fullrate og egen router
Fra : René Sørensen

Dato : 04-12-07 17:19

Er der nogen af Jer der ved om man kan bruge sin egen router i stedet for
fullrates? Jeg ønsker ikke at have to routere stående kørende. Kan man ikke
aflæse brugernavn og password på deres telefonidel og så bruge disse data i
egen router. Jeg bruger selv en Billion bipac 7402vgl og bruger pt.
Cybercity og musimi kun med egen router.

--
Mvh.
René

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-12-07 20:42

René Sørensen wrote:
> [...]
> disse data i egen router. Jeg bruger selv en Billion bipac 7402vgl og
> bruger pt. Cybercity og musimi kun med egen router.

Hvis det er samme ZyXel router som CyberCity benytter, kan du på
http://10.0.0.1:2033/rpVoIP.html finde al VOIP opsætningen. Password til
VOIP kontoen står dog med *'er på siden, så du skal benytte "Vis kilde"
for at se det i klar tekst.

Hvis der er tale om en anden router, så oplys model navnet, så er det
nemmere at finde ud af hvordan det gøres.

- Chano Andersen.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-12-07 23:01

On Tue, 4 Dec 2007 17:19:29 +0100, René Sørensen
<renems@pip.cybercity.dk> wrote:

> Er der nogen af Jer der ved om man kan bruge sin egen router i stedet
> for fullrates?

Det kan man godt, men det er af gode grunde ikke noget, de gider
hjælpe med at få til at virke.

Da det er ADSL kan man heller ikke bare regne med at alting virker
uden videre. Mindre forskelle i implementeringen kan gøre, at to
chipset ikke virker særlig godt (og i nogle tilfælde slet ikke) med
hinanden.

> Kan man ikke aflæse brugernavn og password på deres telefonidel og så
> bruge disse data i egen router.

Jo.

> Jeg bruger selv en Billion bipac 7402vgl

Så vidt jeg umiddelbart kunne finde, understøtter den router ikke
ADSL2+ Annex M, så du vil ikke kunne få de høje opload-hastigheder med
den router.

-A

Fra : René Sørensen

Dato : 06-12-07 22:26

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i meddelelsen

> Det kan man godt, men det er af gode grunde ikke noget, de gider
> hjælpe med at få til at virke.

Den var jeg helt med på. Normalt kan jeg også selv finde ud af det. Men
ønskede ikke at eksperimentere når jeg nu har CC og det virker med egen
router. Jeg har en 10/1mbit linie og det fungerer perfekt.

> [...]
> uden videre. Mindre forskelle i implementeringen kan gøre, at to
> chipset ikke virker særlig godt (og i nogle tilfælde slet ikke) med

Er det ved hjælp af firefox?

> Så vidt jeg umiddelbart kunne finde, understøtter den router ikke
> ADSL2+ Annex M, så du vil ikke kunne få de høje opload-hastigheder med
> den router.

Ved faktisk ikke selv om den kan Annex M. Men den kører i hvert fald ADSL2+
det kan jeg da se

Tror måske bare jeg fortsætter med CC. Det kører perfekt her i Glostrup.

René

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-12-07 07:31

On Thu, 6 Dec 2007 22:25:58 +0100, René Sørensen

Ja, for eksempel.

-A