Fullrate vs Perspektiv bredbånd vs "de
Fra : Henrik Hansen

Dato : 13-11-07 22:29

Hejsa

Jeg overvejer i øjeblikket om jeg skal forsætte med mit medarbejder
bredbånd eller jeg skal gribe chancen og skifte udbyder. Mit medarbejder
bredbånd er på tdc 2048/512 til 343 før skat...

Jeg har kigget på

* Perspektiv bredbånd... De ser umiddelbart ud til at være de billigste
med 20/1 til 299 per måned eller 5/1 til 269... Men jeg er blevet i
tvivl om kvaliteten er i orden, jeg synes at der kommer en del problem
mails op når jeg googler

* Fullrate. Deres produkt eller i det midste hjemmeside ser lidt mere
solid ud, men til gengæld er det også noget dyrere. Her koster 20/1 399
kr eller 299 for 5/1 kr. De påstår jeg er 800m fra centralen og derfor
kan levere fuld hastighen.

* Yousee (tdc webspeed) kampagne 8/512 289 kr fram til 1/4 (men hvad med
bagefter). Har tidligere haft dem og været godt tilfreds med servicen.

Rent økonomisk er perspektiv bredbånd jo det bedste, men jeg føler mig
ikke helt tryg ved dem efter at have googlet lidt på de danske
nyhedsgrupper. JEg kan dog ikek helt gennemskue om det er alm brugere
som har problemer eller det er folk med voip og diverse special
opsætniger. Jeg har ikke behov for VOIP kun rent internet.

Hvad ville i vælge ? har i samme mave fornemmelser som mig ?

mvh
Henrik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-07 23:05

Henrik Hansen skriver:

> Hvad ville i vælge ?

TDC bredbånd city - prøv at læs tråden der startede i lørdags....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Jensen

Dato : 14-11-07 10:21

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Henrik Hansen skriver:
>
> TDC bredbånd city - prøv at læs tråden der startede i lørdags....
>

> Klaus

Jeg vil også mene, at du skal prøve at kigge på TDC Bredbånd City. Det
er jo selvsagt TDC der står bag og det giver om ikke andet nogle
forventninger.
Jeg kender en del som har ADSL fra TDC og kender ingen der har haft
problemer med dem.
Selv har jeg både haft Webspeed (Yousee) og nu har jeg Cybercity, og jeg
har kun været tilfreds med servicen. Desuden er min hastighed blevet
opgraderet 2 gange på ca. 6 mdr.

--
-------
Michael Jensen

Fra : TBC

Dato : 03-12-07 13:26

"Michael Jensen" <mdj2000@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kender en del som har ADSL fra TDC og kender ingen der har haft
> problemer med dem.

Sådan kan verdenen være så underlig og forholdende så forskellige fra person
til person. Jeg har haft ADSL fra TDC, World Online/Tiscali, Telia,
CyberCity og TDC. Min "erfaring" fra USEnet er at det som reglen kun er
enkeltsående tilfælde og/eller centraler hvor folk oplever problemer med
deres forbindelser, og det er et fåtal af udbydernes kunder det handler om.
Her er det så muligt at procent satsten er forskellig fra udbyder til
udbyder, men mit indtryk er stadig at man skal være ret så uheldig for at
det lige er en selv det går ud over.

De eneste ADSL udbydere jeg på >10 år har haft problemer med var netop TDC
og World Online. I begge tilfælde handlede det om periodevise ping
problemer.

Hvad angår Perspektiv bredbånd som er det jeg har i dag, så har det eneste
problem været en weekend hvor det var nede i lang tid før det kom op at køre
igen. Men i det daglige er det faktisk uden sammenligning den ADSL
forbindelse af alle dem jeg nogensinde har haft som kører bedst, både hvad
angår hastighed (ca 18 Mbit/s) og ping (ca 12 ms). Det er således også den
ADSL forbindelse af dem alle jeg har været mest tilfreds med samlet set. Det
eneste "problem" jeg kan få øje på fra mit sted, er således at det ikke er
til at få billigere eller bedre andet sted.

Moralen skulle gerne være at det er svært at generalisere, og angive at et
problem eller en ressource der gælder for en persons erfaring med en
udbyder, også vil blive en anden til del. Især nu hvor vi med xDSL
teknologierne er oppe og teste grænserne for det kobber der er ud til de
enekelte kunder.

TBC

Fra : Tommy Jensen

Dato : 14-11-07 22:09

On Tue, 13 Nov 2007 22:29:27 +0100, Henrik Hansen
<ingen.private@emails.dk> wrote:

> [...]
>bredbånd eller jeg skal gribe chancen og skifte udbyder. Mit medarbejder
>bredbånd er på tdc 2048/512 til 343 før skat...

Jeg er ikke helt tilfreds med min nuværende dsl som jeg også har
beskrevet i et andet indlæg den anden dag så jeg har også været igang
med at kigge efter ny leverandør.

Jeg sendte en mail til Fullrate og til Perspektiv Bredbånd i
weekenden.

Jeg fik svar fra Fullrate mandag men har endnu ikke hørt fra
Perspektiv Bredbånd.

Igår bestilte jeg så hos Fullrate. Og indtil videre synes jeg at ordre
processen hos Fullrate forekommer meget gennemtænkt. En time efter jeg
bestilte kunne jeg se via web at de havde sendt kobberordre til TDC.
Og idag kunne jeg så se at TDC har accepteret ordren og jeg fik min
installationsdato. Så nu er det bare at afvente den dato.

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 15-11-07 01:26

Tommy Jensen skrev:

> [...]
> Og idag kunne jeg så se at TDC har accepteret ordren og jeg fik min
> installationsdato. Så nu er det bare at afvente den dato.

Ja, ordreprocessen plejer at fungere hos fullrate :)
og man får undervejs e-mail med info/status, og kan logge
ind og se e-mail/pdf og status.

Jeg bestilte en lørdag, fik besked mandag om installationsdato blev fredag...
...desværre kom en TDC strejke, så torsdag opringning fra fullrate om
at det bliver udskudt til næste fredag, og at den uge blev godskrevet
næste regning.

Nu skulle der ikke overføres telefonnummer og der var ingen eksisterende
ADSL der skulle opsiges, så det var sikkert nogle af årsagerne til
at det kunne gå hurtigt :)

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 17-11-07 21:26

"Henrik Hansen" <ingen.private@emails.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> solid ud, men til gengæld er det også noget dyrere. Her koster 20/1 399
> kr eller 299 for 5/1 kr. De påstår jeg er 800m fra centralen og derfor

Jeg kan godt anbefale Fullrate, men ikke fordi at jeg har prøvet nogle af de
to andre (har tidligere haft Tele2). Ordre-processen gik ret glat, selvom
nogen undervejs havde begået en fejl hvilket resulterede i at ordren blev
afvist, men et opkald til kundeservice fiksede det problem. Hastigheden og
kvaliteten på forbindelsen har også været i orden, men har dog kun haft 5/1
Mbit som højeste hastighed.

Der har været to-tre udfald på forbindelsen i de 11 måneder jeg har haft
forbindelsen, men højest i 4 timer, og hver gang har de sendt en SMS om at
de var i gang med at rette fejlen og også udsendt løbende status-SMS'er
undervejs.

Bare mine 2 cents...