Manglende plads på centralen-TDC
Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 04-12-07 08:44

Jeg har eller været meget tilfreds med TDC, men
i.f.m. deres tilbud om midlertidig opgradering af internet til 20Mbit,
fik jeg mit internet op på 2Mbit og ønskede selvfølgelig på til de 20Mbit.
Jeg havde fået oplyst at jeg kunne regne med ca. 14mbit, da jeg har IPTV
og IP-telefon.
Efter en del snak og efter snak 2 uger har jeg fået oplyst jeg kun kan
få 4Mit, da der ikke er plads på centralen, har andre været ude for ligende.

Venlig hilsen
Jørgen Jørgensen

Fra : N

Dato : 05-12-07 22:15

> Efter en del snak og efter snak 2 uger har jeg fået oplyst jeg kun kan få
> 4Mit, da der ikke er plads på centralen, har andre været ude for ligende.

Der er sandsynligvis flere faktorer der spiller ind.

En standard TDC ADSL2+ kan køre godt 22mbit (ved kort kabelstrækning).

Har du TDCTV går der 4mbit fra pr session, dvs har du se og optag er de
første 8mbit brugt.
Har du også IP telefoni går yderligere 128kbit fra (i begge retninger), ikke
at det er meget, men det tæller dog med.

Og så har du sikkert noget kabel længde mellem dig og central, da du sikkert
ikke har centralen som nabo.
Også dette trækker ned, men ok, det lyder alligevel underligt det de har
sagt mht manglende plads.

Men faktisk tænkte jeg lige først på at dslam'en på centralen kunne være
overbelastet, men da du skriver at du har tv, tror jeg ikke på denne teori.
Fordi, mange af de ældre dslam'er er rimeligt hårdt belastet, men disse kan
ikke køre tv.
Så du må nødvendigvis være koblet til en af de nyere dslam'er, hvor jeg ikke
kender til overbelastnings problematikken (endnu).

Jeg ville nok prøve igen. Du får næsten med garanti en anden
kundemedarbejder og nogen gange er det lige dét, der skal til !

Held og lykke.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-12-07 23:04

"N" <nuller@goj.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> teori.
> Fordi, mange af de ældre dslam'er er rimeligt hårdt belastet, men disse

Jo, nogle af de gamle DSLAM'er kan køre IPTV, og de kan [tada] ikke køre
ADSL2, så det er maks 8 mbit.

> Så du må nødvendigvis være koblet til en af de nyere dslam'er, hvor jeg
> ikke kender til overbelastnings problematikken (endnu).

Mængden af folk udenfor TDC der kender "overbelastnings problematikken" er
ikke stor.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert