Til TDC kunder med 10 mbit bredbånd
Fra : Rado

Dato : 27-11-07 17:38

Til TDC kunder med 10 mbit bredbånd: hvis jeres linje kan klare det,
så opgrader til 20 mbit, og spar 60 kr om måneden. Jeg opdagede det da
jeg opgraderede min egen 10 mbit linje - prisen faldt fra 599 til
539.

Indtil for nylig har 10 og 20 mbit kostet det samme - nu har TDC så
droppet 10 mbit og tilbyder kun 20. Samtidig er prisen på 20 mbit
faldet. Men de der kører 10 mbit kører tilsyneladende videre på den
gamle pris.

Om det er en fejl ved jeg ikke men det forekommer ikke videre
"retfærdigt" for 10 mbit brugerne...

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-11-07 18:24

Den 27-11-07 17.38 skrev Rado følgende:

> Til TDC kunder med 10 mbit bredbånd: hvis jeres linje kan klare det,

Jeg tjekkede lige TDConline for at læse mere, og så faldt jeg over
noget, der er mindst lige så interessant: Har man 2048 mbit eller
derover, kan man ganske gratis få 20480/1024 frem til den 31/3-2008.
Efter den dato nedsættes hastigheden til ens tidligere hastighed,
medmindre man bestiller den høje hastighed.
http://privat.tdc.dk/publish.php?id=14451

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Rado

Dato : 27-11-07 21:59

On Tue, 27 Nov 2007 18:24:29 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>Efter den dato nedsættes hastigheden til ens tidligere hastighed,
>medmindre man bestiller den høje hastighed.

Der er nok for at vænne folk til den høje hastighed, når de så bliver
nedgraderet vil de fleste nok opleve tingene går irriterende langsomt,
og så vælge at få opgraderet hastigheden igen.

Iøvrigt garanterer de ikke mere end 2 mbit på det omtalte tilbud mens
de garanterer mindst 10 mbit på en "ægte" 20 mbit. Men man får da i
det mindste testet hvor meget ens linje i det hele taget kan klare.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-11-07 22:28

Den 27-11-07 21.59 skrev Rado følgende:

> Der er nok for at vænne folk til den høje hastighed, når de så bliver
> nedgraderet vil de fleste nok opleve tingene går irriterende langsomt,
> og så vælge at få opgraderet hastigheden igen.

Ganske givet. Jeg er nu især interesseret i at få hævet uploaden, så
mine hjemmesider bliver lidt hurtigere. Og så kan man jo håbe, at
priserne falder tilpas meget inden d. 31/3, at det kan betale sig at
beholde hastigheden, eller at TDC til den tid vil tilbyde 1024 i upload
på andre produkter til en rimelig penge.

> Iøvrigt garanterer de ikke mere end 2 mbit på det omtalte tilbud mens
> de garanterer mindst 10 mbit på en "ægte" 20 mbit. Men man får da i
> det mindste testet hvor meget ens linje i det hele taget kan klare.

Ja, jeg er spændt på resultatet. Jeg har pt. en 8096/512 med meget
svingende downloadhastighed. Lige nu ligger jeg fx på under 4000 kbps på
TDCs egen hastighedsmåler.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-11-07 23:24

Kim Ludvigsen wrote:

> Ganske givet. Jeg er nu især interesseret i at få hævet uploaden, så
> mine hjemmesider bliver lidt hurtigere. Og så kan man jo håbe, at

Overvej 2M/2M eller 8M/2M:
http://erhverv.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_e_int_bp_pri

Jesper Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-11-07 01:20

Den 27-11-07 23.23 skrev Jesper Poulsen følgende:

> Overvej 2M/2M eller 8M/2M:
> http://erhverv.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_e_int_bp_pri

De muligheder havde jeg slet ikke set. Men det vil indebære et skift af
ip-adresse[*], og det er jeg ikke så interesseret i.

*Medmindre de er blevet bedre siden sidst, jeg spurgte.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-11-07 06:34

Kim Ludvigsen skriver:

> De muligheder havde jeg slet ikke set. Men det vil indebære et skift af
> ip-adresse[*], og det er jeg ikke så interesseret i.

Hvad er der galt i det ?
Er 80.62.45.5 bare sjov at have, eller ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-11-07 07:25

Den 28-11-07 06.33 skrev Klaus D. Mikkelsen følgende:
> Kim Ludvigsen skriver:

> Hvad er der galt i det ?

Hjemmesiderne vil være døde i kortere eller længere tid, mens der
skiftes. Og sidst jeg spurgte, var der ikke mulighed for at
tilrettelægge skiftet, det ville ske på et eller andet tidspunkt uden
forvarsel.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-11-07 07:48

Kim Ludvigsen wrote:

> Hjemmesiderne vil være døde i kortere eller længere tid, mens der

Du starter med at gå ind i din DNS-opsætning og retter TTL til 360 (det
er 6 minutter). Dermed er alle DNS'er worldwide opdateret indenfor en time.

> skiftes. Og sidst jeg spurgte, var der ikke mulighed for at
> tilrettelægge skiftet, det ville ske på et eller andet tidspunkt uden
> forvarsel.

Det sker indenfor et døgn (oftest 4 timer). Jeg har skiftet IP-adresse
et par gange og det har ikke voldt problemer for hverken mig selv eller
mine brugere.

Jeg er desuden mere vågen nu og kan se at indlægget er krydspostet
mellem en dk-gruppe og en intern TDC-gruppe. Jeg sætter Follow-Up til
dk.edb.internet.udbydere.xdsl som jeg dog ikke følger på nuværende
tidspunkt.

Jesper Poulsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-11-07 17:22

Kim Ludvigsen skriver:

> [...]
> skiftes. Og sidst jeg spurgte, var der ikke mulighed for at
> tilrettelægge skiftet, det ville ske på et eller andet tidspunkt uden

Altså vi du være bundet til din nuværende udbyder/linje i al tid
fremover ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-11-07 17:35

Den 28-11-07 17.21 skrev Klaus D. Mikkelsen følgende:
> Kim Ludvigsen skriver:

> Altså vi du være bundet til din nuværende udbyder/linje i al tid
> fremover ?

Hvis ikke det bliver muligt med et smertefrit skift, så ja.

Tråden bliver krydspostet. Jeg har sat FUT til tele.internet.adsl, da
jeg pt. ikke leder efter en anden udbyder. Men jeg ved ikke, om du er
TDC-kunde, så du må selv lige ændre FUT'en om nødvendigt. Jeg følger
ikke dk.edb.internet.udbydere.xdsl.

Fra : Jubii

Dato : 28-11-07 00:51

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

De har sagt til mig at noden jeg er på ikke kan klare højrere hast. end 8Mb
og det har jeg, så hvis de på grund af reklamefremstød m.m. sænker
hastigheden på min forbindelse, vil jeg råbe højt "svindel", medmindre de
lige pludselig lægger nye kabler der kan klare en højere hast.

Fra : Kim Jensen

Dato : 29-11-07 23:22

Kim Ludvigsen wrote:
> Jeg tjekkede lige TDConline for at læse mere, og så faldt jeg over
> noget, der er mindst lige så interessant: Har man 2048 mbit eller
> derover, kan man ganske gratis få 20480/1024 frem til den 31/3-2008.

Cool! Tak for tippet

mvh
Kim Jensen