote:
> Mage til snotindskrænket og inkompetent børneside at lave.
> http://www.dr.dk/yallahrup/forside.asp
> Prøv at køre musen over de forskellige personer
> og hør et sprogbrug.
> Det burde fanme forbydes.

"snotindskrænket" og "fanme". Ja, du har tydeligvis taget skade.
Det var imponerende hurtigt, omend ikke helt korrekt. I vore dage
hedder det "bøsseluder" og "ornli sygt mand". Du må se noget mere
Yallahrup Færgeby.

> Hvor mange lader deres børn sidde og surfe
> på dr.dk's julekallender-side i den tro at de
> tager hensyn til vores børn ?

DR har et hav af sider. Når du ikke giver et mere præcist link
er det svært at blive forarget.

> Jeg håber en politiker tager dette op, for
> jeg har ikke lyst til at betale licens for sådan noget.

Og jeg har ikke lyst til at betale licens for Linus i Svinget eller
Hammerslag. Men jeg trøster mig med tanken om at pengene også betaler
for Lille Nørd og Yallahrup Færgeby.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 04-12-07 02:06

Toke Eskildsen wrote:

> Det var imponerende hurtigt, omend ikke helt korrekt. I vore dage
> hedder det "bøsseluder" og "ornli sygt mand". Du må se noget mere
> Yallahrup Færgeby.

er det sjovt da?
5 min. inde i dagens afsnit var jeg ved at falde i søvn af kedsomhed over
noget SÅ handlingslammet og plat... gaaaab...
endnu engang en flad fornemmelse efter at have set et "popsmart" DR
program...

Rasmus
Rasmus M. Jensen supports
the Danish Christmas Seal www.e-julemaerket.dk

Fra : Frøken Jensen

Dato : 08-12-07 01:15

On 04/12/07 2:06, in article 4754a813$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote:

> [...]
> noget SÅ handlingslammet og plat... gaaaab...
> endnu engang en flad fornemmelse efter at have set et "popsmart" DR

I mine øjne er det humor på højeste plan

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-12-07 22:59

Rasmus M. Jensen wrote:
> er det sjovt da?

Efter at have set de første 7 afsnit: Ja. Første afsnit var lidt en
skuffelse i forhold til trailers fra dr.dk, men jeg synes kvaliteten
stiger i takt med dagene.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Holst

Dato : 08-12-07 23:08

Rasmus M. Jensen wrote:

> 5 min. inde i dagens afsnit var jeg ved at falde i søvn af kedsomhed over
> noget SÅ handlingslammet og plat... gaaaab...

Så lad dog være! Det gode ved tv er, at ingen tvinger folk til at se
det, selvom staten tvinger os til at betale licensen.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 12-12-07 01:36

Holst wrote:

> Så lad dog være! Det gode ved tv er, at ingen tvinger folk til at se
> det, selvom staten tvinger os til at betale licensen.

tak det gør jeg skam også...

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-12-07 17:45

Toke Eskildsen wrote:
> Og jeg har ikke lyst til at betale licens for Linus i Svinget
> eller Hammerslag.

Apropos... Her sidder jeg og nørder, mens afkommet ser "Linus i
Svinget". Jeg hører følgende replikskifte: "Du er en led sæk", "Du
lukker, for ellers så smadrer jeg dit fjæs".

Nu følger jeg ikke alt for godt med i debatten, men når Yallahrup
Færgeby får på puklen for sprogbrug og rollemodeller, får Linus i
Svinget så også tilsvarende?
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : ben9

Dato : 03-12-07 20:24

"Kim" <no@way.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tager hensyn til vores børn ?
>
> Jeg håber en politiker tager dette op, for
> jeg har ikke lyst til at betale licens for sådan noget.

så la da vær

- se lidt charlie i stedet - meyerheim siger ikke grimme ord

Fra : vvv

Dato : 03-12-07 21:26

"Kim" <no@way.dk> skrev i en meddelelse

>Bla bla bla... Jeg klager, gør jeg.. Bla bla bla...

Der er ikke noget bedre end hellig forargelse hvad?

Hvis dine (små) børn er på nettet uden opsyn finder de meget hurtigt langt
værre sider.

Ornlig syg neder for dig her op til jul hva`?

vv

Fra : ben9

Dato : 04-12-07 15:36

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> "Kim" <no@way.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ikke noget bedre end hellig forargelse hvad?

århhh - det er da fedt, for så ka vi andre osse bli forargede.....

Fra : retroman

Dato : 04-12-07 20:14

> Jeg håber en politiker tager dette op, for
> jeg har ikke lyst til at betale licens for sådan noget.
>
> /Kim

Stem du bare på DF..

Fra : Kim

Dato : 06-12-07 22:23

"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev

> Stem du bare på DF..

Tumpeidiot.
Jeg er sq da ikke den eneste der har den holdning.

Har lige set på TV2 News ( 22:10 ) et interview med en muslimsk
skolelærer, der arbejder med indvandrebørn dagligt som også siger
at det har en ødelæggende effekt på børnene.

Jeg er 100 % enig med ham.

Og det uanset om vi i mange år har haft den sartire i medierne
som vi har i danmark.
Læs mere her: http://information.dk/151363
"Yallahrup Færgeby tager i den grad udgangspunkt i vores fordomme
om en klassisk ghetto med klassiske indvandrerunge i den dominerende
rolle, med hvad dertil hører af stødende sprogbrug, stoffer, gambling,
sex, vold og scener, som kan virke diskriminerende og skræmmende,"

Øjebæ
"DR spreder ikke julehygge med sin kalender, men tværtimod berøringsangst
og konfliktskyhed over for egen kultur - her julekultur - for at please
nogen,
der slet ikke vil fejre jul. Og det øjebæ betaler vi tvangslicens til,"
skriver
Janne på debatsiden uriasposten.net.
"Den ny julekalender er racistisk. Den glorificerer jo sociale tabere, der
ikke
kan begå sig i samfundet, og lader oven i købet disse tabere fremstå som
rollemodeller for indvandrere. Det er ikke godt," hedder det i et andet
indlæg.

Og endelig skriver JensH, at "det er helt grotesk, at DR bruger de
tvangsudskrevne
licensmidler til at promovere den multikulturelle ideologi".

Fatter I så hvad jeg mener, Jer tumper der kom med de latterlige
bemærkninger ?

/Kim

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-12-07 22:43

Kim wrote:
> Fatter I så hvad jeg mener, Jer tumper der kom med de latterlige
> bemærkninger ?

Beklager, jeg har fortsat meget svært ved at tage dig seriøst, når du
selv udtrykker dig lige så beskidt som den udsendelse du kritiserer.

Om ikke andet har satiren fået nogen mennesker op af stolene.
Gangsterromantik kan givetvis være særdeles problematisk, så hvis
dukkefilmen kan medføre at der bliver taget stilling til emnet rundt
omkring er det jo glimrende. Det ville ikke være ordentlig satire hvis
ikke der var nogen der blev forargede.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-12-07 23:09

Toke Eskildsen wrote:

> Om ikke andet har satiren fået nogen mennesker op af stolene.
> Gangsterromantik kan givetvis være særdeles problematisk,

Tja - mange regner "Godfather"-trilogien og "Scarface" blandt verdens bedste
film, og hvis noget er gangsterromantik, er det da det.

Jeg tvivler på, at nogen vil tage Ali og Hassan som forbilleder - faktisk er
de da egentlig ret søde i al deres kiksethed.

Per V

Fra : vvv

Dato : 06-12-07 23:01

> [...]
> licensmidler til at promovere den multikulturelle ideologi".
>
> Fatter I så hvad jeg mener, Jer tumper der kom med de latterlige

Ja. Jeg forstår hvad du mener, men jeg er stadig helt uenig.

Kamilla Elleby hørte jeg i P1 debat i dag, hun faldt helt til jorden.

vv

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-12-07 23:07

Kim wrote:

> Fatter I så hvad jeg mener, Jer tumper der kom med de latterlige
> bemærkninger ?

Betegnelsen "tumper" passer godt på de fleste af de kilder, du nævner.
"Uriasposten" er i hvert fald et sammenrend af hjernedøde fascister og
betonliberalister.

Per V

Fra : Frøken Jensen

Dato : 08-12-07 01:32

On 06/12/07 22:22, in article 47586889$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
"Kim" <no@way.dk> wrote:

> [...]
> skolelærer, der arbejder med indvandrebørn dagligt som også siger
> at det har en ødelæggende effekt på børnene.

Børnene ? Vaffor børn ? De børn der er oppe kl. 22.20 for at se et program
der er uegnet for børn ?
Jeg tror ikke problemet er Yallahrup Færgeby her...