EM nummer?
Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-11-07 23:18

I forbindelse med en flytning har jeg bestilt bredbånd hos Fullrate.

I boligen sidder der ADSL udstyr fra TDC (bl.a et Speedstream ADSL modem)
fra den tidligere beboer.

Imidlertid afviser TDC at det er muligt at oprette bredbånd til adressen.
Fullrate har derfor meddelt mig at de har bestilt en helt ny linie
(Fullrates ordlyd) hos TDC. Endvidere skriver de at hvis jeg igen modtager
en afvisning fra TDC, så skal jeg blot oplyse dem (Fullrate) om den gamle
linies EM nummer, så vil de forsøge at få den genåbnet.

Men hvad er dette EM nummer og hvordan får jeg fingrene i det?

Fra : Mike

Dato : 30-11-07 23:33

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Men hvad er dette EM nummer og hvordan får jeg fingrene i det?

Det kan du kun få fingrene i hvis TDC vil give dig det. Det står i deres
system, hvis de slår din adresse op.

Fra : Niklas Petersen

Dato : 30-11-07 23:39

Kent Oldhøj wrote:

> Men hvad er dette EM nummer og hvordan får jeg fingrene i det?

Det hedder vistnok et EN nummer. Det er det nummer der bruges om
forbindelsen mellem dig og centralen, da man ikke har et telefonnummer
at refere til. Det bruges internt mellem teleselskaberne og TDCs
Branchesalg. Om TDC vil oplyse dig om EN nummeret ved jeg ikke.
Alternativt kunne du se om du kan få telefonnummeret på den tidligere
beboer, eller eventuelt et abonnementsnummer eller lignende.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-12-07 00:13

Niklas Petersen <spam@berta.dk> wrote in news:4750911f$0$90275$14726298
@news.sunsite.dk:

> Det hedder vistnok et EN nummer.

De skrev nu EM, men hvad ved jeg

> [...]
> Alternativt kunne du se om du kan få telefonnummeret på den tidligere
> beboer, eller eventuelt et abonnementsnummer eller lignende.

Okay. Det er noteret. Tak for infoen.

Fra : Niklas Petersen

Dato : 01-12-07 15:21

Kent Oldhøj wrote:

> De skrev nu EM, men hvad ved jeg

Jeg har kun hørt det, og muligheden for at høre M som N er ret stor, så
vi må antage at EM må være det korrekte, når du har det skriftligt.
Ellers kan man med fordel bare mumle det lidt utydeligt - så kan det
ikke høres om man siger det ene eller det andet

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 22-12-07 17:46

"Niklas Petersen" <spam@berta.dk> wrote in message

> Det hedder vistnok et EN nummer. Det er det nummer der bruges om
> forbindelsen mellem dig og centralen, da man ikke har et telefonnummer at
> refere til.

Jeg ved det er lidt sent, men jeg vil godt lige rette noget faktuelt.

Et EM nummer er et nummer på en basislinje. Et EN nummer et et
kredsløbsnummer på en rå, delt rå eller administrativ rå kobber.

Der findes mange andre kredsløbsnummertyper - f.eks. EB numre, som er et
kredsløbsnummer på en Bitstream Access linje med samproduktion (dvs. f.eks.
en Cybercitylinje på TDC udstyr placeret ovenpå en fastnettelefon) og FN
numre, som SVJH er ISDN 30.

--
Mvh. Jesper

Fra : Sørensen

Dato : 01-12-07 03:54

"Kent skrev >
> [...]
> linies EM nummer, så vil de forsøge at få den genåbnet.
>
> Men hvad er dette EM nummer og hvordan får jeg fingrene i det?

TDC bruger EM-numre på deres "bærelinier" hvis folk har ADSL uden fastnet.
grunden til at du blev afvist er formodentlig at forrige lejers linie ikke
var opsagt inden Du bestilte din, eller at der er forskel i den adresse
forrige lejer har opgivet og den Du opgiver.

vh.
Sørensen

Fra : Mike

Dato : 04-12-07 11:16

TDC har også selv svaret på deres hjemmeside:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=8830

Fra : Madsen58

Dato : 04-12-07 21:55

"Mike" <spam@nospam.spam> skrev i en meddelelse
> TDC har også selv svaret på deres hjemmeside:
>
> http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=8830
Hvis det er EB nummer og EN nummer er andre udbydere.

--
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-08 14:45

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Men hvad er dette EM nummer og hvordan får jeg fingrene i det?

se her:
http://tdc.dk/popups/publish.php?id=13748

--
mvh kajo