Skal sønnen se sin kostskole inden optagel~
Fra : takjam@center-valide~

Dato : 20-11-07 15:54

Jeg skal arbejde i et års tid i New York og jeg tror at sønnen ville
have godt af at prøve en udenlandsk skole. Desværre skal jeg
installere nogle database systemer, så det bliver nogle skæve
arbejdstider.

Jeg ser så på en kostskole, da jeg ikke er helt tryg ved at lade min
søn på 15 være alene hjemme om dagen i et fremmed land og ville derfor
besøge skolen med drengen. Men kostskolen i området nægter at lade
sønnen komme ind på skolen før at han er optaget og de vil helst ikke
tale med ham.

Fra: http://www.thefamilyschool.com/index.php?src=gendocs&link=AdmissionsStudentNotInterviewed

---
Why We Don't Interview Your Son or Daughter
We do not meet with your child prior to enrollment. When it comes to a
child's educational placement, we feel the decision-making authority
lies exclusively with the parents. Allowing an at-risk teen, who is
not making good choices for himself, to make such a decision is, in
our opinion, not appropriate. Teens simply have neither the judgment
nor sufficient life experience to adequately evaluate what is needed
today in order to succeed tomorrow. In fact, isn't it precisely
because of your child's poor choices that you are seeking a
residential/therapeutic program now? We are not so much interested in
their choosing us as a school as we are in empowering you as parents
to make this important decision.
---
Jeg er faktisk gået hen og er blevet så meget i tvivl at jeg hælder
til at tage afsted alene og lade sønnen bo hos familien istedet.

Hvad ville I gøre?

Mvh
TakJam

Fra : Frøken Jensen

Dato : 21-11-07 01:41

Jeg ville afgjort ikke sende min søn på nedennævnte skole, der selv nævner
at være et "terapeutisk program". Jeg ville nok vælge, at vente med at tage
til udlandet til min søn var flyttet hjemmefra.

On 20/11/07 23:53, in article
7d164cbb-12b3-4411-95a0-6a831a9b7368@41g2000hsh.googlegroups.com,

Fra : Hansen

Dato : 21-11-07 07:09

>Hvad ville I gøre?

Jeg ville løbe skrigende bort (har tre børn på 17, 24 og 28)

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-11-07 09:38

Hansen wrote:

> Jeg ville løbe skrigende bort (har tre børn på 17, 24 og 28)

Ja, det lyder mere som en institution for adfærdsvanskelige (hvilket er et
MEGET vidt begreb i USA) end som en skole.

Per V

--
Før I fortvivler, så husk, at 85% stemte IKKE på Dansk Folkeparti.!

Fra : ben9

Dato : 21-11-07 10:10

> [...]
>
> Per V
>
> --
> Før I fortvivler, så husk, at 85% stemte IKKE på Dansk Folkeparti.!

"Vidt begreb i USA" - jatak - selv en socialdemokrat er mistænkelig på de
kanter, hvorimod deres lokale DF'ere (KKK'ere) er noget mere salonfähige

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 21-11-07 11:05

ben9 wrote:

> "Vidt begreb i USA" - jatak - selv en socialdemokrat er mistænkelig
> på de kanter, hvorimod deres lokale DF'ere (KKK'ere) er noget mere
> salonfähige

endnu engang en ubehagelig og nedladende kommentar fra dig...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-11-07 11:08

Rasmus M. Jensen wrote:

> endnu engang en ubehagelig og nedladende kommentar fra dig...

Hvad ubehageligt og nedladende er der i det? Så du ikke DF's valgvideo? Den
kunne KKK ikke have lavet bedre.

Per V

--
Før I fortvivler, så husk, at 85% stemte IKKE på Dansk Folkeparti.!

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-11-07 15:30

Per Vadmand wrote:
> Hvad ubehageligt og nedladende er der i det? Så du ikke DF's
> valgvideo? Den kunne KKK ikke have lavet bedre.

Hvis I er i gang med at starte endnu en tråd med politiksnak, gider I
så ikke denne gang prøve at få den flyttet væk fra familie-barn gruppen
til f.eks. dk.politik?
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : ben9

Dato : 21-11-07 19:09

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis I er i gang med at starte endnu en tråd med politiksnak, gider I
> så ikke denne gang prøve at få den flyttet væk fra familie-barn gruppen
> til f.eks. dk.politik?

der findes osse familier der bastår af negre og sigøjnere og alle de
skævøjede parrer sig osse, såeh.....

Fra : ben9

Dato : 21-11-07 19:08

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> endnu engang en ubehagelig og nedladende kommentar fra dig...

> [...]

en ubehagelig og nedladende kommentar om et ubehageligt og nedladende
sammenrend af sorte racister - ganske lissom KKK

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 21-11-07 23:30

ben9 wrote:

> en ubehagelig og nedladende kommentar om et ubehageligt og nedladende
> sammenrend af sorte racister - ganske lissom KKK

gaaab... så kører kommunist-propagandaen igen...

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-11-07 10:06

Rasmus M. Jensen wrote:

> gaaab... så kører kommunist-propagandaen igen...

Du mener, det kun er kommunister, der ikke kan lide DF? Mig bekendtfik
kommunisterne ikke 85% af stemmerne ved sidste valg.

Per V

--
Før I fortvivler, så husk, at 85% stemte IKKE på Dansk Folkeparti.!

Fra : ben9

Dato : 22-11-07 11:09

> Du mener, det kun er kommunister, der ikke kan lide DF? Mig bekendtfik
> kommunisterne ikke 85% af stemmerne ved sidste valg.
>
> Per V

og gud ske lov for det! Pest eller kolera.....

Fra : ben9

Dato : 22-11-07 11:08

> gaaab... så kører kommunist-propagandaen igen...

> [...]

lige gyldig hvor meget du gaber kan du ikke få almindelig sund fornuft ind i
hovedet, skønt det ellers virker som om der er plads nok.

(og straks blir man kaldt kommunist fordi man bare er et almindeligt
menneske der kerer sig om sine medmennesker uanset køn, race eller religion,
men blot fordi man - til forskel for KKK aka DF - vil sine medmennesker det
bedste)

Fra : Stefanie

Dato : 21-11-07 14:07

Hvad ville I gøre?

Hvad med at forsøge at finde en anden kostskole derovre??

Venligst
Stefanie

Fra : Takjam rotsen

Dato : 21-11-07 08:10

On Nov 21, 2:06 pm, "Stefanie" <kramz...@FJERNmsn.com> wrote:
> Hvad ville I gøre?
>
> Hvad med at forsøge at finde en anden kostskole derovre??
>
> Venligst
> Stefanie

Jeg har kigget lidt rundt i staten New York (ikke byen). Den anden
større skole "Academy at Ivy Ridge" i Ogdensburg har lige mistet
retten til at udstede High School beviser og da junior er lidt til
nattenliv og måske ikke helt overholder det med at hygge sig sammen
med kammeraterne på en måde, som vi forældre helst ser, så skal skolen
rumme nogle kontrolforanstaltninger.

At drikke i venners lag er faktisk en meget alvorlig forbrydelse for
unge under 21 år derovre.

Jeg har vendt tingene i forhold til mit barn. Ulemperne ved at tage
afsted overstiger klart fordelene ved jobbet, så jeg dropper ideen.

Mvh
Takjam

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-11-07 21:18

Takjam rotsen skrev:

> [...]
> nattenliv og måske ikke helt overholder det med at hygge sig sammen
> med kammeraterne på en måde, som vi forældre helst ser, så skal skolen

Alle kostskoler indeholder kontrolforanstaltninger og der er maser af
fine skoler i New York.

> [...]
>
> Jeg har vendt tingene i forhold til mit barn. Ulemperne ved at tage
> afsted overstiger klart fordelene ved jobbet, så jeg dropper ideen.

Så må du hellere huske at finde en tilsvarende skole her i Danmark så du
kan få kontrol med dit afkom. Du har jo åbenbart ikke kunne afholde ham
fra at opføre sig på en måde du ikke synes om.
På den anden side kunne det også være dig der trænger til seriøs hjælp.

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 21-11-07 16:43

> [...]
> Jeg er faktisk gået hen og er blevet så meget i tvivl at jeg hælder
> til at tage afsted alene og lade sønnen bo hos familien istedet.

Hvis det er den eneste mulighed for en kostskole: Lade ham blive hjemme.

Der er mange faresignaler:
- Skolen signalerer meget tydeligt i det citerede, at de ikke bare opfatter
sig som en kostskole men som en opdragelsesanstalt. Men det er - så vidt jeg
kan forstå - ikke det du søger. "isn't it precisely
because of your child's poor choices that you are seeking a
residential/therapeutic program now?" Hvis jeg har forstået dig ret, er
svaret på dette spørgsmål: Nej!
- De taler om "empowering you as parents to make this important decision"
men vil ikke give dig mulighed for at besøge skolen sammen med din søn for
at få et bedre grundlag at træffe beslutningen.

Der er i mine øjen alt for stor risiko for at hele skolens værdisæt afviger
radikalt fra dit eget.

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen

Fra : N/A

Dato : 21-11-07 21:18

Fra : Marianne

Dato : 22-11-07 01:41

> [...]
have godt af at prøve en udenlandsk skole. Desværre skal jeg
installere nogle database systemer, så det bliver nogle skæve

Du kunne jo også lade ham gå på en kostskole i DK.

> [...]
besøge skolen med drengen. Men kostskolen i området nægter at lade
sønnen komme ind på skolen før at han er optaget og de vil helst ikke

Det lyder ikke helt 'sundt', synes jeg.

<snip>

>Jeg er faktisk gået hen og er blevet så meget i tvivl at jeg hælder
til at tage afsted alene og lade sønnen bo hos familien istedet.

Gør det!

>Hvad ville I gøre?

Tja .. jeg overvejer at tage på et lignende ophold i UK. Mine børn er
mindre, men jeg står også med problemet mht skolegang. Mine overvejelser har
ført til, at det skal prøves, men børnenes trivsel står øverst. Det betyder,
at min mand eller jeg selv skal stå klar i kulissen, hvis der er problemer.
Og går alt galt, tager vi hjem.

I dit tilfælde ... din søn er alene, du har travlt, så mon ikke han hellere
skal blive hjemme? Enten på kostskole i DK, eller også kan du tage afsted om
5 år. Så er sønnike væk.

mvh
Marianne

Mvh
TakJam

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 04-12-07 14:26

<takjam@center-validering.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Fra:
[...]

Lad være med at rejse udenlandsk. Skolen har som andre skoler i området
netop opnået den tvivlsomme ære at komme på Fornits Wiki.

http://www.fornits.com/wiki/index.php/The_Family_Foundation_School

Du skal ikke tro Wikipedias side, når denne lovpriser skolen. Der er
formentlig grund til at antage at skolens ledelse selv har lagt den op for
at narre forældre til at indskrive ungerne på kostskolen. Se

http://en.wikipedia.org/wiki/Family_Foundation_School

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)

"We are completely against abuse, of course," Rev. David Blaser,
president of TACCA, told the Caller-Times. "But how to define it is
for the courts to decide. If you see a baby going to the stream,
drowning, and you get a rope and throw it to the baby and it gets
the baby around the neck, do you drag it out of the water by the neck?
Of course you do."
(Citat fra:
http://www.austinchronicle.com/gyrobase/Issue/story?oid=oid%3A79818)