Kan linie kapacitet falde bare ved at der ~
Fra : Tommy Jensen

Dato : 12-11-07 09:37

Jeg har i lang tid haft en 4096/768 kbit dsl som kørte upåklageligt og
stabilt. Selvfølgelig har der ind imellem været mindre nedbrud. Men
99% af tiden har den kørt stabiilt.

Så fik jeg konverteret min fastnet telefon til IP telefon, fik skiftet
min Cisco router us med en Zyxell router.

Fra det tidspunkt har jeg flere gange oplevet at linien blev meget
ustabil i perioder og det eneste der hjalp var at sætte hastigheden
ned til 3072/512 kbit. Når jeg så havde kørt med den hastighed i en
periode og den automatisk gik op på den normale hastighed var alt ok
igen i en periode hvorefter det så kunne starte forfra.

I sidste uge blev konklusionen så at jeg permanent skulle have den
lavere hastighed men fik så at vide at jeg ikke kunne få 3072/512 kbit
permanent fordi det ikke var et produkt man tilbød ??? Jeg kunne
højest på 2048/512 kbit. Sikke en service.......

Er jeg den eneste som i sådan et tilfælde mistænker udbyderens ustyr
og router eftersom problemet opstod da jeg fik ny router og fik IP
telefoni?

Det ender nok med at jeg skifter udbyder. Men så er problemet jo
selvsagt at hvis det er kobberet så kan andre udbydere vel heller ikke
give mig minimum 4096/768 ?

Er der nogen der ved om man på privat adresser kan have 2 DSL linie
fra 2 forskellige udbydere? Jeg er afhængig af min linie til arbejde
så jeg vil foretrække at køre gammel og ny linie parrallelt i en kort
periode. Jeg ved at der til min lejlighed findes minimum 2 kobberpar
da jeg har haft både ISDN og DSL kørende på hver sit kobberpar.

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : claus b. p.

Dato : 16-11-07 00:01

"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> wrote in message

> Er jeg den eneste som i sådan et tilfælde mistænker udbyderens ustyr
> og router eftersom problemet opstod da jeg fik ny router og fik IP
> telefoni?

Det er da muligt at ADSL modemmer af forskelligt fabrikat har forskellige
data, så nogle bedre klarer afstand og støjniveau. Hvis ikke modemmet er
bygget ind i din router skulle hverken router eller ip-telefoni kunne ændre
på din ADSL kvalitet. Det kan være andre forhold, fx. støj fra nye
anvendelser i nærliggende ledningspar i samme kabel der kan gøre en forskel.
Måske skulle du prøve at få byttet udstyret inden du bytter udbyder.

> [...]
> periode. Jeg ved at der til min lejlighed findes minimum 2 kobberpar
> da jeg har haft både ISDN og DSL kørende på hver sit kobberpar.

Burde ikke være et problem.
Måske kan man prøve at bytte om mellem de to par på centralen og hos dig,
det kunne være det andet ledningspar var mindre støjbelastet...

/Claus

Fra : Tommy Jensen

Dato : 18-11-07 18:19

On Fri, 16 Nov 2007 00:00:45 +0100, "claus b. p." <cbp33@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>anvendelser i nærliggende ledningspar i samme kabel der kan gøre en forskel.
>Måske skulle du prøve at få byttet udstyret inden du bytter udbyder.

Tak for svaret. Jeg har prøvet at få skiftet router men efter en
periode hvor linien var stabil så begyndte det igen.

>Burde ikke være et problem.
>Måske kan man prøve at bytte om mellem de to par på centralen og hos dig,
>det kunne være det andet ledningspar var mindre støjbelastet...

Det får jeg at se en gang i december da jeg nu har bestilt en linie
hos Fullrate som vil blive etableret på det ledige kobberpar.